نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Plesk در مقابل cPanel

Plesk در مقابل cPanel

اول از همه ، وقتی صحبت از انتخاب صفحه کنترل هاست وب می شود ، اولین چیزی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید این است که کدام یک از کنترل پنل های هاست وب برای شما مناسب است. زیرا Plesk و cPanel بر بازار ابزار مدیریت سرور تسلط دارند. در این مقاله ما به شما کاربران عزیز توضیح خواهیم داد که Plesk در مقابل cPanel کدام بهتر بوده و برای شما مفید تر است. ما را در شتابان هاست دنبال کنید

کنترل پنل هاست وب چیست؟

در حالی که کنترل پنل های هاست وب برای مدیریت هاست وب شما یک رابط تحت وب فراهم می کنند. بنابراین ، موارد رایجی که باید در کنترل پنل های هاست انجام دهید:

به طور خلاصه ، یک کنترل پنل هاست وب به شما یک رابط مبتنی بر وب می دهد تا بتوانید تنظیمات هاست خود را مدیریت کنید.

درباره Plesk و cPanel

رابط
از آنجا که از نظر کاربر ، Plesk یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) ارائه می دهد که درک آن را ساده تر و استفاده از آن را آسان می کند. بنابراین ، رابط کاربری با تمام ابزارهای گروه شده و تمام عوامل را مرتب می کند بنابراین ، گزینه های بیشتری را در زیر هر ابزار دسته بندی خواهید کرد.

در مقابل ، cPanel ویژگی ها و ابزارها را گروه بندی نمی کند؛ زیرا این امکان را برای کاربر فراهم کرده تا صفحه اصلی را سفارشی کند.

امنیت
در مرحله بعدی ، امنیت مهمترین نگرانی در مورد وب سایت شرکت شما است. بنابراین ، ویژگی های امنیتی آنها متفاوت است ، از هر دو سرور محافظت می شود. اما ، Plesk و cPanel هر دو دارای ابزارهای امنیتی بی شماری هستند.

 Plesk
Plesk Firewall – فایروال سفارشی Plesk که می توانید پیکربندی کنید.
AutoSSL – به طور خودکار گواهی های SSL را رمزگذاری می کنیم و نصب می کنیم.
ImunifyAV – هوشمند آنتی ویروس و ابزار نظارت: پاک کردن بدافزار با یک کلیک ، نظارت بر اعتبار دامنه ، بررسی وضعیت لیست سیاه.
Fail2ban – ابزاری برای اسکن فایل های ورود به سیستم و ممنوع کردن آدرس های IP که به نظر می رسد کارهای مخربی انجام می دهند.
دفاع از هرزنامه برای ایمیل ها

cPanel
AutoSSL – به طور خودکار گواهی های SSL را رمزگذاری می کنیم و نصب می کنیم.
cPHulk محافظت از نیروی بی رحم.
پشتیبانی از CSF (امنیت و فایروال ConfigServer).
فیلترهای اسپم ایمیل
هر کاربر می تواند از دسترسی SSH ، مسدود کننده IP ، محافظت در برابر اتصال مستقیم ،ModSecurity ، احراز هویت دو عاملی استفاده کند.

توزیع ها
علاوه بر این ، Plesk می تواند روی سیستم عامل Linux یا Windows باشد ، در حالی که cPanel فقط روی سیستم عامل Linux است.

در مقابل ، Plesk با ۱۴ توزیع لینوکس که شامل دبیان ، CentOS و اوبونتو است کار می کند. از این رو ، با سرورهای ویندوز سازگار است. در حالی که ، cPanel فقط از CentOS ، CloudLinux و RedHat Enterprise Linux پشتیبانی می کند.

نتیجه
هر دوی این پنل های کنترل هاست وب دارای ویژگی هایی هستند که برای شما ضروری هستند. به طور کلی ، هر دو کنترل پنل امکان استفاده کامل از وب سرور شما را فراهم می کند. اما به عنوان انسانی که هر روز مجبور به استفاده از رابط کاربری هستید ، روشی را انتخاب کنید که بتوانید آسانتر از آن استفاده کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

 

خروج از نسخه موبایل