نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

کاربرد View Bandwidth Usage در WHM

کاربرد View Bandwidth Usage در WHM

شاید برخی از شما همراهان عزیز در پنل WHM با گزینه View Bandwidth Usage مواجه شده باشید ولی کارآیی و نحوه استفاده از این ابزار را نمی دانید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست کاربرد View Bandwidth Usage در WHM را آموزش می دهیم. ما را برای یادگیری کاربرد و نحوه استفاده از View Bandwidth Usage در WHM همراهی کنید.

کاربرد View Bandwidth Usage در WHM:

با داشتن چندین حساب در سرور WHM خود، ممکن است بخواهید استفاده از پهنای باند هر یک از اکانت های cPanel را ردیابی کنید، درصورتی که می بینید مقدار زیادی پهنای باند از سرور شما مصرف شده است. این به راحتی در ابزار استفاده از پهنای باند WHM قابل بررسی است.

از کجا View Bandwidth Usage را پیدا کنیم:

ابتدا وارد پنل WHM خود شوید.

سپس از قسمت Account Information وارد بخش View Bandwidth Usage شوید. با این کار شما به صفحه ای می روید که مختصراً از استفاده از پهنای باند هر حساب cPanel برای ماه استفاده می کنید.

مشاهده استفاده از پهنای باند:

در حالی که در صفحه View Bandwidth Usage در WHM قرار دارید، لیستی مانند موارد زیر را مشاهده خواهید کرد که استفاده از پهنای باند را برای هر حساب cPanel پوشش می دهد:

User – نام کاربری cPanel برای ثبت نام در حساب کاربری.

Domain – دامنه اصلی در حساب cPanel.

Xfer – این گزینه استفاده از پهنای باند برای ماه منتخب، بر اساس واحدهای انتخاب شده است. cPanel به طور پیش فرض در بهترین گزینه، که واحد را با توجه به میزان استفاده شده تغییر می دهد.

Limit – این محدودیت پهنای باند برای حساب cPanel است.

Usage – اگر محدودیتی وجود داشته باشد، این یک نوار پیشرفت را در مقایسه با میزان استفاده از پهنای باند در حساب cPanel و همچنین درصدی برای نشان دادن ایده بهتر نشان می دهد.

در زیر لیست حسابهای cPanel و استفاده از پهنای باند آن ها، خطی قرار خواهد گرفت که برخی از آیکون ها و رمزگذاری رنگ ارائه شده در لیست را توصیف می کند.

برای حساب های cPanel که یک حساب Resller هستند (با امکان ایجاد حساب های cPanel)، می توانید روی علامت Check کوچک در کنار کاربر کلیک کنید تا فقط حساب های ایجاد شده تحت آن Reseller را نشان دهید.

اگر دامنه های فرعی یا دامنه های اضافی در حساب cPanel وجود دارد، می توانید روی نماد Plus در کنار نام دامنه کلیک کنید تا فقط آن دامنه ها و استفاده از پهنای باند آنها را مشاهده کنید.

Changing Displayed Units:

در حالی که استفاده از گزینه Best Fit برای Units مقدار قابل خواندن انسانی بیشتری را نشان می دهد، همچنین می توانید واحدهای نمایش داده شده را در Megabytes Strict تغییر دهید. اگر گزینه Best Fit برخی گزینه ها را متفاوت کند، می تواند مقایسه همه موارد استفاده از پهنای باند در سرور را آسانتر کند. در صورت استفاده از بهترین FIT، می توانید با کلیک کردن روی Show Units in Megabytes،  نمایش واحدهای با بهترین تناسب را انجام دهید.

استفاده از پهنای باند کلی:

برای مشاهده کلیه موارد استفاده از پهنای باند در سرور به طور کلی، به سمت پایین صفحه View Bandwidth Usage، جعبه ای با Total Bandwidth Usage برای سرور وجود خواهد داشت.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل