نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

پروتکل SPDY چیست؟

SPDY پروتکلی است که توسط Google ساخته شده است تا سرعت و کارایی در ارائه محتوای وب را افزایش دهد. SPDY بخش هایی از پروتکل انتقال HyperText (HTTP) را اصلاح می کند تا عملکرد وب بهبود یابد. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

پروتکل SPDY چیست؟

HTTP ، در حالی که قدرتمند است ، نمی تواند پاسخگوی مطالبات وب سایت های پویا و پاسخگو امروز باشد. برخی از محدودیت های HTTP ، مانند اینکه فقط می توانید یک منبع را بار دیگر بارگیری کنید ، مقیاس وب سایت های بزرگ را برای ارائه یک پایگاه کاربر در حال فزاینده دشوار می کند.

SPDY راه حلی است که برای حل برخی از مشکلات بزرگتر HTTP طراحی شده است. این پروتکل به دلیل ارسال از طریق اینترنت ، ترافیک HTTP را بهینه می کند ، در نتیجه سرعت ۲۸ – ۶۴٪ برای برخی از وب سایت های برتر دنیا فراهم می شود.

در سال ۲۰۱۶ گوگل در حال جایگزینی پشتیبانی SPDY برای HTTP / 2 ، تکامل بعدی HTTP است که در ماه فوریه ۲۰۱۵ توسط Task Force مهندسی اینترنت تأیید شد.

چگونه کار می کند؟

SPDY در کنار HTTP با تغییر دادن ترافیک وب هنگام ترک سرور ، کار می کند. هنگامی که کاربر به یک وب سایت وصل می شود ، یک جلسه HTTP برای کنترل جریان اطلاعات ایجاد می شود. SPDY داده ها را با گذر از یک جلسه تغییر می دهد و استفاده از پهنای باند را بهینه می کند تا یک تجربه سریعتر کاربر ایجاد کند.

مشکلات HTTP که SPDY حل می کند:

این پروتکل سعی دارد چندین مسئله را با HTTP حل کند. برخی از موضوعات برجسته تر با HTTP عبارتند از:

نمونه ای از SPDY:

می گویند کاربر با استفاده از SPDY به یک وب سایت دسترسی دارد. براساس هدرهای ارسال شده از مرورگر ، سرور می تواند تعیین كند كه آیا مرورگر از SPDY پشتیبانی می كند یا خیر. در این صورت ، سرور ترافیک HTTP را تغییر داده است زیرا انتقال می یابد و شامل بهینه سازی عملکرد معرفی شده توسط SPDY است. اگر اینطور نیست ، سپس ترافیک منظم HTTP به مرورگر ارسال می شود.

SPDY توسط بیشتر مرورگرهای مدرن از جمله Google Chrome ، Internet Explorer 11 ، Firefox از نسخه ۱۱ ، Opera از نسخه ۱۲٫۱۰ ، Safari از نسخه ۸ و Amazon Silk پشتیبانی می شود. میزبان وب و CDN های تجاری پیاده سازی SPDY را برای وب سایت های مشتریان خود شروع کرده اند و این امر باعث استقرار سریعتر SPDY در وب می شود.

مزایا:

SPDY تعداد قابل توجهی از مزایا را برای یک سرمایه گذاری نسبتاً کوچک فراهم می کند.

فعال کردن SPDY:

تقریباً تمام سرورهای وب که از SPDY استفاده می کنند از Nginx استفاده می کنند. فعال کردن SPDY در Nginx نیاز به بارگیری یا ساخت ماژول SPDY دارد. دستورالعمل های دقیق را می توان در اینجا یافت. پس از در دسترس بودن ماژول SPDY ، سرپرستان می توانند با افزودن “spdy” به انتهای بخشنامه گوش دادن ، آن را فعال کنند.

برای Apache ، Google ماژول mod_spdy را ارائه می دهد. Apache به محض نصب ، به طور خودکار شروع به استفاده از SPDY می کند.

جمع بندی:

سرعت بخشیدن به وب بیش از یک دهه است که هدف تحقیقات است. رویکردهایی مانند SCTP ، SST و MUX سعی در حل برخی از مشکلات تأخیر ذاتی در انتقال داده ها دارند. این پروتکل در توانایی خود برای پرداختن به مشکلات با خود HTTP متفاوت است ، در نتیجه یک وب سریعتر و سریعتر بدون نیاز به تغییر برنامه های وب ایجاد می شود.

وقتی زمان بارگذاری صفحه با شفافیت ۶۴٪ کاهش یابد ، می توان فهمید که چگونه این پروتکل می تواند آینده وب را شکل دهد.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل