نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه آزمایش و رفع Leak DNS در VPN

نحوه آزمایش و رفع Leak DNS در VPN

اطلاعات DNS شما می تواند گاه به گاه از اتصال VPN شما خارج شود و از نظر حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین ، مسائل را به طور جدی پیچیده کند. در این مقاله ما درباره رفع Leak DNS در VPN صحبت خواهیم کرد با ما در شتابان هاست همراه باشید.

Leak DNS چیست؟

برخی از شما انتظار دارید ،مکانی که شما به یک وب سایت متصل می شوید و داده های تشکیل دهنده آن وب سایت را دریافت کنید. با این حال ، برای یافتن موقعیت وب سایت ، کامپیوتر شما باید با یک سرویس نام دامنه (DNS) ارتباط برقرار کند تا نام دامنه ای را که به عنوان URL وارد کرده اید و آدرس IP سرور محل میزبانی وب سایت را به شما متصل کند.

هنگامی که از طریق VPN متصل می شوید ، گاهی اوقات ، قسمت DNS اتصال شما ممکن است از طریق VPN با سایر موارد مطابقت نداشته باشد. در عوض ، مستقیماً به ISP شما می رود و تمام اطلاعات مربوط به وب سایت هایی را که به آنها وصل می شوید؛ علاوه بر آشکار کردن فعالیت مرور شما برای ISP ، یک Leak DNS همچنین اطلاعات مربوط به ISP و مکان شما را در وب سایت هایی که بازدید می کنید نشان می دهد. اساساً ، Leak DNS باعث می شود VPN شما بیشتر بی ربط باشد.

چرا Leak DNS اتفاق می افتد؟

Leak DNS عمدتا ، در نتیجه اتصال VPN با پیکربندی نامناسب بوجود می آیند ، اگرچه ممکن است به دلیل قطع شدن خدمات شما نیز رخ دهند.  می توانید در ویندوز ، مک ، لینوکس ، اندروید ، iOS و هر دستگاه یا سیستم عامل دیگری که می خواهید با آن به VPN متصل شوید. در بیشتر موارد با پیکربندی صحیح ، کامپیوتر شما ارتباطی با VPN شما برقرار می کند. برای انجام این کار ، از ISP و سرورهای DNS آنها استفاده می کند. این کاملا خوب است ، زیرا ISP شما همیشه می بیند که به VPN متصل هستید. سپس ، اتصال باید تغییر کند تا از DNS VPN استفاده شود و به آن سرور باید در همان شبکه سرور VPN دسترسی پیدا کرد. این روش تضمین می کند که ترافیک DNS رمزگذاری شده است.

به عنوان مثال ، تصور کنید مشتری شما برای استفاده از یک سرور DNS خاص در شبکه VPN پیکربندی شده است. اگر آن سرور در حال حاضر غیرقابل دسترسی است ، یا تعداد زیادی از بازدیدها و زمان خاموش نامعقول را تجربه می کند ، مشتری شما به سرورهای پیش فرض DNS که در سیستم عامل شما پیکربندی شده اند باز می گردد و شما رسماً Leak دارید.

تست DNS Leak با استفاده از Torrent

یکی دیگر از مواردی که IP شما می تواند Leak کند نیز یکی دیگر از مواردی است که می خواهید کمترین میزان درز آن را داشته باشد: Torrent. از آنجا که Torrentها متفاوت از ترافیک منظم وب هستند ، نمی توانید ارتباط خود را با همان روش دقیقاً آزمایش کنید. در عوض ، شما برای آزمایش IP Torrent خود به ابزار دیگری احتیاج دارید.

ipMagnet به شما اجازه می دهد تا از magnet link برای تعیین آدرس IP مشتری Torrentخود به جهان استفاده کنید.

مرورگر خود را باز کنید و از ipMagnet بازدید کنید. این کاملاً ساده است ، اما همه چیزهایی را که برای آزمایش اتصال خود نیاز دارید را در خود دارد.

ابتدا متوجه آدرس IP عمومی خود خواهید شد. این باید IP VPN شما باشد. پیوند مگنت را در صفحه انتخاب کنید تا یک پیوند مگنت منحصر به فرد برای آزمایش داشته باشید.

سرویس گیرنده torrent مورد نظر خود را باز کرده و پیوند آهنربا را به عنوان torrent جدید اضافه کنید. مشتری شما شروع به دانلود از لینک می کند. در همین حال ، توجه خود را به مرورگر خود معطوف کنید. صفحه ipMagnet باید فهرست داده ها را از اتصال شما شروع کند. اگر این روند انجام نشد ، گزینه Update را انتخاب کنید.

آدرس IP که در جدول ipMagnet ذکر شده است باید VPN شما باشد. در غیر این صورت ، شما با یک Leak مواجه هستید.

جلوگیری از این مشکل:

برای جلوگیری از Leak DNS می توانید دو مرحله اصلی انجام دهید. اولین و واضح ترین ، اطمینان از صحت پیکربندی شماست. این همیشه در دست شما نیست ، بسته به نحوه اتصال شما و انجام آنچه می توانید انجام دهید.

اگر از سرویس دهنده VPN خود از مشتری استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که همیشه آخرین نسخه را دارید. به هر گزینه ای که دارید توجه داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که با سرور شما مطابقت دارند و هیچ اشتباه آشکاری وجود ندارد. حتی ممکن است برخی از کلاینت ها گزینه های مشخص DNS را داشته باشند.

 

VPN KILL SWITCH
می توانید از VPN KILL SWITCH برای خاموش کردن دسترسی اینترنت خود به طور کامل درصورت عدم اتصال به VPN استفاده کنید. برخی از نرم افزارهای سرویس گیرنده شامل KILL SWITCH است. تنظیمات مشتری خود را بررسی کنید تا ببینید آیا یکی از آنها را در دسترس دارید.

firewall
فایروال همچنین می تواند به عنوان سوئیچ kill VPN عمل کند. می تواند برای جلوگیری از همه اتصالات خارج از VPN و شبکه محلی شما تنظیم شود. گزینه فایروال برای همه مناسب و همیشه ساده ترین کار نیست ، اما می تواند مطمئن ترین گزینه باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل