نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Ip آدرس چیست؟

Ip آدرس چیست؟

امروز در شتابان هاست با ما همراه باشید تا شما را با IP آدرس آشنا کنیم. واژه ای که دوست داران اینترنت و کسانی که با اینترنت سر و کار دارند همه روزه با آن مواجه می شوند ولی شاید برخی ها ندادند که به چه معناست. پس در ادامه با همراه باشید تا بطور کامل به این موضوع بپردازیم.

آدرس IP می تواند یک آدرس ایستا یا پویا باشد. آدرس IP یک آدرس منحصر به فرد برای هر دستگاه است. یک پروتکل اینترنت یک شناسه برای رایانه ها یا دستگاه های موجود در شبکه TCP / IP است.

آدرس پروتکل استاتیک اینترنت:

پروتکل استاتیک اینترنتی هرگز تغییر نخواهد کرد و آدرس اینترنتی دائمی است.

آدرس پروتکل اینترنتی پویا:

یک آدرس پروتکل اینترنتی پویا یک آدرس اینترنتی موقت پروتکل اینترنتی است. هر بار رایانه یا دستگاهی به اینترنت دسترسی پیدا می کند این آدرس اختصاص داده می شود.

قالب آدرس پروتکل اینترنت:

پروتکل اینترنت یک آدرس عددی ۳۲ بیتی است که به صورت چهار عدد نوشته شده توسط دوره ها نوشته شده است. هر عدد می تواند صفر تا ۲۵۵ باشد.

مثال: ۱۹۲٫xxx.yyy.zzz

استانداردهای آدرس IP:

IPv4: پروتکل اینترنت نسخه ۴ یا IPv4 برای استفاده در شبکه های بسته لایه ای است. آدرس پروتکل اینترنت ۳۲ بیت در قالب اعشاری است. IPv4 امکان آدرس دهی تقریبا ۴٫۳ میلیارد آدرس را فراهم می کند.

IPv6: پروتکل اینترنت نسخه ۶ پیشرفته تر است. IPV6 در مقایسه با IPv4 دارای محدوده IP بیشتری است. آدرس پروتکل اینترنت ۱۲۸ بیت در قالب شش ضلعی است. این قابلیت را دارد که تعداد نامحدودی آدرس را ارائه دهد.

اگر دوست دارید آدرس IP سیستم خود را پیدا کنید به این مقاله مراجعه کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم به گوشه ای از سوالات شما عزیزان و همراهان همیشگی شتابان هاست پاسخ داده باشیم. اگر در این باره سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات همین پست اعلام کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل