نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

VCS چیست؟

اگر در IT کار می کنید ، احتمالاً با سیستم های کنترل نسخه روبرو شده اید. همه ما می دانیم که این یکی از مهمترین ابزار برای هر پروژه است ، اما اکثر ما دلیل اهمیت آن را نمی دانیم. در این پست سعی می کنم تمام نکات لازم برای درک VCS و پارامترهای لازم برای انتخاب یکی از پروژه های شما را پوشش دهم.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

چرا به Version Control یا VCS نیاز داریم؟

قبل از اینکه به VCS بپردازیم ، سعی خواهیم کرد که بخشی از موضوع را بدانیم. بیایید سعی کنیم به سؤالات زیر پاسخ دهیم:

VCS چیست؟

Version Control یا VCS همچنین با عنوان Revision Control یا Source Code Management شناخته می شود ، مدیریت تغییر در اسناد ، برنامه های رایانه ای ، وب سایت ها یا سایر مجموعه اطلاعات است.

این تغییرات اغلب به عنوان شماره یا کد نامه شناخته می شوند و به عنوان شماره تجدید نظر خوانده می شوند. هر نسخه با داده های متا مانند زمان سنج ، نویسنده (شخصی که تغییرات ایجاد کرده است) و غیره همراه است.

نکات مثبت:

با ادامه هر تغییر ، به شما امکان می دهد پرونده ها را با یکدیگر مقایسه کنید ، تغییرات را شناسایی کنید و در صورت لزوم قبل از ارتکاب کد ، تغییرات را ادغام کنید. همچنین به شناسایی این که کدام نسخه در حال حاضر در حال توسعه ، QA یا تولید است کمک می کند. همچنین می توانید به راحتی تغییرات ایجاد شده یا کد را خراب کنید.

می توانید همزمان با نسخه های مختلف نرم افزار خود کار کنید.

یک برچسب فقط عکس لحظه ای از یک پروژه است. می توانید برچسب بزنید تا در هر زمان که لازم باشد بعداً به آن مراجعه کنید.

می توانید نسخه قبلی پرونده (های) خاص را بازیابی کنید. این ویژگی در شرایطی که شما به طور تصادفی کد را حذف کرده یا تغییراتی را انجام می دهید که کد موجود را خراب می کند بسیار مفید است.

در شرایطی که چندین نفر در یک زمان روی یک پرونده یا همان پوشه کار می کنند هرگز آسان نبود. با استفاده از VCS ، این افراد می توانند همزمان بدون نگرانی کار کنند. بعداً VCS اجازه می دهد تا همه تغییرات را در یک نسخه معمول ادغام کند.

از آنجا که ابرداده برای هر تغییر در سیستم حفظ می شود ، ممیزی حسابرسی آسان می شود زیرا همه داده ها به راحتی در دسترس هستند.

بسیاری از VCS می توانند به راحتی با IDE ادغام شوند. این کمک می کند تا توسعه دهنده از VCS از همان ابزاری که روی آن کار می کنند استفاده کند. موجب صرفه جویی در وقت!

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل