نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Hypervisor چیست و چه کاربردی دارد

Hypervisor چیست؟

Hypervisor نرم افزاری است که تنها یک هدف دارد – انتزاع و جداسازی سیستم عامل از سخت افزار. این انتزاع به شما امکان می دهد چندین دستگاه عامل در داخل ماشین های مجازی را روی یک دستگاه میزبان فیزیکی میزبان و کار کنید. سیستم های عامل در داخل ماشین های مجازی مهمان همه منابع دستگاه میزبان مانند پردازنده ، حافظه ، کارت شبکه و غیره را به اشتراک می گذارند.

انواع Hypervisor:

با مجازی سازی عملیات خود با صرفه جویی در سرورها می توانید بیش از یک کار را به طور هم زمان انجام دهید و در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می کنید ، و این کار را به صورت کارآمد انجام دهید. هنگامی که آماده مجازی سازی شدید ، باید بین دو نوع Hypervisors یا مانیتورهای ماشین مجازی (VMM) انتخاب کنید.

Hypervisors سیستم را مدیریت و تأمین می کند. با دو نوع Hypervisors می توان به دو روش دست یافت:

نوع ۱: Hypervisors “Metal Bare” که مستقیماً روی سخت افزار سرور نصب شده اند و از مجازی سازی سخت افزار پشتیبانی می کنند.

نوع ۲: Hypervisors “Hosted” ، که به عنوان برنامه های موجود در سیستم عامل قبل از سرور و مجازی سازی نرم افزار پشتیبانی می کنند.

Bare-metal در مقابل Hosted:

Hypervisors  های Metal Bare بدون سیستم عامل میزبان کار می کنند. در حقیقت ، یک hypervisor Metal Bare Type 1 به عنوان سیستم عامل سرور عمل می کند. این دسترسی مستقیم به سخت افزار اساسی دارد. بدون سیستم عامل میزبان و سایر برنامه هایی که برای منابع فیزیکی کار می کنند ، hypervisors می توانند از تمام قدرت پردازش و فضای حافظه موجود استفاده کرده و آن را در اختیار ماشینهای مجازی مهمان قرار دهند.

این امر باعث می شود که Hypervisors  های Metal Bare نسبت به Hypervisors های Hosted کارآمدتر و مؤثرتر باشند. Hypervisors Bare-metal اولین انتخاب برای مجازی سازی شرکت است که نیاز به توانایی بهینه سازی تولید و جلوگیری از مسائل فنی دارد.

Hypervisors  های Metal Bare نیز ایمن تر هستند. نبود سیستم عامل میزبان باعث می شود سطح حمله کوچکتر شود و از این طریق تمامی نقص ها و آسیب پذیری های امنیتی که با استفاده از سیستم عامل ها به وجود می آید را از بین ببرد. به این ترتیب ، هر ماشین مجازی مهمان به طور منطقی در برابر بازیگران مخرب جدا می شود.

Hypervisors های Hosted شده معمولاً برای توسعه و آزمایش استفاده می شوند که عملکرد و امنیت نگران کننده نباشد. نصب و راه اندازی آنها در سیستم عامل آسان تر است و به توسعه دهندگان یا سرپرست های سیستم این امکان را می دهد تا ضمن استفاده از برنامه های دیگر ، محیط آزمایش را روی دستگاه ایجاد کنند.

جمع بندی:

Hypervisors مجازی سازی را فعال می کند و به شما امکان می دهد چندین ماشین مجازی را در یک دستگاه فیزیکی اجرا کنید. تبدیل ماشینهای فیزیکی به ماشین های مجازی باعث کاهش تعداد ماشینهای فیزیکی مورد نیاز می شود. برنامه های کاربردی که قبلاً به صورت جانبی به یک ماشین فیزیکی نصب شده بودند ، اکنون به طور مستقل در دستگاه های مجازی نصب شده در همان دستگاه فیزیکی نصب شده اند. Hypervisors  های Metal Bare ، اگرچه نسبت به Hypervisors های Hosted ، راه اندازی بیشتری دارند ، اما حداکثر کارایی ، مقیاس پذیری و پایداری را در ماشین های مجازی میزبان ارائه می دهند.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل