نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

گواهینامه SSL چیست؟

SSL-certificate

SSL-certificate

اگر از مدیران و یا کاربران سایت ها باشید حتما واژه  اس اس ال را شنیده اید، در این مطلب قصد معرفی گواهینامه SSL را داریم. ما را در شتابان هاست دنبال کنید

گواهینامه SSL چیست؟

یکی از فاکتور هایی که اعتبار یک سایت را در بین کابران و موتور های جستجو بالا می برد داشتن گواهینامه امنیتی اس اس ال می باشد. گواهینامه اس اس ال برای جذب کاربر بسیار مفید و سودمند بوده و در پرداخت ها اینترنتی بودن اس اس ال ضرورت دارد.

مهمترین دلیل استفاده سایت ها از گواهینامه  اس اس ال حفاظت از اطلاعات است که از سیستم کاربران به سمت سرور اراسال می شود. در صورت عدم استفاده از گواهینامه اس اس ال دسترسی به اطلاعات ارسالی توسط هکرها سهل تر خواهد بود.

برای اینکه بدانیم کدام سایت ها از اس اس ال استفاده می نمایند در مرورگر ابتدای آدرس اینترنتی پروتکل استفاده شده باید به صورت HTTPS  باشد (منظور از حرف s در پایان http عبارت secure است).

 

 

و اما تعریف لغوی اس اس ال چیست؟

اس اس ال مخفف Secure Socket Layer  و  به معنی «لایه اتصال امن» و پروتکلی(مجموعه ای از قوانین) جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است که توسط شرکت Netscape ابداع شده.

اس اس ال تضمین می کند که اطلاعات به صورت رمزنگاری شده رد و بدل خواهد شد.

گواهی نامه SSL شامل اطلاعاتی زیر می شود:

نام دامنه، نام شرکت و مواردی مانند: آدرس، شهرت، کشور و همچنین تاریخ انقضاء CA صادر کننده می شود را مورد بررسی قرار می دهد.

هرگاه در بررسی هر کدام از این موارد با اطلاعات غلط مواجه شود، هشداری برای کاربر مبنی براین که این وب سایت دیگر امن نیست نمایش داده می شود.

اگر شما هم می خواهید برای سایتتان گواهینامه اس اس ال داشته باشید باخرید یکی از هاست های شتابان هاست به صورت رایگان گواهینامه SSL دریافت خواهید کرد.

همچنین از این لینک می توانید آموزش نحوه فعال سازی رایگان اس اس ال را بخوانید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل