نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

IoT یا اینترنت اشیا چیست؟

همه ما می دانیم که IoT یا اینترنت اشیا صنعت را تغییر می دهد – از کشاورزی گرفته تا مراقبت های بهداشتی گرفته تا تولید و همه چیز در بین آنها – اما IoT دقیقا چیست؟ اگر فقط IoT چیست را در گوگل جستجو کنید ، بسیاری از پاسخ ها غیر ضروری و غیر فنی هستند. به عنوان مثال:

“اینترنت اشیاء (IoT) سیستمی از دستگاههای محاسباتی بهم پیوسته ، ماشینهای مکانیکی و دیجیتال ، اشیاء ، حیوانات یا افرادی است که دارای شناسه های منحصر به فرد است و امکان انتقال داده از طریق شبکه بدون نیاز به تعامل انسان با کامپیوتر را فراهم می کند.”

اگر این توضیح را خوانده و و با خود بگویید ، “خوب … که چه؟” ، شما تنها نیستید. بیشتر مردم نه می خواهند و نه نیاز دانستن درباره IoT دارند. بنابراین در این پست ، توضیح ساده ای درباره اینترنت اشیاء و نحوه تأثیر آن بر شما ارائه می دهم. این مقاله همچنین می تواند به عنوان منبعی برای اشتراک با دیگران که به معرفی IoT نیاز دارند (مانند دوستان ، اعضای خانواده یا مشتریان) کمک کند.

قبل از شروع به کار ، توجه داشته باشید که “اینترنت اشیا” و “IoT” به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

IoT یا اینترنت اشیا چیست؟

حال شما این پست را چگونه می خوانید؟ ممکن است در رایانه های شخصی ، تلفن همراه و یا شاید تبلت باشد ، اما هر دستگاهی که استفاده می کنید ، قطعاً به اینترنت متصل است.

اتصال به اینترنت چیز جالبی است ، انواع مزایایی را که قبلاً امکان پذیر نبودند به ما می دهد. اگر به اندازه کافی پیر هستید ، قبل از اینکه تلفن هوشمند باشد به تلفن همراه خود فکر کنید. شما می توانید تماس بگیرید و می توانید متن ارسال کنید ، اما اکنون می توانید هر کتابی را بخوانید ، فیلم تماشا کنید یا به هر آهنگی که در کف دست شماست گوش دهید. و این فقط ذکر چند کار خارق العاده است که تلفن هوشمند شما می تواند انجام دهد.

اتصال اشیا به اینترنت مزایای شگفت انگیز بسیاری دارد. همه این مزایا را با تلفن های هوشمند ، لپ تاپ و تبلت های خود مشاهده کرده ایم ، اما این مورد در مورد سایر موارد نیز صادق است. و بله ، منظور من همه چیز است.

اینترنت اشیاء در واقع یک مفهوم بسیار ساده است ، به معنای گرفتن همه چیز در جهان و اتصال آنها به اینترنت.

من فکر می کنم که سردرگمی بوجود می آید نه به این دلیل که مفهوم بسیار باریک و کاملاً تعریف شده است ، بلکه به این دلیل بسیار گسترده و سست تعریف شده است. هنگامی که نمونه ها و امکانات زیادی در IoT وجود دارد ، می توانید به راحتی مفهوم را در سر خود سخت کنید.

برای کمک به روشن شدن ، فکر می کنم درک مزایای اتصال اشیا به اینترنت مهم است. چرا ما حتی می خواهیم همه چیز را به اینترنت وصل کنیم؟

چرا IoT مهم است؟

هنگامی که چیزی به اینترنت متصل است ، به این معنی است که می تواند اطلاعات ارسال کند یا اطلاعات دریافت کند ، یا هر دو مورد. این توانایی ارسال و / یا دریافت اطلاعات باعث می شود همه چیز هوشمندانه باشد.

بیایید دوباره به عنوان نمونه از تلفن های هوشمند استفاده کنیم. در حال حاضر شما می توانید به هر آهنگ در جهان گوش دهید ، اما به این دلیل نیست که تلفن شما در واقع هر آهنگ در جهان را دارد که روی آن ذخیره شده است. به این دلیل است که هر آهنگ در جهان در جای دیگری ذخیره می شود ، اما تلفن شما می تواند اطلاعاتی ارسال کند (با درخواست آن آهنگ) و سپس اطلاعات دریافت کند (پخش کردن آن آهنگ از طریق تلفن شما).

برای هوشمند بودن ، نیازی به ذخیره فوق العاده یا یک رایانه در داخل آن نیست. تمام کارهایی که باید انجام شود این است که به حافظه فوق العاده یا یک ابر رایانه متصل شوید. وصل بودن بسیار جذاب است.

در اینترنت اشیاء ، همه مواردی که به اینترنت وصل می شوند را می توان در سه دسته قرار داد:

  1. اشیایی که اطلاعات را جمع می کنند و سپس آن را ارسال می کنند.
  2. اشیایی که اطلاعات را دریافت می کنند و سپس بر روی آن عمل می کنند.
  3. اشیایی که هر دو کار را انجام می دهند.

و هر سه اینها فواید عظیمی دارند که از یکدیگر تغذیه می کنند.

۱) جمع آوری و ارسال اطلاعات:

این به معنی حسگرها است. شما می توانید سنسورهای دما ، سنسورهای حرکتی ، سنسورهای رطوبت ، حسگرهای کیفیت هوا ، حسگرهای نوری باشند. این سنسورها به همراه یک ارتباط به ما امکان می دهند تا به صورت خودکار اطلاعاتی را از محیط جمع آوری کنیم که به نوبه خود به ما امکان می دهد تصمیمات هوشمندانه تری بگیریم.

در مزرعه ، دریافت خودکار اطلاعات در مورد رطوبت خاک می تواند دقیقاً به کشاورزان بگوید چه موقع نیاز به آبیاری محصولات زراعی دارند. کشاورز به جای آب دادن بیش از حد (که می تواند یک استفاده بیش از حد از سیستم های آبیاری و هدر رفت محیط زیست) یا کمبود آب باشد (که می تواند یک ضرر گران قیمت محصولات زراعی باشد) ، می تواند اطمینان حاصل کند که محصولات دقیقاً مقدار مناسب آب را دریافت می کنند. پول بیشتر برای کشاورزان و  غذا بیشتر برای جهان!

درست همانطور که بینایی ، شنوایی ، بو ، لمس و سلیقه ما ، انسانها را قادر می سازد تا جهان را حس کنند ، سنسورها به ماشین ها اجازه می دهند دنیا را حس کنند.

۲) دریافت و عمل به اطلاعات:

همه ما با گرفتن اطلاعات و سپس عمل به آن ها بسیار آشنا هستیم. چاپگر شما سندی را دریافت می کند و آن را چاپ می کند. ماشین شما از کلیدهای اتومبیل شما سیگنالی دریافت می کند و درها باز می شوند. مثالها بی پایان است. همچنین می دانیم که می توانیم از راه دور به ماشین ها بگوییم چه کاری باید انجام دهند.

قدرت واقعی اینترنت اشیا هنگامی بوجود می آید که کارها می توانند هر دو مورد فوق را انجام دهند. مواردی که اطلاعات را جمع آوری کرده و آن را ارسال می کنند ، اما همچنین اطلاعات دریافت می کنند و بر اساس آن عمل می کنند.

۳)جمع آوری و ارسال اطلاعات و دریافت و عمل به آن ها ( انجام دادن هر دو کار):

بیایید به سرعت به مثال کشاورزی برگردیم. سنسورها می توانند اطلاعاتی در مورد رطوبت خاک جمع کنند تا به کشاورز بگویند چه مقدار برای برداشت آب از محصولات زراعی ، اما شما در واقع به کشاورز احتیاج ندارید. در عوض ، سیستم آبیاری با توجه به میزان رطوبت موجود در خاک ، می تواند بطور خودکار در صورت نیاز روشن شود.

شما می توانید آن را یک قدم جلوتر نیز بردارید. اگر سیستم آبیاری از اتصال به اینترنت اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوا دریافت کند ، می تواند بداند که باران می بارد و تصمیم می گیرد امروز محصول را آبیاری نکنید زیرا به هر حال آنها توسط باران سیراب می شوند.

و اینجا متوقف نمی شود! تمام این اطلاعات در مورد رطوبت خاک ، میزان آبیاری سیستم آبیاری محصولات زراعی و چگونگی رشد محصول در واقع می تواند برای ابر رایانه ها اجرا شود که الگوریتم های شگفت انگیزی را اجرا می کنند و می تواند حس همه این اطلاعات را بدست آورد.

و این فقط یک نوع حسگر است. سنسورهای دیگری مانند نور ، کیفیت هوا و دما را اضافه کنید و این الگوریتم ها می توانند چیزهای بیشتری کسب کنند. با ده ها ، صدها ، هزاران مزارع که همه این اطلاعات را جمع آوری می کنند ، این الگوریتم ها می توانند بینشی باورنکردنی از چگونگی رشد بهتر محصولات زراعی ایجاد کنند و به تغذیه جمعیت رو به رشد جهان کمک کنند.

جمع بندی:

IoT یا اینترنت اشیا چیست؟ به طور خلاصه اینترنت اشیاء یا “IoT” در مورد گسترش قدرت اینترنت از طریق رایانه ها و تلفن های هوشمند به طیف وسیعی از اشیا ، فرآیندها و محیطهای دیگر است. از این موارد “متصل” برای جمع آوری اطلاعات ، ارسال اطلاعات و عمل به آن ها یا هر دو استفاده می شود.

چرا IoT مهم است؟ IoT به مشاغل و افراد بینش جدیدی می دهد ، و باعث می شود کنترل بیشتری نشان دهند. و با این کار ، IoT به مشاغل و افراد این امکان را می دهد تا با دنیای پیرامون خود ارتباط بیشتری داشته و کارهای معنادارتر و سطح بالاتری را انجام دهند.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل