نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فایل LDIF چیست؟

فایل LDIF چیست؟

فایلی با پسوند فایل LDIF ، یک فایل قالب مبادله داده LDAP است که توسط دایرکتوری های پروتکل دسترسی سبک فهرست (LDAP) استفاده می شود. به عنوان مثال استفاده از یک فهرست می تواند ذخیره اطلاعات با هدف احراز هویت کاربران باشد ، مانند حساب های مرتبط با بانک ها ، سرورهای ایمیل ، ISP و …. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

فایلهای LDIF فقط فایل های متنی ساده اند که نمایانگر داده ها و دستورات LDAP هستند. آنها یک روش ساده برای برقراری ارتباط با یک فهرست به منظور خواندن ، نوشتن ، تغییر نام و حذف ورودی ها ، مانند نحوه استفاده از فایلهای REG برای دستکاری رجیستری ویندوز ، فراهم می کنند. در داخل یک فایل LDIF سوابق جداگانه یا خطوط متن وجود دارد که با یک فهرست LDAP و موارد داخل آن مطابقت دارد. یا با صادرات داده ها از یک سرور LDAP یا ساختن فایل از ابتدا ایجاد می شوند و معمولاً شامل نام ، شناسه و ویژگی های مختلف هستند.

برخی از فایلهای LDIF فقط برای ذخیره اطلاعات کتاب آدرس برای سرویس گیرندگان ایمیل یا برنامه های نگهداری سوابق استفاده می شوند.

نحوه باز کردن فایلLDIF

فایلهای LDIF را می توان با Active Directory Explorer و JXplorer مایکروسافت باز کرد. اگرچه رایگان نیست ، اما برنامه دیگری که باید از فایلهای LDIF پشتیبانی کند ، برنامه LDAP Administrator Softerra است. ویندوز ۲۰۰۰ سرور و ویندوز سرور ۲۰۰۳ برای وارد کردن و صادرات فایلهای LDIF به Active Directory از طریق یک ابزار خط فرمان به نام ldifde پشتیبانی داخلی دارند. از آنجا که فایلهای LDIF فقط فایلهای متنی ساده هستند ، می توانید یکی را با برنامه داخلی Notepad در ویندوز باز و ویرایش کنید. اگر از Mac استفاده می کنید یا گزینه دیگری برای ویندوز می خواهید ، از ویرایشگر متن رایگان به عنوان گزینه دیگر استفاده کنید.

نحوه تبدیل فایل LDIF

NexForm Lite باید قادر به تبدیل LDIF به CSV ، XML ، TXT و سایر قالب های مبتنی بر متن و همچنین تبدیل فرمت های دیگر به قالب LDIF باشد. ابزار دیگر ، ldiftocsv ، همچنین می تواند فایل های LDIF را به CSV تبدیل کند.

اگر از برنامه ای مانند Mozilla Thunderbird استفاده می کنید ، فقط با استفاده از گزینه CSV در منوی Tools> Export (به جای LDIF) می توانید آدرس خود را بدون نیاز به تبدیل فایلLDIF به قالب CSV صادر کنید.

هنوز نمی توانید پرونده خود را باز کنید؟

اگر حتی پس از تلاش برای باز کردن LDIF در بالا و تلاش برای تبدیل فایل ، هنوز نمی توانید فایل خود را باز کنید ، ممکن است مشکل ساده باشد: ممکن است شما پسوند فایل را اشتباه بخوانید و آن را با فایلی اشتباه بگیرید که از پسوند مشابهی استفاده می کند اما اصلاً مربوط به قالب LDAP نیست.

یک مثال پسوند فایل LDB است که برای فایلهای Microsoft Access Lock و فایلهای Max Payne Level استفاده می شود. باز هم ، هیچ یک از این قالب ها به همان شیوه فایل های LDIF عمل نمی کنند ، بنابراین برنامه ها نمی توانند هر دو فایل را باز کنند. همین ایده در پیشوند فایلهای DIFF ، LIF و LDM صادق است. ممکن است مورد آخر از نظر نوشتاری به طرز شگفت انگیزی به پسوند فایل LDIF شبیه باشد اما این پسوند برای فایلهای VolumeViz Multi-Resolution Volume استفاده می شود.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل