نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

اوبونتو در مقابل لینوکس مینت

اوبونتو در مفابل لینوکس مینت

لینوکس مینت در ابتدا در اوبونتو ساخته شده بود. با این حال ، انتخاب بین اوبونتو و لينوكس مينت ممکن است كمي دشوار باشد. در اين مقاله قصد داريم اوبونتو در مقابل لینوکس مینت را مورد بررسي قرار دهيم. با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

دسک تاپ GNOME

یک دلیل برای لینوکس مینت درباره محیط دسک تاپ GNOME در اوبونتو این است که کاربران ویندوز لینوکس مینت را بیشتر می شناسند. Cinnamon desktop تقریباً شبیه دسک تاپ ویندوز در ۲۰ سال گذشته است. GNOME برای انتقال و استفاده بهتر است زيرا نواري در سمت چپ دسک تاپ امکان دسترسی فوری به برنامه های مورد علاقه را فراهم می کند. از برنامه GNOME Shell كه به برنامه های دیگر قابل دسترسی است مي توانيد استفاده كنيد. هیچ مشکلی با Cinnamon نیست. اما اوبونتو چیزهای جدید را امتحان می کند. اگر GNOME را امتحان نکرده اید حتما امتحان كنيد و یک ماه به آن فرصت بدهید؛ اوبونتو نظر شما را تغییر خواهد داد.

میانبرهای صفحه کلید

یک نکته جالب در مورد GNOME ، میانبرهای صفحه کلید ارائه شده وو كاركردن با GNOME آسان است. Windows دارای میانبرهای صفحه کلید است. وقتی آنها را یاد گرفتید ، مرتباً از آنها استفاده خواهید کرد. مشکل اینجاست که میانبرهای موجود در ویندوز به وضوح قابل رويت نیستند. در GNOME ، می توانید (کلید Windows) و کلید Escape را روی صفحه کلید فشار دهید تا لیستی از میانبرها نمایش داده شود ویژگی ای که باید هر محیط دسک تاپ داشته باشد.

ادغام دسک تاپ

وقتی از لینوکس مینت استفاده می کنید ، توجه داشته باشيد كه هر برنامه یک برنامه مستقل است. در مقابل ، به دلیل نحوه کار GNOME ، می توانید موسیقی پخش کنید ، فیلم تماشا کنید ، به عکس نگاه کنید ، رسانه های اجتماعی را به روز کنید و از GNOME Shell به اینترنت دسترسی پیدا کنید. در نتیجه ، اوبونتو تجربه بی نظیری به شما می دهد و نمونه خوبی از پیشرفت هایی است که در دسک تاپ های مدرن ایجاد شده است. تفاوت جالب دیگر بین دو توزیع اوبونتو و لينوكس مينت در نمایش نتایج جستجو است. برخلاف لینوکس مینت ، اوبونتو شامل لینک هایی با سایت های خرید به عنوان بخشی از نتایج جستجو است. به عنوان مثال ، اگر در جستجوی آهنگ هستید و گزینه ای را برای خرید آهنگ دیگری توسط هنرمند مشاهده می کنید ، این نکته دیگر فوايد اوبونتو است.

اگر مانند بسیاری از افراد هستید ، احتمالاً به هنگام انجام برنامه های آفلاین ، زمان زیادی را صرف استفاده از خدمات آنلاین مانند Gmail و Reddit می کنید. بنابراین ، منطقی است که هنگام جستجوی موارد روی دسک تاپ ، نتایج آنلاین و آفلاین را ادغام کنید.

فرآیند ارتقا:

اوبونتو در مقابل لینوکس مینت است ، بنابراین اوبونتو همیشه یک قدم جلوتر است و اکنون ، لینوکس مینت خود را با چرخه انتشار دو ساله بكاپ بلند مدت (LTS) از اوبونتو مطابقت داده است. این بدان معنی است که اوبونتو و لینوکس مینت با دسترسی به نسخه بعدی LTS متفاوت خواهند بود. علاوه بر این ، ارتقاء از یک نسخه اوبونتو به دیگری ساده است و سالهاست که چنین بوده؛ اما لینوکس مینت به شما اجازه می دهد فقط نسخه های جزئی را ارتقا دهید.

اگر شما یک کاربر تازه کار لینوکس هستید ، ممکن است بیشتر مورد توجه لینوکس مینت قرار بگيريد. اگر می خواهید توزیع کاملاً برجسته تري داشته باشید ،اوبونتو را انتخاب كنيد. در پایان ، بهترین راه برای یافتن اینکه کدام یک از توزیع های لینوکس پاسخگوی نیاز شماست ، امتحان کردن هر دو آنهاست. ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.

 

خروج از نسخه موبایل