نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

پروتکل SMTP چیست؟

پروتکل SMTP چیست؟

SMTP بخشی از لایه کاربرد پروتکل TCP / IP است. SMTP با استفاده از فرآیندی به نام store and forward به معنی “ذخیره و رو به جلو” ، ایمیل شما را در شبکه ها و از طریق شبکه انتقال می دهد. این برنامه با چیزی به نام Agent Transfer Agent یا (MTA) ارتباط برقرار می کند تا ارتباط شما را به صندوق کامپیوتر صحیح و صندوق ایمیل ارسال کند.

SMTP نحوه انتقال ایمیل شما از MTA کامپیوتر شما به MTA را بر روی یک رایانه دیگر و حتی چندین کامپیوتر توضیح می دهد و راهنمایی می کند. با استفاده از ویژگی “ذخیره و رو به جلو” که قبلاً ذکر شد ، پیام می تواند به صورت پله از رایانه شما به مقصد خود منتقل شود. در هر مرحله ، پروتکل انتقال پست الکترونیکی ساده کار خود را انجام می دهد. خوشبختانه برای ما ، همه این عملیات در پشت صحنه اتفاق می افتد ، و ما نیازی به درک عملکرد SMTP نداریم.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

نحوه کار SMTP:

SMTP مجموعه ای از کدها را فراهم می کند که ارتباط پیام های ایمیل بین سرورهای ایمیل را ساده می کند. این یک روش کوتاه مدت است که به سرور امکان می دهد قسمت های مختلف پیام را به دسته هایی که سرور دیگر قادر به درک آن است تبدیل کند. هنگامی که پیامی را ارسال می کنید ، به رشته هایی از متن تبدیل می شوند که توسط کلمات کد (یا اعداد) از هم جدا شده و هدف هر بخش را مشخص می کنند.

SMTP این کدها را فراهم می کند و نرم افزار سرور ایمیل برای درک منظور از آنها طراحی شده است. از آنجا که هر پیام به سمت مقصد خود سفر می کند ، بعضی اوقات از طریق تعدادی از کامپیوتر و همچنین MTA های شخصی آنها عبور می کند. قبل از انتقال به کامپیوتر بعدی در مسیر ، به طور خلاصه ذخیره می شود.

هیچ چیز فانتزی در مورد آن نیست!

SMTP قادر است تنها متن را انتقال دهد – قادر به فونت ، گرافیک ، پیوست ها و غیره نیست – شاید به همین دلیل است که به آن ساده گفته می شود. خوشبختانه ، افزونه های نامه اینترنتی چند منظوره برای قرض گرفتن یک دست ایجاد شده است. MIME تمام محتوای غیر متنی را به متن ساده کدگذاری می کند. در این قالب تبدیل شده ، SMTP در انتقال داده ها به هم می خورد.

SMTP گاهی مخفف “stop” است!

بیشتر ما این را نمی دانیم ، اما ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ما به طور معمول محدودیتی در تعداد ایمیل هایی دارند که می توانیم برای مدت زمان مشخصی ارسال کنیم. بیشتر اوقات ، این تعداد محدود به یک عدد در هر ساعت یا هر روز است.

هر ISP برای تعیین (و اداره) ایمیلی که از طریق یک اتصال می تواند به SMTP خود متکی باشد. (همه اینها یک پروتکل است.) برای برخی از افرادی که در خانه کار می کنند یا لیست های پستی بزرگی را مدیریت می کنند ، این می تواند یک مشکل باشد. بعد از رسیدن به حد مجاز ، ISP به راحتی ارسال ایمیل را متوقف می کند. اگر فکر کنند شما یک اسپم هستید ، حتی ممکن است حساب شما را مسدود کنند.

این حد ایمیل توسط ISP متفاوت است. به عنوان مثال ، مشتری معمولی اینترنت کابل Comcast محدود به ۱۰۰۰ ایمیل در روز است. (مشتریان شغلی آنها روزانه ۲۴۰۰۰ ایمیل دارند.) Verizon و AT&T این کار را متفاوت انجام می دهند. آنها تعداد ۱۰۰ گیرنده ای را که می توانید در یک ایمیل فرستاده شده داشته باشید ، ۱۰۰ عدد قرار می دهند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل