نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت میان PHP و Node.js

تفاوت میان PHP و Node.js

شاید بیشتر شما تفاوت میان PHP و Node.js را نمی دانید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست تفاوت PHP و Node.js را توضیح می دهیم. ما را در همراهی کنید.

PHP چیست:

PHP مخفف PHP Hypertext Preprocessor است که پی اچ پی یک اسم خاص در آن می‌باشد. درواقع PHP یک زبان برنامه نویسی است که قدرت اصلی آن زمانی پدیدار میشود که با یک پایگاه داده یا Database ترکیب می شود.

برای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

Node.js چیست:

Node.js یک پلتفرم جاوا اسکریپت است و با استفاده از این پلتفرم می توانید جاوا را در Chrome اجرا کنید. یکی از ویژگی های این پلتفرم دسترسی آسان به ماژول های جاوا اسکریپت است.

برای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

تفاوت میان PHP و Node.js در چیست:

هر دوی آن ها برای طراحی وب سایت به کار می روند و می توانند از طرف سرور اجرا شوند. Node.js در مقایسه با PHP بهتر است چون که هم گسترده تر و سرعت اجرای سریع تری نسبت به پی اچ پی دارد. دلیل محبوبیت و استفاده بیشتر آن به دلیل این است که پایگاه داده ای جامع و کاربری راحت تر نسبت به Node.js دارد. البته به خود شما نیز بستگی دارد که از کدام یک راحت تر استفاده می کنید.

استفاده از این دو بستگی به نوع پروژه دارد چون که هر دو از لحاظ ماهیت و کارایی بسیار مناسب می باشند. اگر از سرویس های Apache یا Linux یا My SQL  استفاده می کنید بهتر است که از PHP استفاده کنید. پشتیبانی Apache و یا IIS از پی اچ پی نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

اگر از MongoDB، ExpressJs و AngularJs  استفاده می کنید بهتر است که از Node.js استفاده نمایید. شما در Node.js به دلیل استفاده از کتابخانه Typescript می توانید کار خود سریع تر انجام دهید.

امیدواریم تواسته باشیم از این مقاله بهره لازم را برده باشید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل