نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت بین SSL و TLS چیست؟

تفاوت بین SSL و TLS چیست؟

ما امروز در شتابان هاست قصد داریم تا شما عزیزان و همراهان شتابان هاست را با تفاوت بین SSL و TSL آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا به این مطلب بپردازیم. به زبان ساده ، SSL (Secure Sockets Layer) / TLS (Transport Layer Security) یکی از پروتکل های فناوری امنیتی است که برای برقراری ارتباط امن بین سرور وب و مرورگر وب استفاده می شود. این پروتکل ها به کاربران کمک می کنند تا اطلاعات حساس مانند جزئیات ورود به سیستم ، اطلاعات بانکی را به صورت رمزگذاری شده منتقل کنند.

SSL:

SSL مخفف “Secure Socket Layer” است ، SSL در سال ۱۹۹۴ توسط شرکتهای ارتباطی Netscape اختراع شد تا ارتباطات اینترنتی از طریق شبکه جهانی وب فراهم شود. SSL 3.0 آخرین نسخه است و به طور گسترده در سرورها مورد استفاده قرار می گیرد و توسط همه مرورگرها پشتیبانی می شود. SSL به شما امکان می دهد داده های خصوصی را بصورت آنلاین منتقل کنید. هنگامی که این گواهینامه در سرور وب شما نصب شده باشد، قفل سبز را با HTTPS نشان می دهد و امکان اتصال مطمئن از یک سرور وب به یک مرورگر وب را فراهم می کند.

TLS:

TLS مخفف “Transport Layer Security” است ، مشابه SSL است اما امنیت بیشتری را ارائه می دهد. TLS نسخه به روز شده SSL است. TLS ارتباطات ایمن را از طریق اینترنت برای نمابر ، ایمیل و سایر انتقال داده ها ایجاد می کند. TLS از دو لایه تشکیل شده است. آنها پروتکل ثبت TLS و پروتکل دستی TLS هستند. پروتکل ثبت اتصال را فراهم می کند ، پروتکل دستی به سرور و مشتری اجازه می دهد تا یکدیگر را تأیید کنند و قبل از هرگونه تبادل داده ، الگوریتم های رمزگذاری و کلیدهای رمزنگاری را با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مار ا در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل