نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Cloudflare چیست و نحوه عمل کردن آن

Cloudflare چیست و نحوه عمل کردن آن و CDN

Clodflare یک نوع CDN رایگان است که به شما در افزایش لود سایت و کاهش پهنای باند کمک می کند. CDN یک شبکه از سرور می باشد که در چند نقطه دنیا قرار دارد و به کاربر از نزدیک ترین محل درخواست ها را انجام می دهد. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست Cloudflare را معرفی می کنیم. ما را همراهی کنید.

Cloudflare چیست:

کلودفلر با فیلتر کردن ترافیک ربات‌ ها و اسپم‌ ها می‌ تواند ترافیک مصرفی را کاهش دهد و انتقال اطلاعات سایت را بهینه سازی کند تا سرعت باز شدن صفحات سایت بیشتر شود، همچنین از تهدید های امنیتی و مشکلاتی که باعث می شوند منابع سرور و پهنای باند هدر روند، جلوگیری می کند. کلود فلر از تکنولوژی ای به نام انی کست (Anycast) استفاده می‌کند تا کاربر را به نزدیک ترین سرور متصل نماید. همچنین این سیستم از ورود ربات های مخرب و نفوذگر و فعالیت های تهدید آمیز جلوگیری می کند. Cloudflare دارای ۲۳ دیتاسنتر است در سر تا سر دنیا پخش شده اند. سایت های استاتیک و داینامیک هر دو می توانند از این سرویس استفاده کنند.

CDN چیست:

CDN مخفف Content Delivery Network می باشد. CDN شبکه محلی است که در برخی از نقاط از جهان قرار داد که بر اساس منطقه کاربر از نزدیک ترین سرور درخواست آن کاربر را انجام می دهد. این سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت‌های با ترافیک بالا و وب سایت‌های جهانی مانند Google، yahoo، Facrbook و … بسیار تأثیرگذار است.

تکنولوژی CloudFlare چگونه کار می کند:

Cloudflare یک نسخه کپی از محتوایی که می خواهید را به شما ارائه می دهد و این کار به کاهش پهنای باند و افزایش لود سایت مقابل می شود. پس اگر شما هم در cloudflare عضو شوید به شما کمک خواهد کرد. این سرویس تمامی درخواست های شما را به صورت فشرده ذخیره می کند تا هنگام Search دوباره شما را معطل نکند و هرچه سریع تر درخواست شما را انجام دهد.

مزایای کلود فلر چیست:

  1. فعال سازی CDN و در نتیجه اتصال به نزدیک ترین سرور.
  2. بهینه سازی سایت و کاهش پهنای باند مصرفی.
  3. فشرده سازی کد های Java Script، CSS و HTML.
  4. افزایش امنیت با جلوگیری از Request نا سالم.
  5. قابلیت Prug Cache جهت تازه سازی کش های ذخیره شده.
  6. ارائه سیستم analyze ترافیک جهت مدیریت بهتر ترافیک ها و بازدید ها
  7. و…

نکته: سایت هایی که از SSL استفاده می کنند باید Cloudflare خود را به Pro ارتقا دهند.

برای استفاده ار سرویس Cloudflare به این سایت مراجعه کنید و در این سایت ثبت نام کنید.

بعد از ثبت نام در Cloudflare به شما DNS هایی را ارائه می دهد که باید آن ها را جایگزین DNS های فعلی خود کنید.

برای نصب افزونه Cloudflare در وردپرس به این لینک مراجعه کنید. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله Cloudflare را به خوبی معرفی کنیم.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل