نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Percona چیست؟

بیایید از همان ابتدا شروع کنیم ، Percona چیست؟ سرور Percona به عنوان فورک MySQL شروع به کار کرد و از همان ابتدا وعده ارائه بستر عملکرد و قابلیت مقیاس پذیری بیشتر را داده بود. امروز Percona سازمانی است که با محصول اصلی سرور Percona ، مقدار قابل توجهی نرم افزار رایگان ، خدمات مشاوره ای و خدمات فنی را ارائه می دهد.

هنگامی که به نصب سرور Percona فکر می کنیم ، لزوماً باید به یک معضل قدیمی برگردیم: فورک یک سیستم را نصب کنید یا به پروژه اصلی وفادار باشید.

هنگام حل این معضل ، لازم است مشخص شود که سرور Percona چیست ، جهت گیری پروژه ای که با آن پیش می رود چیست و Percona به عنوان یک شرکت چه پیشنهادی دارد.

در زیر یک بررسی وجود دارد ، که این نکات را روشن می کند و از تصمیم معرفی ما برای روند مهاجرت به Percona و در نهایت فراموش کردن MySQL پشتیبانی می کند.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

سازگاری کامل با MySQL:

از سرچشمه خود ، سرور Percona سازگار با ۱۰۰٪  MySQL است ، به طوری که می توان تمام عملکرد MySQL را در سرور Percona یافت ، این امر فرآیندهای مهاجرت یکپارچه را فراهم می کند که می توانند به صورت تدریجی فرض شوند.

Percona به عنوان يك شركت ، استراتژي برابري با محصول خود را حفظ كرده است ، نه با نسخه GPL (مجوز عمومي) از MySQL ، بلكه با نسخه تجاري آن (Enterprise Edition). اکنون می دانید که با Percona ، ما همان سرورهایی را که با پرداخت در MySQL به دست می آوریم ، همان مزایا را در سرور رایگان دریافت خواهیم کرد.

به همین ترتیب ، Percona سایر ابزارهای توسعه یافته در مورد محصول اساسی خود را به عنوان نرم افزار رایگان مانند XtraDB Cluster و XtraDB Backup نیز حفظ می کند. بنابراین اگر ما برای سرور Percona می رویم و پس از آن می خواهیم اندازه بانک اطلاعاتی را افزایش دهیم و کل پلتفرم خود را به یک سطح بالاتر بسپاریم یا تصمیم بگیریم پروژه ای از پشتیبان گیری داغ را انجام دهیم ، مطمئن هستیم که در نرم افزار رایگان ادامه خواهیم داد.

جنبه جالب دیگر این است که نسخه های سرور Percona مکاتبات مستقیم با نسخه های MySQL را حفظ می کند ، بنابراین نسخه ۵٫۷٫۱۰ از سرور Percona با پیشرفت های انجام شده در نسخه ۵٫۷٫۱۰ MySQL مطابقت دارد. این ممکن است در ابتدا یک عنصر بسیار مهم به نظر نرسد اما در حقیقت روند برنامه ریزی مهاجرت از MySQl به Percona و همچنین حل مسئله یک مشکل خاص در یک نصب را تسهیل می کند.

جهت گیری و بهبود عملکرد:

Percona با توجه به سازگاری کامل با MySQL ، موقعیتی محکم نسبت به بهبود عملکرد محصولات خود داشته است. در اینجا می توانیم قطعه XtraDB را که نسخه بهبود یافته موتور InnoDB است که توسط MySQL استفاده می شود برجسته کنیم.

XtraDB دارای عناصر اساسی InnoDB به عنوان کنترل هم زمان MVCC (کنترل چند همزمانی همزمان) و خواص ACID (اتمی ، قوام ، جداسازی و دوام) است و پیشرفت های مداوم را با هدف اجازه و تسهیل استفاده از موتور به منظور بهبود ارائه می دهد. عملکرد کل سیستم.

نسخه های مختلف Percona XtraDB ابزارها و روش هایی را با هدف شناسایی و اصلاح مشکلات مهار معرفی کرده است که با توجه به اینکه مهار در چندین سطح و به طور متناوب ممکن است بسیار جاه طلب به نظر برسد.

در این مرحله می توانیم با این گفتمان تمام کنیم که با معرفی خود به دنیای سرور Percona ، وارد محیطی می شویم که تمام تلاشهای intonation ما به منظور بهبود برنامه های ما پشتیبانی و توانمند می شود.

جهت گیری مقیاس پذیری:

براساس XtraDB ، Percona محصول نرم افزاری رایگان به نام XtraDB Cluster را معرفی کرد که امکان ایجاد ، مدیریت و نظارت بر Cluster چندین سرور ، سرور Percona یا MySQL را فراهم می آورد. به این ترتیب ، ارائه پاسخی به الزامات مقیاس پذیری آن دسته از تاسیسات که تعداد معاملات آنها را افزایش می دهد ، چه از طریق افزایش طبیعی تجارت و چه با افزایش یک زمانه ، مانند یک برنامه بازاریابی.

یک خوشه پیکربندی شده با Percona XtraDB کلاستر اجازه می دهد تا سه یا چند سرور به نام گره ها را در یک ساختار منطقی واحد قرار دهیم که در آن همه داده ها و قابلیت های یکسانی خواندن و نوشتن را دارند.

این کلاستر ها اطمینان حاصل می کنند که یک کوئری بدون نیاز به دسترسی از راه دور از طریق هر سرور حل می شود و در صورت عدم وجود گره به هر دلیلی یا عدم موفقیت ، این کلاستر بدون از بین رفتن داده ها ، قوام یا تعلیق کار خود را ادامه می دهد

جهت گیری به مدیریت و نظارت بر بانک اطلاعاتی:

در ابتدای این قرن ما یک MySQL داشتیم که ابزارهای مدیریتی کمی داشت و تا سال ۲۰۱۱ Percona ابزار Percona را معرفی کرد و به ما این امکان را می داد که برای مقایسه پیکربندی دو سرور ، از طریق معرفی تأخیرهای در نظر گرفته شده در master – فهرست های اضافی بیابیم.

درست است که MySQL واکنش نشان داد و به بهبود برنامه های MySQL خود پرداخت ، اما Percona از بدو تأسیس ، غنی سازی گروه خود را از ابزارهای مدیریت پایگاه داده ارتقا داده است.

جنبه مهم دیگر ، امکان نظارت و بدست آوردن آماری در مورد عملکرد بانک اطلاعاتی ، با توجه به مجموعه متغیرهای بسیار گسترده ای است که شمارنده های عملکردی بسیار با ارزش در هر جدول ، ایندکس و کاربر را در بر می گیرد.

خدمات مشتری:

نکته آخر اینکه خدماتی که Percona به مشتریان خود ارائه می دهد از خدمات فنی و مشاوره گرفته تا مدیریت کل سیستم دیتابیس توسط Percona ، البته تحت یک هزینه اقتصادی متفاوت است.

آنها قراردادهای تعمیر و نگهداری بسیار انعطاف پذیر را ارائه می دهند که حتی می توانند از عناصر NoSQL در ۲۴ ساعت سرویس ۲۴x7x365 و با توافق نامه خدمات (SLA) پشتیبانی کنند که حتی می تواند یک جبران اقتصادی نیز داشته باشد.

سرانجام ، با بیش از سه هزار مشتری در سراسر جهان ، این عنصر نقطه قوت Percona به عنوان یک شرکت و پشتیبانی بسیار قوی از سرور و بقیه محصولات آن است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل