نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

alt tags چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

alt tags چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

ALT tags یا ALT attributes “متن جایگزین” برای یک تصویر هستند. از ALT tags یا برچسب ALT برای توصیف تصویر یا نشانگر تصویر استفاده می شود. یکی از اهداف اصلی ALT tags به نفع کاربران کم بینایی است که هنگام مرور از خواننده های صفحه استفاده می کنند. ALT tags همچنین برای کسانی که در وب در حال گشت و گذار هستند با خاموش کردن تصاویر یا کاربرانی که فقط دارای مرورگر متنی هستند ، استفاده می شود.

همانند بسیاری از مشخصات وب سایت ، ALT tags نیز در سئو نقش دارند. ALT tags به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر را با محتوای صفحه وب مرتبط کنند تا بتوانند آن را به درستی در نتایج جستجوی خود فهرست بندی کنند. ALT tags همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهترین نتیجه را در هنگام جستجو کاربر برای تعیین تصاویر نشان دهند.

نکاتی برای نوشتن ALT tags:

۱) ALT tags توصیفی ایجاد کنید:

برچسب ALTنیاز به توصیف سودمند دارند. ALT tags باید حاوی اطلاعات کافی برای افرادی باشد که نمی توانند تصاویر را ببینند تا تصویر را نشان دهند. هنگام نوشتن ALT tags از خودتان بپرسید که آیا اگر نتوانستید تصویر را ببینید ، ارتباط تگ ALT را درک می کنید یا خیر.

۲) ALT tags را کوتاه نگه دارید:

در حالی که برچسب های ALT باید توصیفی باشند ، باید مختصر باشند. آنها نباید جملات کامل یا پاراگراف باشند. با محدودیت حدود ۱۲۵ کاراکتر ، یک برچسب ALT باید جزئیات کافی را برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم کند تا تصویر را با متن صفحه مرتبط کند.

۳) در برچسب های ALT از کلمات کلیدی استفاده کنید:

برچسب های ALT مکانی عالی برای قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط هستند. اگر کلمات کلیدی مرتبط را درون یک برچسب ALT قرار دهید ، به همراه محتوای اطراف تصویر در صفحه ، به بهبود بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند.

در اینجا یک مثال عالی از پر کردن کلمات کلیدی وجود دارد:

Alt = تی شرت آبی ، آبی ، پیراهن آبی ، پیراهن مردانه آبی ، پیراهن آستین کوتاه آبی ، پیراهن آستین کوتاه آبی ، تی شرت آبی روشن ، پیراهن آبی روشن ، پیراهن مردانه آبی روشن ، پیراهن آستین کوتاه آبی

 

 

به این روش می توان برچسب های یک تصویر را مرتبط با آن نوشت در این مثال ما از یک تی شرت آبی استفاده کردیم. بسته به تصویر برچسب ها باید تغییر کنند.

۴) برچسب های ALT را فقط برای سئو ننویسید:

برچسب های ALT باید در ذهن کاربر نوشته شود. فقط روی SEO و موتورهای جستجو تمرکز نکنید. به یاد داشته باشید ، متن موجود در برچسب ALT باید به تصویر و محتوای صفحه مربوط باشد. پر کردن برچسب های ALT با کلمات کلیدی احتمالاً به جای کمک به آن ، به رتبه بندی موتور جستجو آسیب می رساند ، زیرا ممکن است به عنوان اسپم مشاهده شوید. در کنار پر کردن کلمات کلیدی ، ممکن است استفاده از همان برچسب های ALT و کلمات کلیدی برای چندین تصویر به صورت اسپم ظاهر شود. هر تصویر باید یک برچسب منحصر به فرد ALT داشته باشد.

در پایان ، این ها اهداف بسیاری را ارائه می دهند و تمام تصاویر موجود در وب سایت شما باید دارای برچسب های ALT باشند. به یاد داشته باشید ، هنگام ایجاد برچسب های ALT ، هدف انتقال متن و اطلاعات عملکردی است که در صورت مشاهده توسط کاربر تصویر را نشان می دهد.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل