نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فرمت EPS برای چه نوع فایلی است و چگونه اجرا می شود؟

فرمت EPS برای چه نوع فایلی است و چگونه اجرا می شود؟

اگر تاکنون با گرافیک های vector کار کرده اید ، شاید با فرمت فایل EPS و نحوه استفاده از آنها آشنا باشید. اگر با فرمت فایل Encapsulated PostScript یا (EPS) کاملاً آگاه نیستید ، در اصل این یک فرمت گرافیکی برای تصاویر vector است که Adobe Illustrator از آن استفاده می کند ، دقیقاً مانند یک فرمت فایل تصویری عکاسی JPEG است.

vector تصویری با معادله ریاضی است که به شما امکان می دهد تصویر خود را بگیرید و آن را به بزرگی بیلبورد ای که در کنار بزرگراه می بینید ، بسازید. vector شامل بیت مپ هایی هستند که به هر پیکسل موجود در تصویر می گویند چه اندازه و رنگی باید داشته باشند تا بتوانید بدون محدودیت یا پیکسل شدن احتمالی ، تصویری را در تقریباً در هر اندازه ایجاد کنید. vector ها برای چاپ در مقیاس بزرگ مانند تابلوهای تبلیغاتی یا بسته بندی های ساختمانی استفاده می شوند ، و فرمت پرونده EPS معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، در واقع Stock Photo Secrets فایلهای vector خود را با فرمت EPS ارائه می دهد که می توانند در Adobe Illustrator باز شوند.

برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

نرم افزار برای ویرایش و باز کردن پرونده های EPS:

بسته به نیاز فایل شما ، EPS ممکن است فرمتی باشد که شما به جای یک فایل JPEG به دنبال آن باشید. پرونده های EPS در صورت باز شدن در یک برنامه vector مانند Adobe Illustrator ، Corel Draw ، امکان تغییر اندازه بدون از دست دادن کیفیت را دارند و همچنین می توانند به راحتی ویرایش و دستکاری شوند.

بسته به نوع سیستم رایانه ای که شما از آن استفاده می کنید ، Mac یا PC تعیین خواهد کرد که کار با تصاویر EPS چقدر ساده است. اگر در مکینتاش هستید پس می توانید از EPS به درستی استفاده کنید اما در ویندوز به یک نرم افزار گرافیکی مانند Adobe Illustrator یا Corel Draw برای باز کردن این فرمت فایل نیاز دارید.

برنامه های چیدمان مانند PageMaker ، Quark یا Microsoft Word فقط قادر به قرار دادن یک فایل EPS هستند نه باز کردن آن. EPS فرمتی است که هم برای کاربران Mac و هم برای رایانه های شخصی در دسترس است. اگر در باز کردن مشکل دارید ، ممکن است مجبور شوید برنامه ای را برای باز کردن تصویر انتخاب کنید. در حالی که اسکنرها و دوربین های دیجیتالی ، فایلهای RGB (قرمز-آبی-سبز) تولید می کنند ، برای چاپ ، باید فضای رنگ را به CMYK تبدیل کنید. شما همچنین می توانید از رنگ های Pantone استفاده کنید.

نرم افزار رایگان EPS:

خوشبختانه ، نرم افزاری عالی و رایگان وجود دارد که می تواند به شما در ویرایش تصاویر EPS کمک کند. جدیدترین ابزار نرم افزار رایگان Gravit است. با استفاده از Gravit ، می توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید که به شما امکان می دهد بر روی تصاویر گرافیکی از جمله فایل های EPS بصورت آنلاین ایجاد و کار کنید تا انواع مختلف تصاویر با اندازه متفاوت ایجاد شود.

نرم افزار رایگان دیگر برای ویرایش فایل های EPS Inkscape است – اما مسلما ، این ساده ترین کار برای پیمایش و استفاده نیست. همچنین ، من EPS Viewer را پیشنهاد می کنم که یک مبدل EPS آسان به JPEG است. همچنین یک مبدل آنلاین بسیار خوب با نام Convert EPS به JPG نیز وجود دارد که بسیار خوب نیز کار می کند.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل