نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

ISP چیست و چه کاربردی دارد

ISP چیست و چه کاربردی دارد

شاید برخی از شما همراهان عزیز در جست و جو در اینترنت با عبارت ISP چیست مواجه شده باشید ولی معنا و مفهوم و کاربرد آن را متوجه نشده باشید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست ISP و کاربرد آن را به شما معرفی می کنیم. برای دانستن کارآیی ISP ما را همراهی کنید.

ISP چیست:

ISP مخفف Internet Service Provider است و برای شرکتی است که می تواند به طور معمول از طریق رایانه دسترسی به اینترنت را برای شما فراهم کند. اگر کسی راجع به اینترنت صحبت می کند و آنها را “provider” خود می گویند، معمولاً در مورد ISP خود صحبت می کنند.

ISP استفاده از اینترنت را برای شما امکان پذیر می کند. به عبارت دیگر، شما می توانید یک کامپیوتر با مودم داخلی داشته باشید و می توانید روتر برای شبکه سازی داشته باشید، اما بدون اشتراک با یک ISP، به اینترنت وصل نخواهید شد. ISP پیوند یا مجاری بین رایانه شما و تمام “سرورهای” دیگر در اینترنت است.

برای صاحب خانه معمولی یا ساکن آپارتمان ، ISP معمولاً “کمپانی کابل” است که علاوه بر ارائه اشتراک تلویزیون، اشتراک اینترنتی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، شما هر دو را با یک قیمت نمی گیرید. می توانید فقط تلویزیون کابلی یا اینترنت پر سرعت یا هر دو را تهیه کنید.

ایمیل شما از رایانه شما به رایانه ها / سرورهای ISP منتقل می کند، جایی که از طریق دیگر سرورهای شبکه به ایمیل مقصد منتقل می شوید.

انواع ISP ها:

در دهه ۱۹۹۰، سه نوع ISP وجود داشت: خدمات شماره گیری، اینترنت پر سرعت (همچنین به آن “پهنای باند” گفته می شود) که توسط شرکت های کابل ارائه می شد، و DSL (مشترکین دیجیتال لاین) توسط شرکت های تلفن ارائه می شود. تا سال ۲۰۱۳ ، سرویس های شماره گیری بسیار نادر بودند (حتی اگر ارزان بودند)، زیرا بسیار کند بودند … و سایر گزینه های ISP معمولاً به راحتی و خیلی سریعتر در دسترس بودند.

با کنار گذاشتن DSL از میادین، مکانی برای یک فناوری جدید وجود دارد و در بعضی مناطق هم اکنون وجود دارد: آن را فیبر یا فیبر نوری، پهنای باند می نامیم. ظاهراً فیبر صدها برابر سریعتر از کابل یا DSL است.

گوگل، فیبر نوری را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرد، که سرعت فوق العاده سریع اینترنت را ارائه می دهد. سایر شرکت ها (و جوامع) در تلاشند تا نسل بعدی پهنای باند را برای شما به ارمغان بیاورند.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و با ISP آشنا شده باشید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل