نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Google Analytics چیست؟

آنچه اندازه گیری نمی شود قابل بهبود نیست. به همین دلیل ضروری است که از ابزارهای تحلیل مناسب استفاده کنید. اینجا جایی است که Google Analytics وارد بازی می شود. این ابزار پیشرو تجزیه و تحلیل دیجیتال است که به شما کمک می کند بهترین تصمیم را در لحظه های حساس بگیرید. Google Analytics یک سرویس رایگان Google است که در سال ۲۰۰۶ به وجود آمد. از آن زمان ، یکی از سیستم عامل های پیشرو در اندازه گیری معیارها است.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

Google Analytics چیست؟

این ابزار به شما امکان می دهد وب سایت ها ، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی را ردیابی کنید. علاوه بر این ، گزارش های از پیش تعیین شده و قابل تنظیم را در اختیار شما قرار می دهد. Analytics اطلاعات گروهی از ترافیکی را که با توجه به مخاطب کسب می کند تبدیل به داده های قابل اندازه گیری می کند و ارائه می دهد. و همچنین ، Google Analytics توانایی دارد ابزار این داده ها و معیارهای بیشتری را از سایر موارد ارائه می دهد.

به عنوان مثال:

همچنین در بخش های زیر توانایی عملکرد دارد:

اما آنچه Analytics را به ابزاری کامل تبدیل می کند این است که با بقیه ابزارهای Google سازگار است. بنابراین ، می توان Analytics را با AdWords ، Blogger یا YouTube ترکیب کرد. در حقیقت ، تمام ابزارهای Google که بازدیدها و ترافیک در آنها حساب می شود ، می توانند با Google Analytics مخلوط و تکمیل شوند. علاوه بر این ، منابع جذاب مختلفی برای Analytics در Google Chrome موجود است. شما همچنین می توانید با آنها کار کنید.

Google Analytics چگونه کار می کند؟

ابزار رایگان Google Analytics با استفاده از ترکیبی از کوکی ها ، مرورگرها و کد JavaScript که در بالا مورد بحث قرار گرفت ، داده ها را جمع آوری می کند.

برنامه تجزیه و تحلیل می تواند به لطف کد JavaScript که باید در صفحات خود و کوکی هایی که پس از دسترسی کاربر از طریق مرورگر به وب وارد می شوند ، اطلاعاتی را از سایت شما جمع آوری کند.

به این ترتیب ، Google Analytics تمام فعالیت کاربر شما را از لحظه ورود تا زمانی که او وب سایت شما را ترک کند ثبت می کند و آن را با نمودارها و داده های آماری به گزارش های مختلفی تبدیل می کند تا شناخت تکامل را آسانتر کند.

عملکرد آن براساس سه فرآیند انجام می شود: جمع آوری داده ها ، پردازش آنها و ایجاد گزارش. با این حال ، برای شروع با این روند ، مانند هر استراتژی ، باید اهداف خود را تعیین کنید.

همچنین ، اگرچه سه جنبه مهم وجود دارد ، اما برای ارائه اطلاعات کامل به شما ، ما حتی در مورد کانفیگ نیز صحبت خواهیم کرد.

۱) جمع آوری داده ها:

Google Analytics از یک کد JavaScript برای جمع آوری اطلاعات از وب سایت ها استفاده می کند. به این روش ، هر بار که کاربر یک صفحه را با کد Google Analytics مشاهده می کند ، Analytics بازدید را ثبت می کند. در مورد برنامه های کاربردی برای دستگاه های تلفن همراه ، لازم است یک کد اضافی را به هر “activity” مورد نظر برای پیگیری اضافه کنید.

به منظور درک فرایند جمع آوری داده ها ، آن را گام به گام توضیح خواهیم داد:

  1. سرور با ارسال صفحه مورد نظر به مرورگر کاربر پاسخ می دهد. به این ترتیب ، هنگامی که مرورگر داده ها را تجزیه و تحلیل می کند ، با سرورهای دیگری که با برخی از قسمت های کد آن صفحه درخواست شده سر و کار دارند ، تماس خواهد گرفت. کد Google Analytics اینگونه کار می کند.
  2. در مرحله بعد ، مرورگر کاربر که از صفحه شما بازدید می کند ، آن کد را به Analytics سؤال می کند. این بستر در پرونده ای به نام Urchin.js ارسال و ذخیره می شود. در حالی که کد در حال اجرا است ، ویژگی های قبلی اظهار نظر بازدید کننده و ناوبری وی مورد مطالعه قرار می گیرد.
  3. پس از جمع آوری تمام داده ها ، کد کوکی هایی را در رایانه بازدید کننده ایجاد می کند.
  4. هنگامی که کوکی ها از قبل تعریف شده اند ، کد با درخواست یک فایل نامرئی GIF ، کل اطلاعات را به سرور Google Analytics می فرستد.
  5. سپس داده ها را در پرونده دیگری به نام File Logs ذخیره کنید و برای هر صفحه مشاهده شده ، بخشی از داده ها را در آن ایجاد کنید. این داده ها شامل جنبه هایی از قبیل تاریخ و زمان ، موتور جستجوی بازدید کننده ، تعداد بازدیدها و غیره است.

۲) پردازش داده ها:

پس از جمع آوری تعامل کاربر ، Google Analytics پردازش داده ها را شروع می کند تا داده های خام را به داده های مفیدی تبدیل کند که به شما دانش می دهد. برای پردازش آنها ، هر یک از بخش های داده به طور جداگانه تجزیه و تحلیل می شوند. یعنی صفات آنها تقسیم می شود.

Google Analytics هر ویژگی را به عناصری که “fields” نامیده می شود ، تبدیل می کند. به این ترتیب ، به عنوان مثال ، آدرس IP به قسمت “Visitor’s IP” تبدیل می شود. هر بخش یا خط دارای چندین ویژگی است و هر یک از آنها در مناطق مختلف ذخیره می شوند.

اگر هر روز با Google Analytics کار می کنید ، به احتمال زیاد با تعریف مدل انتساب روبرو بوده اید که به شما کمک می کند ارزش را از داده ها استخراج کنید. بسیار مهم است که شما این مدل را خیلی خوب تعریف کنید ، در این روش نتایج را بهبود خواهید بخشید.

۳) تنظیمات:

Google Analytics تنظیمات خود را (به عنوان مثال فیلترها) در داده های خام اعمال می کند. هنگامی که داده ها پردازش شده اند ، در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می شوند. پس از پردازش و درج در پایگاه داده ، دیگر امکان اصلاح آنها وجود ندارد.

به این ترتیب می توانید نحوه نمایش این داده ها در پروفایل های Analytics که در حساب خود ایجاد کرده اید کنترل کنید.

۴) ایجاد گزارش:

گزارش های حاصله را می توان از طریق سرویس وب Google Analytics ، www.google.es/analytics یا از سایر فضاهایی که برای استفاده از API های گزارش دهی لازم است ، مشاهده کرد.

هر گزارش بر اساس مقایسه های میدانی ایجاد می شود. یعنی جنبه هایی مانند شهر بازدید کننده یا نرخ تبدیل آن در نظر گرفته شده است.

سرانجام ، هنگامی که داده ها در پایگاه داده ذخیره می شوند ، فرایند خاتمه می یابد.

مهمترین معیارهای Analytics چیست؟

آیا می دانید چگونه می توانید از این ابزار بیشترین بهره را ببرید؟ ما می خواهیم سه معیار مهم و اساسی در Analytics را ارائه دهیم که برای بهینه سازی نتایج شما اساسی خواهد بود.

۱) زمان متوسط ​​در صفحه:

این یک معیار است که زمانی که کاربر در وب سایت شما سپری می کند را اندازه گیری می کند. این زمان به طور متوسط ​​است ، یعنی به بازدید کننده معمولی اشاره دارد.

Google Analytics اطلاعاتی را درباره میانگین زمان صرف شده در وب سایت ، برای هر کاربر ارائه نمی دهد.

این اطلاعات می تواند به شما در کشف اهمیت عواملی مانند عوامل زیر کمک کند:

زمان ماندگاری کاربر در سایت برای برخی وب سایتها دادههای اساسی است ، به ویژه آنهایی که بر قرار دادن ارزش مطالبشان تمرکز دارند. با این حال ، برای هر صفحه وب ، مدت اقامت طولانی تر مترادف با موفقیت است.

۲) ارجاع:

کاربران از کجا آمده اند؟ یکی از بهترین راه های شناخت منشا خوانندگان وب سایت شما این است که بدانید وب سایت های دیگر به شما لینک دارند یا نه.

ارجاع یا منابع ارجاع ، شاخص هایی هستند که به شما می گویند خوانندگان شما از چه وب سایت یا منبعی تهیه می شوند. این داده ها در جدولی نشان داده شده است که آن منابع ترافیکی را که ترافیک را در اختیار شما قرار می دهند ، در نظر می گیرد.

در این جدول همچنین تعداد کاربرانی که از یک وب سایت مراجعه می کنند و همچنین میزان ترافیکی که از سایتهای عمومی وارد می شود را نشان می دهد. همچنین ترافیک ارگانیک نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، که موردی است که یا از طریق اقدامات SEO (موقعیت یابی موتور جستجو) یا توسط کاربرانی که مستقیماً وارد وب سایت شما می شوند وارد می شوند.

اطلاعات ارجاع ها ضروری است. دانستن سایتهایی که شما را ارجاع می دهند و شما را از ترافیک تغذیه می کنند یک واقعیت اساسی است که به شما امکان می دهد با آنها پل هایی بسازید. به یاد داشته باشید که یکی از ستون هایی که می توانید در Google موقعیت بهتر داشته باشید این است که لینک هایی ارزشمندی به وب سایت خود وارد کنید. برای این منظور داشتن داده هایی از قبیل منابع ارجاع ضروری است.

۳) علایق:

یکی از جنبه های اساسی بازاریابی یافتن و شناسایی کاربران ، افرادی است که ممکن است به پیشنهاد شما علاقه مند باشند. با شناختن علایق خود می توانید این کار را انجام دهید. برای بازاریابی محتوا ، درک علایق و مسائلی که باعث جلب مشتری شما می شود ، ضروری است.

اگر می خواهید با مشتریان ارتباط برقرار کنید ، لازم است اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشید. Google Analytics این اطلاعات را از طریق کلمات کلیدی یا مفاهیمی که در جستجو استفاده می شود به شما ارائه می دهد. علاقه ها مضامین و کلماتی هستند که باعث می شوند مشتری ها به سمت شما بیایند. در ترکیب با سایر معیارها ، می توان علایق مشتری را تحلیل کرد. از طریق این علاقه ها می توانید کلمات کلیدی مورد استفاده خود را در وب سایت خود مشخص کنید.

جمع بندی:

به این ترتیب می توانید با استفاده از Google Analytics بدانید که چگونه وب سایت شما کار می کند ، تعداد کاربرانی که از طریق کانال های مختلف وارد شده اند ، کدام صفحات به بهترین وجه کار می کنند یا در کدام صفحه باید شروع به تغییر اساسی کنید. به طور خلاصه ، وب سایت خود را تبدیل به یک وب سایت بهینه کنید. برای اندازه گیری آن می توانید از هیت مپ ها نیز استفاده کنید.

به طور خلاصه ، Google Analytics ترافیک و نحوه دستیابی به آن را اندازه گیری می کند. به همین دلیل است که یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که در بازاریابی آنلاین استفاده می شود!

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل