نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

پروتکل UDP چیست؟

پروتکل UDP چیست؟

UDP یا (User Datagram Protocol) یک پروتکل ارتباطی جایگزین برای پروتکل کنترل انتقال (TCP) است که در درجه اول برای برقراری اتصالات کم زمان و تحمل ضرر بین برنامه ها در اینترنت استفاده می شود.

هر دو UDP و TCP در بالای پروتکل اینترنت (IP) اجرا می شوند و گاهی به UDP / IP یا TCP / IP گفته می شود. اما تفاوتهای مهمی بین این دو وجود دارد.

در جایی که UDP ارتباط فرایند به فرآیند را فراهم می کند ، TCP از ارتباط میزبان به میزبان پشتیبانی می کند. TCP بسته های جداگانه را ارسال می کند و یک وسیله حمل و نقل مطمئن محسوب می شود. UDP پیامی به نام دیتاگرام می فرستد و به عنوان بهترین حالت ارتباطات در نظر گرفته می شود.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

UDP چیست؟

علاوه بر این ، در جایی که TCP خطا و کنترل جریان را فراهم می کند ، چنین مکانیسم هایی در UDP پشتیبانی نمی شوند. UDP یک پروتکل بی سیم محسوب می شود زیرا نیازی به ایجاد یک مدار مجازی قبل از وقوع انتقال داده نیست.

UDP دو خدمتی را ارائه می دهد که توسط لایه IP ارائه نمی شود. این شماره پورت ها را برای کمک به تشخیص درخواست های مختلف کاربر و اختیاری قابلیت چک برای تأیید صحت عدم دستیابی به اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد.

TCP بعنوان پروتكل غالب مورد استفاده در بخش عمده اتصال به اينترنت به دليل توانايي آن در شكستن مجموعه هاي داده هاي بزرگ در بسته هاي فردي ، بازرسي و ارسال مجدد بسته هاي از دست رفته و جمع كردن بسته ها در توالي درست ظاهر شده است. اما این سرویس های اضافی از نظر سررسید اضافی داده ها و تأخیرهایی به نام تأخیر در آنها هزینه می شود.

در مقابل ، UDP فقط بسته ها را ارسال می کند ، به این معنی که از پهنای باند بسیار پائینتری برای سرریز و تأخیر برخوردار است. با استفاده از UDP ، بسته ها ممکن است مسیرهای مختلفی را بین فرستنده و گیرنده طی کنند و در نتیجه ممکن است برخی از بسته ها از بین بروند و یا خارج از سفارش دریافت شوند.

ویژگی های UDP:

پروتکل UDP دارای ویژگی هایی است که آن را برای استفاده با برنامه هایی که می توانند داده های از دست رفته را تحمل کنند ، سودمند می سازد.

ترکیب هدر UDP:

UDP از هدرها به عنوان بخشی از داده های پیام بسته بندی برای انتقال از طریق اتصالات شبکه استفاده می کند. هدرهای UDP شامل مجموعه ای از پارامترها به نام فیلدهای تعریف شده توسط مشخصات فنی پروتکل است.

هدر پروتکل User Datagram دارای چهار فیلد است که هر یک از آنها ۲ بایت است. آن ها هستند:

UDP چگونه کار می کند:

UDP از پروتكل اينترنت براي بدست آوردن يك داده از يك رايانه به ديگري استفاده مي كند. UDP با کپی کردن داده ها در یک بسته UDP و افزودن اطلاعات هدر خود به بسته ، کار می کند. این داده ها شامل پورت های مبدأ و مقصد برای برقراری ارتباط ، طول بسته و یک checksum است. پس از بسته شدن بسته های UDP در بسته پروتکل اینترنت ، آنها به مقصد خود ارسال می شوند.

بر خلاف TCP ، UDP تضمین نمی کند که بسته ها به مقصد مناسب برسند. این بدان معنی است که UDP همانند TCP به کامپیوتر دریافت کننده مستقیم وصل نمی شود. در عوض ، داده ها را به بیرون می فرستد و به دستگاههای بین رایانه های ارسال کننده و گیرنده متکی است تا داده هایی را که قرار است به درستی انجام شود ، بدست آورد.

برنامه های UDP:

اکثر برنامه های کاربردی که از این پروتکل استفاده می کنند فقط منتظر پاسخ هایی هستند که در نتیجه بسته های ارسال شده از طریق UDP انتظار می رود. اگر یک برنامه در یک بازه زمانی مشخص پاسخی دریافت نکند ، برنامه دوباره بسته را ارسال می کند یا این تلاش را متوقف می کند.

این پروتکل از یک مدل انتقال ساده استفاده می کند که شامل دیالوگ های دست زدن ضمنی برای ارائه قابلیت اطمینان ، نظم یا یکپارچگی داده ها نیست. در نتیجه ، سرویس غیرقابل اعتماد است و بسته ها ممکن است خارج از سفارش باشند ، به نظر می رسد نسخه های تکراری دارند یا بدون هشدار از بین می روند.

اگرچه این روش انتقال تضمین نمی کند که داده های ارسالی حتی به مقصد خود برسند ، اما دارای سرریز بسیار کمی است و برای خدماتی که اصلاً لازم نیست بار اول کار کنند محبوب است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست همراه کنید.

خروج از نسخه موبایل