نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه انتقال فایلها با استفاده از FTP

نحوه انتقال فایل ها با استفاده از FTP

File Transfer Protocol مخفف (FTP) است یک پروتکل شبکه برای انتقال کپی فایلها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر است. سرویس گیرنده FTP برنامه ای است که به شما امکان می دهد فایل ها را بین کامپیوترها جابجا کنید. به عنوان مثال ، می توانید صفحات وب را در کامپیوتر شخصی خود ایجاد کرده و از یک سرویس گیرنده FTP برای آپلود وب سایت در سرور محل میزبانی خود استفاده کنید. در ادامه ما نحوه استفاده و انتقال فایلهای FTP را آموزش خواهیم داد؛ با ما در شتابان هاست همراه باشید.

FTP چیست؟

FTP در طول دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ برای پشتیبانی از اشتراک فایل در TCP / IP و شبکه های قدیمی تر ساخته شده است. پروتکل از مدل ارتباط مشتری-سرور پیروی می کند. برای انتقال فایل ها با FTP ، یک کاربر برنامه سرویس گیرنده FTP را اجرا می کند و اتصال به یک کامپیوتر از راه دور را اجرا می کند که دارای نرم افزار سرور FTP است. پس از برقراری اتصال ، مشتری می تواند نسخه هایی از فایلها را برای ارسال و یا دریافت انتخاب کند. یک سرور FTP برای درخواست ورودی از سرویس گیرنده های FTP ، روی پورت ۲۱ TCP گوش می دهد. هنگام دریافت درخواست ، سرور از این پورت برای کنترل اتصال استفاده می کند و یک پورت جداگانه برای انتقال داده های فایل باز می کند.

سرویس گیرنده های اصلی FTP برنامه های خط فرمان برای سیستم عامل های یونیکس بودند. همچنین یک نوع FTP به نام Trivial File Transfer Protocol (TFTP) برای پشتیبانی از سیستم های کامپیوتری سطح پایین ساخته شده است. بعداً مایکروسافت سرویس گیرنده Windows FTP را با رابط گرافیکی منتشر کرد. بسیاری از سرویس گیرنده های FTP برای سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند. بسیاری از آنها رایگان هستند ، اما سرویس گیرنده های برتر FTP نیز وجود دارند که دارای ویژگی های اضافی مانند گزینه انتقال خودکار فایلها در یک برنامه مشخص هستند.

تنظیم مشتریهای FTP

هنگامی که سرویس گیرنده FTP خود را باز می کنید ، چندین عنوان مختلف مشاهده خواهید کرد که باید پر کنید:

Profile: این نامی است که شما می خواهید به وب سایت خود بدهید.

نام یا آدرس هاست: این نام سروری است که صفحه اصلی شما در آن میزبانی می شود. این را می توانید از ارائه دهنده میزبانی خود دریافت کنید.
شناسه کاربری و رمز عبور: اینها همان نام کاربری و رمز عبوری است که هنگام ثبت نام در سرویس میزبانی ایجاد کرده اید.
برای اتصال به سرور FTP ، به یک نام کاربری و رمزعبور نیاز دارید که توسط سرور تنظیم شده است. با این حال ، برخی از سرورها از یک قرارداد خاص پیروی می کنند که هر کلاینت را با استفاده از “ناشناس” به عنوان نام کاربری خود پذیرفته است. مشتریان FTP سرور را یا با آدرس IP یا با نام هاست آن شناسایی می کنند.

همچنین باید یک حالت برای انتقال FTP انتخاب کنید. FTP از دو حالت انتقال داده پشتیبانی می کند: متن ساده (ASCII) و binary. یک خطای معمول هنگام استفاده از FTP در تلاش برای انتقال یک فایل binary (مانند تصویر ، برنامه یا فایل موسیقی) در حالی که در حالت متن است ، باعث غیر قابل استفاده بودن فایل منتقل شده است.

نحوه انتقال فایلها با استفاده از FTP

هر سرویس گیرنده FTP کمی متفاوت است ، اما رابط کاربری معمولاً دارای دو صفحه اصلی است:

پانل سمت چپ پرونده ها را در رایانه شما نمایش می دهد.
پانل سمت راست پرونده ها را در سرور هاست نمایش می دهد.
فایلی را که می خواهید منتقل کنید در سمت چپ قرار دهید و روی آن دوبار کلیک کنید تا فایل در سمت راست ظاهر شود. همچنین امکان انتقال پرونده ها از سرور میزبان به کامپیوتر وجود دارد. همچنین می توانید فایل های خود را مشاهده ، تغییر نام ، حذف و جابجا کنید. در صورت نیاز به ایجاد پوشه های جدید برای فایل های خود ، می توانید این کار را نیز انجام دهید.

خروج از نسخه موبایل