نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

ابیوز چیست؟

ابیوز چیست؟

اصطلاح “abuse یا به زبان فارسی ابیوز” فعالیت غیرمجاز عمدی یا سهل انگاری را توصیف می کند که بر در دسترس بودن ، محرمانه بودن یا یکپارچگی منابع فناوری اطلاعات (IT) تأثیر می گذارد. ابیوز می تواند اشکال مختلفی داشته باشد که در این مقاله سعی می کنیم به چند نوع از آن بپردازیم.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

ابیوز چیست؟

ابیوز اصطلاح قانونی استفاده از کامپیوتر برای انجام فعالیتهای نادرست یا غیرقانونی است. نمونه هایی از ابیوز شامل استفاده از کامپیوتر برای افشای اطلاعات قابل شناسایی شخصی ، استفاده از کامپیوتر برای تغییر محتوای وب سایت متعلق به شخص دیگری ، آلوده کردن عمدی یک کامپیوتر به ویروس ، استفاده از کامپیوتر برای به اشتراک گذاشتن غیرقانونی موارد دارای کپی رایت یا استفاده از یک کامپیوتر برای دستیابی غیر مجاز به سیستم دیگر.

در ادامه به برخی از اصطلاحات و روش های ابیوز می پردازیم.

هک:

هک کردن زمانی است که شخصی عمداً بدون اجازه شما به کامپیوتر شما دسترسی پیدا می کند یا به داده ها یا اطلاعات بیشتری از آنچه شما اجازه داده بودید دسترسی پیدا می کند. در این نوع از ابیوز که هک کردن نامیده می شود فرد هکر با پیدا کردن رمز عبور شما وارد سرور شما می شود. همچنین هکر می تواند حساب شما را بدون اطلاع شما هک کند ، از جمله با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی. بنابراین ، مهم است که گذرواژه های ایمن را حفظ کنید و فقط از دستگاه های فن آوری استفاده کنید که به نظر شما ایمن هستند و بدافزار ندارد.

SPYWARE یا نرم افزار های جاسوس:

Spyware نرم افزاری است که به کسی امکان می دهد مخفیانه فعالیت شما را رصد و مشاهده کند. این نرم افزار می تواند به طور نامناسب روی کامپیوتر ها و سایر دستگاه ها مانند تلفن های هوشمند نصب شود. با دسترسی فیزیکی به دستگاه خود یا ارسال لینک هایی که هنگام کلیک روی آن ، نرم افزار را دانلود می کنند ، بدون اطلاع شما می توان نرم افزارهای جاسوسی را نصب کرد. نرم افزارهای جاسوسی معمولاً یک “ghost file” هستند ، بدین معنی که مخفیانه در کامپیوتر شما اجرا می شود و به راحتی قابل مشاهده یا حذف نیستند. پس از نصب نرم افزارهای جاسوسی ، ابیوز کننده می تواند آنچه را تایپ می کنید ، وب سایت هایی که بازدید می کنید ، گذرواژه ها و سایر اطلاعات خصوصی شما را مشاهده و ضبط کند.

فیشینگ:

فیشینگ روشی است که ابیوز کننده ممکن است برای فریب یا کلاهبرداری در ارائه اطلاعات شخصی شما از یک پیام متنی یا ایمیلی و یا یک درگاه بانکی استفاده کند که واقعی یا قانونی به نظر می رسد. سپس ابیوز کننده می تواند با استفاده از اطلاعات شخصی شما هویت شما را بدزدند ، شما را تحت نظر داشته باشد یا از کارت های بانکی شما خرید کند.

جمع بندی:

ما شما عزیزان و همراهان را با بطور خلاصه با ابیوز آشنا کردیم. دقت داشته باشید که مثال هایی که از ابیوز در این مقاله توضیح داده شد بسیار کلی هستند و باید بدانید که ابیوز می تواند انواع بسیار بسیار مختلفی داشته باشد که هر کدام از یک روش خاصی انجام می شوند. بصورت کلی ابیوز به معنی استفاده نا مناسب است که در زمینه فناری اطلاعات به کسانی گفته می شود که از تکنولوژی ای که در دسترس دارند در راه بدی استفاده می کنند.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 

خروج از نسخه موبایل