نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

DevOps چیست و چه کاربردی دارد

DevOps چیست؟

DevOps ترکیبی از چندین نقش بوده است. ضرورتا یک توسعه دهنده و مهندس اجرایی کنار یکدیگر قرار می گیرند و ویژگی ها با زیرساخت ها با یکدیگر ترکیب می شوند.اصطلاح DevOps از دو واژه Development (توسعه) و Operations (عملیات) ساخته شده است.

“DevOps یک فرایند تولید نرم افزار است که بر مبنای ارتباط و همکاری از مفهوم تا تجارت از جمله مدیریت محصولات، توسعه ی نرم افزار و عملیات حرفه ای تاکید دارد. DevOps همچنین روند تجمیع نرم افزار، تست ، گسترش و تغییرات زیرساختی را اتوماتیک می کند. DevOps هدف برقرار کردن یک محیط برای ساخت، تست و انتشار نرم افزار که به سرعت، مداوم و بسیار قابل اعتماد تر را دارد.”

من فکر می کنم این تعریفی بسیار عالی است اما می توانیم حتی ساده تر نیز بیان کنیم. من معتقدم که ارتباط بین کدی که جایی قابل اجرا است و همان کد در محصول اجرا می شود درنظر گرفته نشده است که همین موضوع بزرگترین تفاوت است که متاسفانه اغلب از آن زمان ساخت یک محصول موفق چشم پوشی می شود بنابراین در یک پست جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

دسته ها و ابزارهای DevOps:

ابزارها و محیطهای توسعه:

ابزارها و محیط های توسعه ابزار برنامه نویسی برای ساخت و آزمایش نرم افزار هستند. برخی از آنها می توانند بسیار پیشرفته باشند و مقوله های دیگر مانند ادغام مداوم ، استقرار یا نظارت را یکپارچه کنند. برخی از ابزارهای پیشرو در این گروه عبارتند از:

ابزارهای ادغام مداوم:

ادغام مداوم (CI) این ابزار کمک می کند تا خودکار ساخت تست و سرعت بخشیدن به گزارش در مورد اشکالات در زمان واقعی در یک پایگاه کد و در نتیجه از بین بردن یکپارچه سازی سیستم نرم افزار دستی است. چند ابزار محبوب در این گروه عبارتند از:

برنامه های استقرار:

برنامه های استقرار ابزاری برای اتوماسیون استقرار و ساده سازی نسخه برنامه برای اطمینان از تحویل مداوم هستند. برخی از ابزارهای برتر در این گروه عبارتند از:

ابزارهای مانیتورینگ عملیات و DevOps:

عملیات و ابزارهای مانیتورینگ DevOps به دست آوردن دید بهتر در اکوسیستم و دستیابی به بهره وری بالاتر با کار تیمی متقابل کمک می کنند. ابزارهای شناخته شده DevOps در این گروه عبارتند از:

ابزارهای همکاری و برنامه ریزی:

ابزارهای همکاری و برنامه ریزی به تیم های مختلف کمک می کنند تا با برنامه ریزی های خود را با برنامه ریزی ، پیگیری و همکاری بیشتر انجام دهند. در این گروه ، برخی از ابزارهای محبوب شامل موارد زیر است:

ابزارهای بازخورد مداوم:

ابزارهای بازخورد مداوم به نگه داشتن همه اعضای تیم درگیر در گفتگو کمک می کند و همچنین تعامل کاربر نهایی را مجاز می کند.

شماره ردیابی نرم افزار:

شماره نرم افزار ردیابی برای تیم های DevOps بسیار مهم است زیرا به آنها کمک می کند تا اشکالات آنها به سرعت برطرف شود. ابزار های برتر شامل موارد زیر است:

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل