نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

پروتکل IMAP چیست

پروتکل IMAP چیست؟

اگر قبلاً یک حساب ایمیل تنظیم کرده اید ، احتمالاً از شما پرسیده شده است که از کدام پروتکل ایمیل می خواهید استفاده کنید: POP یا IMAP. به گفته ناآگاهان ، این سؤال می تواند به طرز مثبت ذهن آزار باشد. با این حال ، انتخابی که انجام می دهید تأثیر عمده ای بر تجربه شما در ارسال ، دریافت و در غیر این صورت استفاده از پیام های ایمیل خواهد داشت. در حالی که POP ، یا پروتکل اداره پست ، قبلاً محبوب ترین نوع پروتکل ایمیل بود ، IMAP – یا پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی – انتخاب امروزه بیشتر افراد است.

در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد IMAP، نحوه کارکرد آن، چگونگی مقایسه آن با POP و مزایای اصلی آن بیشتر بدانید.

پروتکل IMAP چیست:

همانطور که از نام آن پیداست ، IMAP به شما امکان می دهد تا در هر کجا که هستید به پیام های ایمیل خود دسترسی پیدا کنید. بیشتر اوقات ، از طریق اینترنت قابل دسترسی است. اصولاً پیامهای ایمیل روی سرورها ذخیره می شوند. هربار که صندوق پستی خود را بررسی کردید ، مشتری ایمیل شما با سرور تماس می گیرد تا شما را به پیام های خود وصل کند. وقتی پیام ایمیلی را با استفاده از IMAP می خوانید ، در واقع آن را در کامپیوتر خود دانلود یا ذخیره نمی کنید. در عوض ، شما آن را از سرور می خوانید. در نتیجه می توانید ایمیل خود را از چندین دستگاه مختلف بررسی کنید بدون اینکه چیزی را از دست بدهید.

سرورهای پست الکترونیکی ، کلاینت های ایمیل و IMAP:

آسانترین راه برای درک نحوه کار IMAP با فکر کردن به عنوان واسطه بین مشتری و سرور ایمیل خود است. سرورهای ایمیل همیشه هنگام ارسال و دریافت پیام های ایمیل استفاده می شوند. با وجود IMAP ، آنها همچنان روی سرور باقی می مانند ، مگر اینکه صریحاً آنها را از آن حذف کنید. وقتی وارد یک کلاینت ایمیل مانند Microsoft Outlook می شوید ، سرور ایمیل با استفاده از IMAP تماس می گیرد. هدر همه پیام های ایمیل شما نمایش داده می شود. اگر تصمیم به خواندن پیام دارید ، به سرعت دانلود می شود تا بتوانید آن را مشاهده کنید – ایمیل دریافت نمی شود مگر اینکه نیاز به باز کردن آنها داشته باشید.

IMAP در مقابل POP:

اگر فکر می کنید IMAP و POP قابل تعویض هستند ، دوباره فکر کنید. POP با تماس با سرور ایمیل شما و دانلود همه پیامهای جدید از آن کار می کند. پس از دانلود ، آنها از سرور ناپدید می شوند. اگر تصمیم دارید ایمیل خود را از دستگاه دیگری بررسی کنید ، پیام هایی که قبلاً دانلود شده اند در دسترس شما نخواهد بود. POP برای کسانی که به طور کلی پیام های ایمیل خود را از یک دستگاه واحد بررسی می کنند خوب است. کسانی که مسافرت می روند و یا نیاز به دسترسی به ایمیل خود از طریق دستگاه های مختلف دارند ، از خدمات ایمیل مبتنی بر IMAP بسیار بهتر استفاده می کنند.

استفاده از IMAP:

برخلاف POP ، IMAP به شما امکان می دهد بدون نیاز به دانلود در ابتدا ، به پیام های ایمیل خود دسترسی ، سازماندهی ، خواندن و مرتب سازی کنید. در نتیجه ، IMAP بسیار سریع و کارآمد است. سرور همچنین ضبط می کند از تمام پیام های ارسال شده ، اجازه می دهد تا از هر نقطه به پیام های ارسالی خود دسترسی داشته باشید. IMAP پیام ها را از سرور به کامپیوتر شما منتقل نمی کند. در عوض ، آن ایمیلی را که در رایانه شما قرار دارد با ایمیل موجود در سرور همزمان سازی می کند.

مزایای اصلی IMAP:

استفاده از IMAP چندین مزیت دارد. ابتدا ، به شما امکان می دهد از هر کجا ، از طریق دستگاه های مختلفی که می خواهید ، به پیام های ایمیل خود دسترسی پیدا کنید. دوم ، فقط هنگامی که روی آن کلیک می کنید ، پیامی دانلود می کنید. در نتیجه ، دیگر لازم نیست صبر کنید تا همه پیام های جدید خود را از سرور دانلود کنید تا بتوانید آنها را بخوانید. سوم ، پیوست ها به طور خودکار با IMAP بارگیری نمی شوند. در نتیجه ، شما می توانید پیام های خود را خیلی سریعتر بررسی کنید و کنترل بیشتری روی باز کردن پیوست ها داشته باشید. سرانجام ، IMAP دقیقاً مانند POP به صورت آفلاین قابل استفاده است – شما اساساً می توانید از مزایای هر دو پروتکل در یکی استفاده کنید.

با بزرگتر شدن دنیا از هر زمان دیگر ، IMAP روز به روز محبوب تر می شود. گسترش تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ، تبلت و سایر دستگاه ها باعث افزایش تقاضا برای IMAP از همیشه شده است. در حالی که POP در بین افرادی که فقط از طریق یک یا دو دستگاه به ایمیل خود دسترسی پیدا می کنند – و کسانی که اتصال آهسته به اینترنت دارند – این پروتکل محبوبتر است.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل