نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

کاربرد Manage Shell Access در WHM

کاربرد Manage Shell Access در WHM

شاید برخی از شما همراهان عزیز در پنل WHM با گزینه Manage Shell Access مواجه شده باشید ولی کارآیی و نحوه استفاده از این ابزار را نمی دانید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست کاربرد Manage Shell Access در WHM را آموزش می دهیم. ما را برای یادگیری کاربرد و نحوه استفاده از Manage Shell Access در WHM همراهی کنید.

کاربرد Manage Shell Access در WHM:

در صورت فعال بودن دسترسی پوسته، از دسترسی Shell که معمولاً SSH نامیده می شود، می توانیم از طریق رابط خط فرمان، سرور از راه دور را مدیریت کنیم. ما می توانیم دسترسی پوسته را برای هر کاربر در زمان ایجاد فعال کنیم. اگر غیرفعال باشد می توانیم آن را از خود WHM فعال کنیم، در حال حاضر دو گزینه برای انجام همان کار وجود دارد. همچنین فقط در صورت فعال بودن دسترسی SSH می توان از SCP (دستور کپی ایمن) استفاده کرد. سه پوسته در دسترس است:

۱) Normal Shell

۲) Jailed Shell

۳) Disabled shell

پوسته معمولی دسترسی کامل به حساب را از طریق خط فرمان به کاربر می دهد که هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. پوسته jailed محدودیت هایی دارد، از اجرای دستورات مضر جلوگیری می کند. از پوسته غیرفعال برای رد کردن دسترسی کاربران cPanel استفاده می شود.

مراحل فعال / غیرفعال کردن دسترسی پوسته با استفاده از Manage shell Access.

برای فعال کردن این ابزار مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد پنل WHM خود شوید.

سپس از قسمت Account Functions روی گزینه Manage shell Access کلیک کنید تا این ابزار برای شما نمایش داده شود.

در این ابزار می توانید دسترسی shell به همه حساب ها را فعال یا غیرفعال کنید یا در صورت تمایل فقط برای تعداد کمی از کاربران خاص می توانید انتخاب کنید. همچنین می توانید نوع shell را که می خواهید فعال کنید انتخاب کنید.

مدیریت دسترسی Shell از طریق “Modify an account”:

ابتدا این مسیر Navigate to Home >> Account Functions >>Modify an Account را طی کنید.

به صفحه هدایت می شوید که لیست تمام حساب های cPanel را نشان می دهد. کاربر مورد نظر خود را برای فعال کردن دسترسی به Shell انتخاب کرده و بر روی گزینه “Modify” کلیک کنید.

۳) منو را با تمام جزئیات، محدودیت ها و امتیازات حساب ها مشاهده خواهید کرد. در قسمت امتیازات، باید کادر کنار گزینه دسترسی shell access را انتخاب کرده و بر روی دکمه “Save” کلیک کنید تا این دسترسی فعال شود.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل