نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

عدم دسترسی PhpMyAdmin در cPanel

عدم دسترسی PhpMyAdmin در cPanel

در این آموزش ، نحوه دسترسی به PhpMyAdmin را در cPanel بررسی خواهیم کرد. PhpMyAdmin یک ابزار رایگان است که رابط کاربری گرافیکی را برای استفاده از سیستم مدیریت پایگاه داده MySQL فراهم می کند. این برای انجام تغییرات مانند ایجاد بانک اطلاعاتی، اجرای درخواست و اضافه کردن حساب های کاربری استفاده می شود. تقریباً برای هر سیستم عامل قابل استفاده است. این ابزار به زبان پی اچ پی نوشته شده است که برای مدیریت سرویس های پایگاه داده MySQL یا MariaDB در نظر گرفته شده است. ما را همراهی کنید تا به شما نحوه برطرف کردن عدم دسترسی PhpMyAdmin در cPanel را آموزش دهیم.

گزینه های مختلفی برای مدیریت پایگاه داده با استفاده از phpMyAdmin وجود دارد:

 

 

۱) Structure: این طرح اولیه پایگاه داده است. به سازماندهی طرح ها، جداول و ستون ها کمک می کند.

۲) SQL: زبان جستجوی ساختار یافته برای مدیریت داده ها در سیستم مدیریت پایگاه داده استفاده می شود. به مدیر کمک می کند تا پرس و جو / درخواست های SQL را روی سرویس های MySQL یا MariaDB اجرا کند.

۳) Search: کلمات یا مقادیر موجود در جداول پایگاه داده را جستجو می کند.

۴) Query: این گزینه درخواستی برای داده یا اطلاعات از جداول پایگاه داده ارسال می کند. SQL مجموعه ای از دستورات مانندSELECT، INSERT، UPDATE ، DELETE، CREATE TABLE و موارد دیگر را تعریف می کند.

۵) Export: اکسپورت پایگاه داده در قالب های مختلف مانند CSV ، PDF ، SQL ، XML ، متن و غیره.

۶) Import: پایگاه داده را در قالب های مختلف مانند OpenDocument Spreadsheet ، CSV ، SQL ، ESRI Shapefile ، XML ایمپورت می کند.

۷) Operations: عملیات مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را در کل پایگاه داده و در یک جدول جداگانه انجام دهید.

بعضی اوقات ما قادر به استفاده از phpMyAdmin در cPanel نیستیم. رایج ترین خطایی که هر کاربر با MariaDB دریافت می کند همانند زیر است:

mariadb.service stop-final-sigterm timed out. Skipping SIGKILL. Entering failed mode

برای بررسی جزئیات این مسئله، ما باید به سرور وارد شویم (با استفاده از SSH وارد شوید) و دستور ذکر شده در زیر را اجرا کنیم:

cat /var/lib/mysql/server.hostname.err

پس از اجرای دستور، پیام خطایی را روی این کنسول دقیقاً مانند متن زیر مشاهده خواهید کرد:

dec 11 14:17:36 t4w6.xentio.lan mysqld[6303]: 2019-12-11 14:17:36 0 [Note] /usr/sbin/mysqld (mysqld 10.3.5-MariaDB) starting as process 6303 …

dec 11 14:17:36 t4w6.xentio.lan systemd[1]: mariadb.service: main process exited, code=exited, status=1/FAILURE

dec 11 14:17:36 t4w6.xentio.lan systemd[1]: mariadb.service stop-final-sigterm timed out. Skipping SIGKILL. Entering failed mode.

dec 11 14:17:36 t4w6.xentio.lan systemd[1]: Failed to start MariaDB 10.3.5 database server.

dec 11 14:17:36 t4w6.xentio.lan systemd[1]: Unit mariadb.service entered failed state.

dec 11 14:17:36 t4w6.xentio.lan systemd[1]: mariadb.service failed.

لطفا مراحل زیر را برای حل این مشکل دنبال کنید:

۱) از طریق SSH به عنوان کاربر اصلی به سرور وارد شوید.

۲) MySQL را با استفاده از دستور زیر اجرا کنید:

service mysql start

۳) به مکان زیر بروید:

cd /var/lib/mysql

۴) اینجا یک فایل با نام tc.log را مشاهده می کنید که یک فایل متنی است و لاگ های باینری در آن ذخیره شده اند، این فایل با نصب جدید MariaDB ایجاد شده، نام فایل را به نام دیگری مانند tc.log-bk تغییر دهید

دقت کنید برای تغییر نام فایل از دستور mv استفاده می کنیم، ابتدا مسیر فعلی و سپس مسیر نهایی را وارد می کنیم، ما برای تغییر نام به tc.log-bk از دستور زیر استفاده کردیم:

mv  tc.log tc.log-bk

۵) سپس MySQL را دوباره اجرا کنید:

service mysql start

اکنون می توانید از cPanel به PHPMyAdmin دسترسی پیدا کنید. اگر هنوز با این مسئله روبرو هستید، لطفا با تیم پشتیبانی خود ارتباط برقرار کنید تا کارشناسان از طرف شما مسئله را حل کنند.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید مشکل عدم دسترسی PhpMyAdmin در cPanel را برطرف کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل