نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

CURL چیست و چه کاربردی دارد

CURL چیست و چه کاربردی در php دارد

شاید هنگام جست و جو در اینترنت با عبارت CURL مواجه شده باشید ولی معنا و مفهوم آن را نمی دانید. CURL در PHP نیز اجرا می شود. ما در این مقاله به شما همراهان عزیز موضوع CURL چیست و چه کاربردی دارد را به شما آموزش می دهیم. ما را همراهی کنید.

CURL چیست:

CURL مخفف Client for URLs است. CURL ابزاری برای انتقال فایلها بر اساس URL است. تنها چیزی که این ابزار را قوی و قدرتمند و محبوب کرده است استفاده از تعداد پروتکل بالا است این تعداد پروتکل ها شامل FTP, FTPS, HTTP, HTTPS, TFTP, SCP, SFTP, Telnet, DICT, FILE و.. است. این ابزار توسط Daniel Stenberg ایجاد و در سال ۱۹۹۷ به بازار عرضه شده است.

نقش cURL در PHP:

PHP از نسخه ۴٫۰٫۲ به بالا ابزار CURL را اضافه کرده است یعنی شما می توانید از CURL در PHP نیز استفاده کنید. شما با استفاده از این ابزار می توانید که اطلاعات خود را از طریق این ابزار در PHP انتقال دهید. به عنوان مثال شما با استفاده از این ابزار در پی اچ پی می توانید که به صورت خودکار لاگین کنید و یا یک سایت را فرا بخوانید.

بعضی از این کار ها را می توانید با خود توابع پی اچ پی انجام دهید مثلا file_get_contents اما باز نیاز به فعال کردن گزینه allow_url_fopen در فایل php.ini دارید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل