نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

CodeIgniter چیست؟

CodeIgniter یک فریم ورک PHP MVC است که به سرعت در حال توسعه برنامه های کاربردی است. CodeIgniter برای اتصال به دیتابیس و انجام عملیات مختلف از کتابخانه های جعبه استفاده می کند. مانند ارسال ایمیل ، آپلود فایل ، مدیریت جلسات و غیره.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

ویژگی های CodeIgniter:

بیایید برخی از ویژگی هایی را مشاهده کنید که CodeIgniter را عالی می کند. لیست زیر جامع نیست ، اما ایده ای را برای شما فراهم می کند که هنگام کار با CodeIgniter چه چیزی را باید انتظار داشته باشید.

Small footprint:

کل کد منبع برای فریم ورک CodeIgniter نزدیک به ۲MB است. این امر می تواند تسلط بر CodeIgniter و نحوه عملکرد آن را آسان کند. همچنین استقرار و به روزرسانی آن را ساده می کند.

Blazing fast:

کاربران تمایل دارند برنامه هایی را که بسیار سریع بارگیری می شوند ، مورد پسند قرار دهند. اگر با برخی از فریم ورک های مدرن کار کرده اید ، متوجه می شوید که نصب آنها کمتر از یک ثانیه طول می کشد. با CodeIgniter ، شما به طور متوسط ​​می توانید کمتر از ۵۰ms را بارگیری کنید. وقت اضافی که برای بهینه سازی مانند آن صرف شده است ، وقتی در حال کار با CodeIgniter هستید ، در چارچوب دیگری آزاد می شود.

Loosely coupled:

ویژگی های داخلی به گونه ای طراحی شده اند که بطور مستقل و بدون تکیه بیش از حد به سایر مؤلفه ها کار کنند. این امر باعث می شود که نگهداری و ارتقاء آن آسان شود

MVC Architecture:

در این فریم ورک از طراحی معماری Model-View-Controller استفاده شده است. این روش استاندارد در صنعت هنگام کار با برنامه های وب است. MVC داده ها ، منطق تجارت و ارائه را از هم جدا می کند.

Excellent documentation:

این فریم ورک به خوبی مستند شده است ، و کتاب های خوبی ، آموزش و سؤالات انجمن در مورد CodeIgniter پاسخ داده شده است. این بدان معناست که هر مشکلی که دارید ، احتمال دارد کسی قبلاً با مشکل روبرو شده باشد ، آن را حل کرده است و راه حل برای شما وجود دارد.

Application specific built-in components:

CodeIgniter دارای مؤلفه هایی برای ارسال ایمیل ، مدیریت بانک اطلاعاتی ، مدیریت جلسه و موارد دیگر است که در ادامه با آموزش ها کشف خواهید کرد.

Extendable:

CodeIgniter با برخی از کتابخانه ها و یاران خارج از جعبه همراه است. اگر آنچه شما می خواهید وجود ندارد یا می خواهید یکی از ویژگی های موجود را به روش خود پیاده کنید. سپس می توانید با ایجاد کتابخانه ها ، یاران ، بسته ها و غیره این کار را به راحتی انجام دهید.

Short learning curve:

CodeIgniter برای هر کسی که از قبل با PHP آشنا باشد ، آسان است. در مدت زمان بسیار کوتاهی ، دانش آموز می تواند برنامه های حرفه ای را با استفاده از CodeIgniter شروع کند.

CodeIgniter چگونه کار می کند؟

CodeIgniter یک چارچوب MVC است. MVC مخفف Model View Controller است. وقتی کاربر از منبعی درخواست می کند ، کنترلر ابتدا پاسخ می دهد. کنترل کننده درخواست کاربر را درک می کند و در صورت لزوم داده های لازم را درخواست می کند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید مشتری را با شناسه = ۳ بازیابی کنید ، کنترل کننده درخواست شما را دریافت می کند ، پس از مدل بخواهید که رکورد را با شناسه ۳ بازیابی کند. این مدل رکورد را به کنترلر باز می گرداند. سپس کنترلر نتیجه را به نمای منتقل می کند که آن را به یک قالب قابل خواندن توسط انسان تبدیل می کند. سپس نتایج در مرورگر به کاربر بازگردانده می شود.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل