نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فاو آیکون (Favicon) چیست؟

فاو آیکون یک تصویر کوچک و نمادین است که وب سایت شما را نشان می دهد. فاو آیکون اغلب در نوار آدرس مرورگر وب شما یافت می شود ، اما می توان از آنها در لیست بوکمارک ها در مرورگرهای وب استفاده کرد. فاو آیکون خوب طراحی شده باید با آرم یا تم وب سایت شما مطابقت داشته باشند ، به این ترتیب کاربران راهی سریع و آسان برای تشخیص وب سایت شما با یک نگاه خواهند داشت.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

فاو آیکون کدام فرمت تصویر است؟

اگرچه بیشتر مرورگرهای مدرن فرمت های PNG ، GIF و JPG را برای favicons تشخیص می دهند ، اما اینترنت اکسپلورر در حال حاضر چنین کاری نمی کند. توصیه می شود از فرمت ICO مایکروسافت که در همه مرورگرها کار می کند استفاده کنید.

سایز فاو آیکون من باید چه مقدار باشد؟

یکی دیگر از دلایل استفاده از فرمت ICO به این دلیل است که می تواند چندین فایل را در اندازه های مختلف را در یک فایل ICO داشته باشد. بهتر است حداقل نسخه ۱۶×۱۶ پیکسلی را داشته باشید. من معمولاً نسخه های ۳۲×۳۲ و ۴۸×۴۸ را نیز استفاده می کنم. به این ترتیب ، اگر کاربران نشانک را به سمت دسک تاپ خود بکشند ، به جای نسخه ۱۶×۱۶ ، یک نسخه زیبا از لوگو را مشاهده می کنند.

چگونه یک فاو آیکون ایجاد کنیم؟

اگرچه روش های زیادی برای ایجاد موارد دلخواه وجود دارد ، اما ساده ترین راه استفاده از یک ابزار آنلاین است. اتفاقاً ما یک مولد فاو آیکون کاملاً رایگان می شناسیم. آن را Favikon می نامند. برای ایجاد موارد دلخواه خود با استفاده از Favikon ، به سادگی تصویری را بارگذاری کنید ، آن را برش داده و سپس لوگوی حاصل را دانلود کنید.

چگونه Favicon خود را لینک کنید؟

اکنون که فاو آیکون خود را ایجاد کرده اید ، باید به مرورگرهای وب و برنامه های کاربردی دیگر بگویید که در کجا می توانند آن را پیدا کنند. با افزودن این خط به بخش <head> HTML شما اطمینان حاصل می شود که فاو آیکون شما یافت می شود:

  • <link rel=“shortcut icon” href=“/favicon.ico” type=“image/x-icon” />

مادامی که ویژگی href دقیق باشد ، مکان Favicon واقعاً مهم نیست. با این حال ، بیشتر موارد دلخواه در فهرست روت قرار می گیرد (دایرکتوری حاوی صفحه اصلی). به خاطر داشته باشید که لازم نیست چندین مورد از همان Favicon را در یک وب سایت داشته باشید.

اگر فای آیکون را بدون لینک دادن به HTML خود اضافه کنید ، ممکن است متوجه شوید که برخی از مرورگرها هنوز هم آن را پیدا کرده و نمایش می دهند. این تنها در صورتی رخ می دهد که فاو آیکون در فهرست اصلی باشد. تکیه بر این روش خوب نیست ، بنابراین ، <link> را به آن می بینند!

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل