نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فراداده یا Metadata چیست

فراداده یا Metadata چیست؟

Metadata یا فراداده اطلاعاتی مربوط به داده است. به عبارت دیگر ، این اطلاعات برای توصیف داده های موجود در چیزی مانند صفحه وب ، سند یا پرونده است. روش دیگر برای فکر کردن به Metadata به عنوان توضیح کوتاه یا خلاصه ای از داده های موجود است.

یک مثال ساده از Metadata برای یک سند ممکن است شامل مجموعه ای از اطلاعات مانند نویسنده ، اندازه پرونده ، تاریخ ایجاد سند و کلمات کلیدی برای توصیف سند باشد. Metadata برای یک فایل موسیقی ممکن است شامل نام هنرمند ، آلبوم و سال انتشار آن باشد.

برای فایل های رایانه ای ، Metadata ها را می توان در خود پرونده یا جاهای دیگر ذخیره کرد ، مانند برخی از فایل های کتاب EPUB که فراداده را در یک فایل ANNOT همراه نگه می دارد.

Metadata اطلاعات پشت صحنه را نشان می دهد که در همه جا و توسط هر صنعت به روش های مختلف استفاده می شود. این امر در سیستم های اطلاعاتی ، رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها ، نرم افزارها ، خدمات موسیقی و خرده فروشی آنلاین بسیار فراگیر است. فراداده به صورت دستی برای انتخاب آنچه در آن قرار دارد ایجاد می شود ، اما همچنین می تواند براساس داده ها به صورت خودکار تولید شود.

انواع Metadata یا فرداده:

فراداده در انواع مختلفی وجود دارد و برای اهداف متنوعی استفاده می شود كه تقریباً می توان آنها را كسب و كار ، فنی یا عملیاتی طبقه بندی كرد.

Metadata و جستوجوی سایت ها:

فراداده تعبیه شده در وب سایتها برای موفقیت سایت بسیار مهم است. این شامل توضیحات وب سایت ، کلمات کلیدی ، متاتگ ها و موارد دیگر است – همه اینها در نتایج جستجو نقش دارند.

برخی از اصطلاحات Metadata رایج که هنگام ساختن یک صفحه وب استفاده می شود شامل عنوان متا و توضیحات متا است. عنوان متا به طور خلاصه موضوع صفحه را توضیح می دهد تا به خوانندگان کمک کند در صورت باز کردن صفحه ، از صفحه چه چیزی کسب کنند. توضیحات متا اطلاعات بیشتر ، هرچند مختصر ، درباره محتوای صفحه است.

هر دو قطعه فوق فراداده در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند تا خوانندگان بتوانند نگاهی اجمالی در مورد این صفحه داشته باشند. موتور جستجو از این اطلاعات برای گروه بندی موارد مشابه استفاده می کند ، به گونه ای که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی خاص یا گروه کلمات کلیدی ، نتایج به جستجوی شما مربوط می شوند.

Metadata یک صفحه وب همچنین ممکن است زبانی را که صفحه در آن نوشته شده باشد ، شامل شود که شامل صفحه HTML باشد.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل