نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک چیست؟

برای مصرف کنندگان ، متخصصان و یا بسیاری از افراد که هر دو ویژگی را دارند ، وب سایت های تجارت الکترونیک بخش مهمی از چشم انداز تجارت و خرید را نشان می دهند. در بین صنایع ، این مورد در واقع بخشی عادی در نحوه خرید مردم و چگونگی تجارت شرکت ها می باشد.

تجارت الکترونیک دسته ای گسترده است. این پست به شما کمک می کند تا درک کنید چه چیزی به عنوان تجارت الکترونیک شناخته می شود و همچنین بسیاری از کسب و کارهای مربوط به آن را بشناسید.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشد.

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک ، خرید و فروش کالاها و خدمات بصورت آنلاین است. ریشه اصلی کلمه “commerce” به عنوان مبادله کالا و خدمات بین مشاغل ، افراد یا اشخاص تعریف می شود. یک حرف الکترونیکی e را به ابتدای کلمه اضافه کنید به معنای تجارت الکترونیکی می شود.

هر زمان که خرید آنلاین کنید ، در تجارت الکترونیک شرکت می کنید و اگر از طریق وب سایت اقلام و یا خدمات خود را می فروشید ، تجارتی الکترونیکی دارید.

پیش بینی می شود فروش از طریق تجارت الکترونیکی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۱ به ۴٫۹ تریلیون دلار برسد و رشد ۲۶۵٪ داشته باشد. برچسب eCommerce (تجارت الکترونیک) شامل غول‌های تجاری مانند آمازون و  زنجیره های خرده فروشی است و مانند فروشگاه های Walmart و Target یک فروشگاه آنلاین نیز دارد.

همچنین شامل صدها کسب و کار کوچک‌تر نیز می‌شود که فروشگاه‌های آنلاین را بر روی وب سایت خود ساخته یا در سایت‌هایی نظیر Etsy، فروشگاه‌های آنلاین ایجاد کرده‌اند.

در سال های اخیر ، ساختن یک سایت برای تجارت الکترونیک آسان تر و مقرون به صرفه تر شده است . هیچ دانشی برای رمزگذاری لازم نیست. افراد باهوش تر در کسب و کار در حال تبدیل شدن به کارآفرینان تجارت الکترونیک و بدست آوردن سود در چشم انداز گسترده تجارت آنلاین هستند.

چگونه فروشگاههای تجارت الکترونیکی کار می کنند؟

ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیکی ، مشابه شروع یک کسب‌وکار با هر نوع روش کلیدی است. شما به یک برنامه تجاری ، یک استراتژی بازاریابی و محصول یا خدماتی که مخاطبان شما واقعاً می خواهند ، نیاز دارید. اما چند ویژگی خاص وجود دارد که برای هر تجارت الکترونیکی کاملاً ضروری است:

وب سایت:

مؤلفه اصلی هر فروشگاه تجارت الکترونیک ، وب سایت آن می باشد. بدون داشتن فروشگاهی فیزیکی ، وب سایت تجارت الکترونیک اصلی ترین راهی است که مصرف کنندگان می توانند با برند شما آشنا شوند.

وب سایت مکان اصلی برای کسب اطلاعات در مورد محصولاتی است که می فروشید و اینکه چگونه در صنعتی بزرگتر جا می گیرید ، می باشد و تجاربی که افراد در سایت به دست می آورند باعث حرکت آسان ، پیدا کردن آنچه به آن نیاز دارند و بررسی کردن این موارد به مرور طی این تجارب آسان می گردد و به شدت بر آنچه در مورد برند شما فکر می کنند تأثیر می گذارد.

به طور خلاصه، شما فقط به یک وب سایت نیاز ندارید. شما به یک وب سایت واقعا خوب نیاز دارید. این به معنای آن است که وب سایت شما باید دارای این ویژگی ها باشد:

اگر یک مصرف کننده به وب سایتتان وارد شود و احساس کند در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است (وب سایت بروز و آپدیت نباشد.) و یا فکر کند شاید که وب سایت غیرفعال شده است ، در این صورت به قابل اعتماد بودن وب سایت شما مشکوک می شوند.

وب سایت شما اصلی ترین فرصتی است که باید آنها را متقاعد کنید که چرا شما بهترین گزینه برای ارائه محصولات مورد نظر آنها هستید ، بنابراین باید کاری کنید تا از طریق وب سایت محصولات خود را به قروش برسانید.

میزبانی وب:

میزبانی وب سرویس لازم برای آنلاین شدن سایت شماست. هر وب سایتی که در سراسر وب مشاهده می کنید در جایی میزبانی می شود. بیشتر آنها برای این سرویس به یک شرکت میزبانی وب مبلغی را پرداخت می کنند.

خوشبختانه ، این مرحله آسان است. ثبت نام در یک برنامه میزبانی وب ، به گونه ای سریع است و برنامه های طراحی شده برای وب سایت های تجاری از حدود ۶ دلار در ماه شروع می شود.

نام دامنه:

نام دامنه در واقع همان آدرس وب سایت شما می باشد و این چیزی است که شما برای یافتن وب سایت در مرورگر تایپ می کنید. در بیشتر موارد ، شما می خواهید یک نام دامنه مطابق با نام فروشگاه تجارت الکترونیکی خود داشته باشید.

اما اگر بخواهید از com. استفاده کنید ، گزینه های شما محدود می شوند. بیشتر گزینه های بارز انتخاب می شوند و شاید لازم باشد ، کمی خلاقیت به خرج دهید تا موردی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

بهتر است قبل از نامگذاری تجارت الکترونیک خود گزینه های نام دامنه های موجود را بررسی کنید تا نامی را که می خواهید انتخاب کنید ، تکراری نباشد.

نرم افزار تجارت الکترونیک:

وب سایت های تجارت الکترونیک به مجموعه خاصی از ویژگی ها نیاز دارند تا به مردم امکان خرید بدهند. نرم افزار تجارت الکترونیکی برای مشاغل آنلاین باید قادر به ارائه:

باشد. یک نرم افزار تجارت الکترونیک خوب باعث تنظیم بسیاری از ویژگی های موردنیاز شما می شود و به شما این امکان را می دهد که گزینه هایی را برای بهبود تجربه خرید در اختیار مشتریان قرار دهید.

امنیت:

اخبار مربوط به نقض داده ها به بخشی عادی از زندگی تبدیل شده است. اما حتی اگر این یک اتفاق معمولی باشد ، صاحبان وب سایت تجارت الکترونیک باید همه تلاش خود را انجام دهند تا مطمئن شوند وب سایتشان در این زمینه مورد هدف قرار نمی گیرد.

وب سایت‌های تجارت الکترونیک ملزم به سرمایه‌گذاری در ویژگی‌های امنیتی برای حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی مشتریان خود هستند و از طریق سایت آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

این به معنای صدور گواهینامه SSL ، گزینه های پردازش پرداخت ایمن و نرم افزار امنیتی است که سطح محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

حمل و نقل و بازگشت:

بسته بندی و حمل و نقل اقلام بخش مهمی از مدیریت یک تجارت آنلاین است  و هزینه تحویل هم هزینه قابل توجهی است که باید به فکر آن باشید. شما بایدتعیین کنید که آیا هزینه حمل و نقل را خودتان بر عهده می گیرید یا اینکه آن را به مشتری واگذار می کنید ( که در این صورتاین احتمال وجود دارد که مشتری پشیمان شده و خرید خود را لغو کند.)

پرداخت هزینه حمل و نقل برای بازگشت می تواند باعث شود تا احتمال خرید مجدد از شما کمتر شود ، اما از طرفی واگذاری هزینه نیز می تواند بر سود شما تأثیر بگذارد.

سیاست حفظ حریم خصوصی:

مشتریان به طور فزاینده ای  در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی آنلاین ابراز ناراحتی دارند و دولت ها نیز در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از داده ها با توجه به مقرراتواکنش نشان می دهند.

برای اطمینان از اینکهبدانید از قانون پیروی می کنید یا خیر و مطابق آنچه مشتری شما به احتمال زیاد می خواهد رفتار می کنید ، در مورد نحوه تهیه (و دنبال کردن) یک خط مشی محرمانه برای حفظ حریم خصوصی با یک وکیل صحبت کنید.

بازاریابی آنلاین:

بازاریابی آنلاین برای این است که مشتریان از وجود تجارت شما با خبر شوند و بفهمند چرا و چگونه باید از شما خرید کنند.

برای تجارت الکترونیکی در بازارهای آنلاین ، بازاریابی شما بهتر است در کانالهای آنلاین اتفاق ییافتد. شما باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، رسانه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی (PPC) ، بازاریابی محتوا و احتمالاً تاکتیک هایی مانند بازاریابی شرکت های وابسته را بررسی کنید. بازاریابی نیز بخش بسیار مهمی از کار اداره یک فروشگاه اینترنتی موفق است.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

خروج از نسخه موبایل