نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

لاراول چیست و چه ویژگی هایی دارد

لاراول چیست

لاراول  یک چارچوب متن باز پی اچ پی (PHP) است که توسط تیلور اوتول، برای توسعه نرم‌افزارهای وب بر پایه معماری مدل-نما-کنترل‌گر(MVC) و چارچوب سیمفونی طراحی شده‌است.

لاراول چیست:

بعضی از ویژگی‌های لاراول به صورت ماژولار و بسته‌بندی شده ارائه شده‌است. در مارس ۲۰۱۵، لاراول به عنوان معروف‌ترین فریم ورک php شناخته شد.کدهای باز بر روی گیت‌هاب میزبانی می‌شود و تحت لیسانس MIT License ارائه شده‌است.

ویژگی های لاراول:

مهمترین ویژگی های لاراول به شرح زیر است.

۱- صفحه بندی خودکار:

این روش اجرای صفحه بندی را ساده می کند و این می تواند به طور خودکار حد و مرز مناسب را بر اساس صفحه فعلی مشاهده شده توسط کاربر تنظیم کند.

۲- View Composers:

این یکی از مهمترین ویژگی ها است. این اطمینان می دهد که کنترل کننده ها تعداد زیادی از داده ها را از مدل ها برای نمایش بارگذاری می کنند.

۳- پشتیبانی از سیستم فایل چندگانه:

این برنامه با استفاده از بسته شخص ثالث Flysystem ، پشتیبانی چندین سیستم فایل را فراهم می کند. این گزینه برای توسعه دهندگان امکان استفاده از فضای محلی یا cloud-based را برای کانفینگ ساده فراهم می کند.

۴- تست واحد:

توسعه دهندگان می توانند تست های واحد چندگانه خود را به راحتی با ابزار خط فرمان Artisan بنویسند.

مزایای استفاده از لاراول:

  1. بهترین گزینه برای ساختن API های RESTful است.
  2. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از نقشه برداری Object-Relation (ORM) به راحتی پایگاه داده برنامه را سازماندهی کنند.
  3. به خط فرمان لاراول (Artisan CLI) گفته می‌شود؛ که در لاراول ۳ با محدودیت‌هایی معرفی شد. بعدها به یک معماری بر پایه کامپوزر مهاجرت کرد که اجازه می‌داد آرتیزان با اجزا فریم ورک سیمفونی ترکیب شود، در نتیجه درنسخه ۴ ویژگی‌های دیگر آرتیزان اضافه شد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل