نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

ایمپورت و اکسپورت کردن دیتابیس با command line

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای منبع باز است. این یکی از محبوب ترین RDBMS است که رتبه ۲ را در لیست محبوب ترین پایگاه داده های جهان دارد. این مجموعه از ویژگی های بسیار غنی ای برخوردار است که به شما امکان می دهد از دیتابیس کوچک به راحتی شروع کنید. و می توانید دیتابیس خود را مطابق نیاز خود مقیاس کنید. همچنین به شما امکان می دهد تا سرورهای MySQL خود را تکرار کنید تا بتوانید بار را در سرورهای MySQL خود تعادل برقرار کنید. از آنجا که بسیار قدرتمند و قابل انعطاف است ، این امکان را نیز برای ایمپورت و اکسپورت کردن دیتابیس های MySQL با استفاده از رابط خط فرمان یا همان command line فراهم می کند.

در این آموزش کوتاه نحوه ایمپورت و اکسپورت کردن دیتابیس از رابط خط فرمان را یاد خواهیم گرفت. این یک فرآیند بسیار آسان و سر راست است. بنابراین ، بیایید نخست بیاموزیم که چگونه می توان با استفاده از رابط خط فرمان ، دیتابیس MySQL را اکسپورت کرد.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

اکسپورت کردن دیتابیس MySQL با استفاده از خط فرمان یا command line:

MySQL ابزاری به نام mysqldump برای اکسپورت بانکهای اطلاعاتی ما در اختیار ما قرار می دهد. استفاده از ابزار آن بسیار آسان است. شما می توانید با استفاده از این دستور یا ابزار ، یک بانک اطلاعاتی واحد یا چندین پایگاه داده را اکسپورت کنید.

برای اکسپورت کردن یک دیتابیس واحد با استفاده از mysqldump ، دستور زیر را روی سرور خود اجرا کنید. برای اجرای این دستور ، ابتدا باید از طریق SSH به سرور خود متصل شوید.

mysqldump -uUSERNAME -p DB_NAME > exported.sql

فراموش نکنید که نام کاربری و نام دیتابیس را در دستور خود جایگزین کنید.

این بدان معناست که کل بانک اطلاعاتی به پرونده ای با نام exported.sql اکسپورت می شود. شما می توانید به هر پرونده ای که می خواهید صادر کنید. فقط نام پرونده را جایگزین کنید.

اکنون ، بیایید چگونگی اکسپورت کردن دیتابیس MySQL را به جز چند جدول مشاهده کنیم. این یک ویژگی گسترده نیست ، زیرا بیشتر داده های موجود در آن را اکسپورت می کنید. دستور زیر را برای اکسپورت کردن دیتابیس به جز چند جدول اجرا کنید.

mysqldump -uUSERNAME -p DB_NAME --ignore-table=DB_NAME.TABLE_NAME > exported.sql

دوباره فراموش نکنید که متغیرها را با نام کاربری واقعی ، نام دیتابیس و نام جدول جایگزین کنید. اگر می خواهید چندین جدول را در فرآیند اکسپورت نادیده بگیرید ، کافی است یک جدول جداگانه از جدول را در دستورات خود با جداولی که می خواهید نادیده بگیرید اضافه کنید.

بنابراین ، با این روش می توانید دیتابیس MySQL را با استفاده از خط فرمان اکسپورت کنید. اکنون ، می خواهیم نحوه ایمپورت دیتابیس های MySQL را ببینیم.

ایمپورت کردن دیتابیس MySQL با استفاده از خط فرمان یا command line:

ایمپورت کردن دیتابیس MySQL حتی ساده تر است. ما می توانیم از دستور اصلی mysql برای ایمپورت کردن دیتابیس های اکسپورت شده و ذخیره شده به عنوان یک پرونده SQL استفاده کنیم. اما شما ابتدا باید دیتابیس MySQL ایجاد کنید که در آن می خواهید فایل SQL خود را وارد کنید.

بنابراین ، بیایید ابتدا یک پایگاه داده MySQL ایجاد کنیم. با استفاده از دستور زیر ، به سرور MySQL خود وارد شوید.

mysql -uUSERNAME -p;

پس از ورود به سیستم ، دستور زیر را برای ایجاد بانک اطلاعاتی در سرور MySQL خود اجرا کنید.

mysql> CREATE DATABASE DB_NAME;

اکنون ، اجازه دهید پرونده SQL را در بانک اطلاعاتی جدید خود وارد کنیم. دستور زیر را برای وارد کردندیتابیس MySQL از یک پرونده SQL انجام دهید.

mysql -uUSERNAME -p DB_NAME < import_file.sql

این کار رمز عبور را از شما می خواهد. بنابراین ، به این ترتیب می توانید پایگاه داده را در MySQL ایمپورت کنید.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل