نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

ارسال پیام به تمام کاربران لینوکس

ارسال پیام به تمام کاربران لینوکس

برخی از شما همراهان عزیز می خواهید به تمام کاربران لینوکس خود پیامی ارسال کنید. برای انجام این کار نیاز به یک دستور ساده و کوتاه نیاز دارید و با این دستور هنگامی که به SSH خود متصل هستید می توانید به تمام کاربران خود پیام مورد نظر را ارسال کنید. ما را همراهی کنید تا ارسال پیام به تمام کاربران لینوکس را به شما آموزش دهیم.

ارسال پیام به تمام کاربران لینوکس:

یکی از دستورات ساده برای انجام این کار استفاده از دستور Wall است. همانطور که مشاهده می کنید این دستور بسیار کوتاه است. پس شما با استفاده از این دستور می توانید به راحتی به تمام کاربران موجود در سرور لینوکس خود پیام ارسال کنید و اعلام کنید به عنوان مثال قرار است در ساعت مشخص و روز مشخص تغییراتی روی سرور اعمال خواهید کرد و شاید سرور از دسترس خارج شود.

طریقه استفاده از این دستور به شرح زیر است:

ابتدا وارد سرور لینوکس خود شوید.( از طریق نرم افزار Putty)

سپس از دستور زیر برای ارسال پیام به کاربران خود استفاده کنید:

wall "The server will be out of service from 5pm to 6pm and you can use the server from 7pm."

در این دستور نوشته شده که سرور از ساعت ۵ الی ۶ بعدازظهر برای انجام تعمیرات از دسترس خارج خواهد شد و شما می توانید از ساعت ۷ از سرور استفاده نمایید. شما می توانید که به جای پیام ما پیام خود را بعد از کوتیشن قرار دهید. توجه داشته باشید که متن پیام شما باید انگلیسی باشد.

برای اینکه مطمئن شوید کاربر شما پیام را مطالعه کرده می توانید از دستور wall -n استفاده نمایید. شما با استفاده از این دستور می توانید مشخص کنید که کاربر باید کلید ENTER را برای مشاهده پیام شما فشار دهد در غیر اینصورت پیام نمایش داده نمی شود.

طریقه استفاده از این دستور به شرح زیر است:

wall -n "The server will be out of service from 5pm to 6pm and you can use the server from 7pm."

به همین راحتی می توانید به کاربران خود در لینوکس پیام ارسال کنید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل