نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فیشینگ چیست

Phishing

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که فیشینگ به چه معناست و چه کاربردی دارد. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست فیشینگ و کاربرد آن را معرفی می کنیم. ما را همراهی کنید.

فیشینگ چیست:

فیشینگ راهی است که تبه کاران و کلاه برداران، اطلاعاتی نظیر نام کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند.

 

 

انواع تکنیک هایی که در فیشینگ مورد استفاده قرار می گیرد:

دستکاری و تقلب در لینک ها و آدرس ها:

یکی از شیوه های متداول و رایج در فیشینگ ارسال لینک ها و آدرس های متعلق به سازمان های غیر واقعی و جعلی از طریق ایمیل می باشد. آدرس هایی که تنها تفاوت آنها با آدرس اصلی یک یا دو حرف است یا از دامین های فرعی گمراه کننده برای ایجاد آنها استفاده گردیده است.

وب سایت جعلی:

تنها با ورود و بازدید یک قربانی به سایت جعلی عمل کلاهبرداری صورت نمی پذیرد . در برخی از روش های فیشینگ از دستورات جاوا اسکریپت استفاده می شود تا نوار آدرس را اصلاح کند و تغییر دهد. این کار با قرار دادن تصویر یک آدرس اینترنتی قانونی و موجه در نوار آدرس یا بستن نوار آدرس اصلی و باز کردن یک نوار آدرس جدید که حاوی آدرس اینترنتی قانونی و موجه است، انجام می شود.

دور زدن فیلتر:

فیشرها با استفاده کردن از عکس به جای متن، کار فیلترهای ضد فیشینگ را که برای شناسایی متن هایی که عموماً در ایمیل های حاوی آدرس های جعلی یافت می شوند، را سخت می کنند.

یک برنامه فیشینگ در سطح جهانی با عنوان Man-in-the-middle، که در سال ۲۰۰۷ کشف شد، از یک رابط ساده استفاده می کرد که به فیشر اجازه می داد بدون هیچ مشکلی سایت هایی خاصی را مجدداً ایجاد کند و جزئیات اطلاعات ورود یا لاگین افراد (نام کاربری و رمز عبور) وارد شده در وب سایت جعلی را برای ورود به سایت های اصلی ثبت و ضبط کند.

فیشر ها با استفاده از این راه ها به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کنند و از اطلاعات شما سوء استفاده می کنند. امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده باشید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل