نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

وب سرور Nginx چیست و چه کاربردی دارد

وب سرور Nginx چیست و چه کاربردی دارد

شاید بیشتر شما هنگام جست و جو در اینترنت با کلمه وب سرور Nginx مواجه شده باشید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست Nginx را معرفی می کنیم. ما را همراهی کنید.

Nginx چیست:

Nginx یک Proxy سروری است و از پروتکل های HTTP, HTTPS, SMTP, POP3 و IMAP پشتیبانی می کند. از این وب سرور به عنوان load balancer نیر استفاده می شود. Ngnix از همان ابتدا که ایجاد شده است بر روی کارایی، استفاده کمتر و performance بالا از RAM کار کرده است. Nginx توسط Sysoev در سال ۲۰۰۲ آغاز به کار کرده تا سال ۲۰۱۱ به شرکت Nginx inc تغییر پیدا کرده است. این شرکت در کار تولید نرم افزار های وب سروری است، و دومین وب سرور پرطرفدار جهان می باشد.

این وب سرور Open Source است و استفاده از آن رایگان است و در سیستم عامل هایی همچون Linux، Windows و OS X و انواع BSD اجرا می شود.

ویژگی های این وب سرور چیست:

برای نصب Nginx در WHM از دستورات زیر استفاده کنید:

ابتدا وارد سرور لینوکس خود شوید. (از طریق نرم افزار Putty)

سپس دستورات زیر را وارد کنید:

cd /usr/local/src

wget http://nginxcp.com/latest/nginxadmin.tar 

tar xf nginxadmin.tar

cd publicnginx

./nginxinstaller install

بعد از وارد کردن دستورات بالا بعد از چند دقیقه این وب سرور نصب می شود. بعد از نصب شما با مراجعه به پنل WHM خود و رفتن به قسمت Plugin می توانید که Nginx را مشاهده کنید.

برای محدود کردن سرعت دانلود در انجینکس این مقاله را مطالعه کنید.

به همین راحتی می توانید که این وب سرور را نصب و از آن استفاده کنید. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله Nginx را به خوبی معرفی کرده باشیم.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل