نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Syntax یا نحو دستور چیست؟

Syntax یا نحو دستور چیست؟

در دنیای کامپیوتر ها ، Syntax یا نحو یک دستور به قوانینی اشاره دارد که در آن باید دستورالعمل اجرا شود تا یک قطعه نرم افزار آن را درک کند. به عنوان مثال ، Syntax یا نحو یک دستور ممکن است حساسیت به مورد را دیکته کند و چه گزینه هایی وجود دارد که باعث می شود دستور به روش های مختلفی کار کند. بدون نحو مناسب ، کلمات و کاراکترهای دیگری که دستور را تشکیل می دهند در توالی منطقی با هم جمع نمی شوند. آنچه از Syntax یا همان نحو بد حاصل می شود ، عدم توانایی خواننده در درک آنچه می خواهد منتقل شود ، است.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

نحو یا Syntax مانند یک زبان است:

برای درک بهتر نحو کامپیوتر ، آن را به عنوان یک زبان فکر کنید ، مانند انگلیسی ، آلمانی ، اسپانیایی و غیره.

نحو یا Syntax زبان مستلزم استفاده از واژگان خاص و علامت گذاری به روش صحیح است تا کسی که کلمات را می شنود یا می خواند به درستی آنها را بفهمد. اگر کلمات و کاراکترها به صورت نادرست در یک جمله قرار بگیرند ، درک آن بسیار دشوار خواهد بود.

کاملاً شبیه به زبان ، Syntax یا نحو یک دستور کامپیوتری باید کاملاً کدگذاری یا اجرا شود تا بتوان آن را درک کرد ، با تمام کلمات ، نمادها و سایر کاراکترهای موجود در یک راه درست.

چرا نحو یا Syntax مهم است؟

آیا انتظار دارید کسی که فقط به زبان روسی می خواند و صحبت کند ، ژاپنی را درک کند؟ یا اینکه در مورد کسی که فقط انگلیسی را درک می کند ، چگونه می تواند کلمات نوشته شده به ایتالیایی را بخواند؟

به همین ترتیب ، برنامه های مختلف (دقیقاً مانند زبان های مختلف) به قوانین متفاوتی احتیاج دارند که باید رعایت شود تا نرم افزار (یا شخص با زبان گفتاری) بتواند درخواستهای شما را تفسیر کند.

به عنوان مثال ، شما نمی گویند “I down ran the hill large” زیرا این امر با توجه به قوانینی که انگلیسی زبانان هنگام درک کلمات درک می کنند ، به سختی قابل درک است. همین مورد در مورد نحو یا Syntax دستور نیز صادق است ، زیرا برنامه خواندن نحو فقط هنگام تنظیم روشی خاص ، آن را درک می کند ، همانطور که در زیر می بینید.

مهم است که هنگام کار با دستورات کامپیوتر از چشم پوشی خود صرفنظر کنید زیرا حتی یک خطای کوچک ، به ظاهر قابل قبول در نحو به معنای این است که یک کامپیوتر نمی تواند درک کند که بعد از آن چه می کنید.

بیایید دستور ping را به عنوان نمونه ای از Syntax مناسب و نادرست نگاه کنیم. رایج ترین روشی که دستور پینگ استفاده می شود ، اجرای پینگ و به دنبال آن آدرس IP است ، مانند این:

ping 192.168.1.1

این نحو ۱۰۰ درصد صحیح است و به دلیل صحیح بودن آن ، مترجم خط فرمان ، احتمالاً Command Prompt در ویندوز ، می تواند درک کند که آیا ما می خواهیم بررسی کنیم کامپیوتر می تواند با آن دستگاه خاص در شبکه ارتباط برقرار کند یا خیر.

با این حال ، در صورت تنظیم مجدد متن و قرار دادن آدرس IP در ابتدا ، و سپس کلمه ping ، مانند این ، این دستور کار نخواهد کرد:

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ ping

ما از نحو یا همان Syntax مناسب استفاده نمی کنیم ، بنابراین اگرچه این دستورالعمل کمی شبیه به دستور صحیح است ، اما به هیچ وجه کار نمی کند ، زیرا کامپیوتر هیچ تصوری برای نحوه انجام آن ندارد.

گفته می شود که دستورات کامپیوتری که دارای نحو اشتباه هستند ، دارای خطای نحوی هستند و تا زمانی که نحو اصلاح نشود ، مطابق آن اجرا نمی شوند.

اگرچه مطمئناً با دستورات ساده تر امکان پذیر است (همانطور که با پینگ دیدید) ، به دلیل پیچیده تر شدن دستورات به احتمال زیاد با یک خطای نحو مواجه خواهید شد. فقط به این مثالهای فرمت دستور نگاه کنید تا منظور ما را متوجه شوید.

خطاهای نحوی فقط به دستوراتی مانند موارد ذکر شده محدود نمی شوند بلکه به هر زبان برنامه نویسی دیگری مانند HTML یا JavaScript محدود می شوند. فقط در نظر داشته باشید که چه تعداد اشتباه احتمالی در هنگام کدگذاری چیزی مانند کل سیستم عامل مانند ویندوز XP وجود دارد که به ۴۵ میلیون خط کد نیاز داشت!

فقط با یک مثال می توانید با پینگ ببینید که بسیار مهم است که بتوانید نه تنها نحو را به درستی بخوانید بلکه بتوانید آن را به طور کامل بکار بگیرید.

نحو یا Syntax مناسب با دستورات Command Prompt:

هر دستور کار متفاوتی را انجام می دهد ، بنابراین هر یک از آنها نحو متفاوتی دارند. با نگاهی به جدول دستورات Prompt راهی سریع برای دیدن چند دستور در ویندوز وجود دارد که همه آنها قوانین خاصی دارند که در مورد نحوه استفاده از آنها اعمال می شود.

Command Syntax قوانین بسیار مشخصی دارد که توصیف می کند چگونه یک دستور خاص می تواند اجرا شود یا نمی تواند.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل