نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

چگونه IP مسدود شده را از طریق SSH مشاهده کنیم

چگونه IP ممنوعه را از طریق SSH مشاهده کنیم؟

ما در این مقاله به شما همراهان عزیز موضوع چگونه IP مسدود شده را از طریق SSH مشاهده کنیم را آموزش می دهیم. ما را همراهی کنید.

SSH چیست؟

SSH به معنای Secure Shell است. SSH با استفاده از کلید خصوصی ، تأیید اعتبار را ارائه می دهد. این دسترسی ریشه ای به حساب شما از سیستم از راه دور به روشی مطمئن است. دسترسی SSH برای VPS و سرور اختصاصی فعال است.

چگونه IP مسدود شده را از طریق SSH مشاهده کنیم؟

برای دیدن IP بن شده یا مسدود شده از طریق SSH می توان از دستور IPtables استفاده کرد. این برنامه به مدیران سیستم اجازه می دهد تا ترافیک ورودی و خروجی را از طریق مجموعه ای از قوانین جدول قابل تنظیم مدیریت کنند. Iptables یک فایروال خط فرمان است. این به مدیر سیستم کمک می کند تا ترافیک شبکه سیستم را فیلتر کند.

IPtable چیست؟

IPtable از زنجیره های خط مشی استفاده می کند تا بتواند ترافیک را مسدود کند. وقتی یک اتصال سعی می کند خود را بر روی یک سیستم مستقر کند، IPtable به دنبال قانونی در لیست خود می باشد تا آن را مطابقت دهد. در صورت یافتن یک مورد ، اقدام پیش فرض را انجام می دهد. IPtables تقریباً از قبل در هر توزیع لینوکس از پیش نصب شده اند. برای به روزرسانی / نصب آن، فقط بسته IPtable را بازیابی کنید.

sudo apt-get install iptables

IPtable از ۳ زنجیره مختلف استفاده می کند. آنها input, forward و  output هستند.

Input – این زنجیره برای کنترل رفتار اتصالات ورودی استفاده می شود.

Forward – این زنجیره برای اتصالات ورودی که در واقع محلی تحویل نمی شود مورد استفاده قرار می گیرد. داده ها فقط به هدف خود منتقل می شوند.

Output – این زنجیره برای اتصالات خروجی استفاده می شود.

دستور برای مشاهده IP مسدود یا بن شده:

اگر یک مشتری قادر به دسترسی به سرور و به روزرسانی سایت خود نبود ، اگرچه سرور از هرجایی قابل دسترسی بود. به کمک دستورالعمل های IPtables ، IP مشتری بررسی شد و می دانیم که IP مسدود شده است. برای مشاهده IP بن شده از دستور زیر استفاده می شود.

iptables -L INPUT -v -n

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل