نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه تغییر نام تصاویر و فایلهای رسانه ای در وردپرس

نحوه تغییر نام تصاویر و فایلهای رسانه ای در وردپرس

آیا تاکنون خواسته اید پس از آپلود تصویری در وردپرس ، نام فایل های رسانه ای و یا تصاویر را تغییر دهید؟ نام پرونده ها برای سئو تصویر مهم است و می تواند به کاربران بیشتری در یافتن وب سایت شما کمک کند.

در حالی که وردپرس به شما امکان تغییر یک برچسب alt و تصویر را می دهد ، هیچ گزینه داخلی برای تغییر نام پرونده تصویر از ناحیه ادمین وجود ندارد.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی بتوانید تصاویر و فایلهای رسانه ای را در وردپرس تغییر نام دهید. همچنین به شما روشی برای جایگزین کردن فایل‌های رسانه‌ای بعد از تغییر نام آن‌ها را به شما نشان می‌دهیم.

در ادامه با ما در شتابان هاست همرا باشید.

چرا باید نام تصاویر و فایل های رسانه ای در وردپرس را تغییر بدهیم؟

تصاویر می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری به وب سایت خود وارد کنید. به خصوص ، اگر تصاویر اصلی و سایر پرونده های رسانه ای را در وب سایت خود آپلود کنید.

با این حال ، بر خلاف متن ، موتورهای جستجو و کاربران هر دو برای توصیف آن تصاویر به کمک شما نیاز دارند. این بخش اصلی بهینه سازی سئو تصویر است.

یکی از بهترین راهها برای کمک به موتورهای جستجوگر و کاربران شما برای یافتن این تصاویر دادن نام پرونده معنی‌دار به آن‌ها می باشد. به عنوان مثال ، نام پرونده ای مانند newyork-skyline.jpg از DSC00789.jpg بسیار مفیدتر است.

اکنون مشکل این است که بسیاری از کاربران تصاویر را مستقیماً از طریق تلفن یا دوربین خود آپلود می کنند. برخی از کاربران تصاویر را از منابع دیگر دانلود می کنند و فراموش می کنند که آنها را قبل از آپلود تغییر نام دهند.

هنگامی که آن تصاویر را در وردپرس آپلود کردید ، گزینه دیگری برای تغییر نام آن تصاویر یا فایلهای رسانه ای وجود ندارد.

حال اجازه دهید نگاهی به نحوه تغییر نام تصاویر و فایلهای رسانه ای در وردپرس بیاندازیم.

تغییر نام تصاویر و فایلهای رسانه ای در وردپرس:

این روش به طور خودکار نام فایل تصویر را در وردپرس تغییر نمی دهد. با این وجود ، این امکان را به شما می دهد که نام پرونده را به صورت دستی در قسمت مدیریت وردپرس تغییر دهید.

اولین کاری که شما باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Phoenix Media Rename است. پس از فعال سازی ، به قسمت رسانه » کتابخانه بروید.

این کار به شما این امکان را می دهد که جزئیات بیشتری را از جمله نام پرونده  برای هر پرونده رسانه ای ، مشاهده کنید.

در مرحله بعد ، باید روی پیوند “ویرایش” در زیر تصویر یا فایل رسانه ای که می خواهید تغییر نام دهید کلیک کنید.

با این کار تصویر مورد نظر شما در صفحه ویرایش رسانه وردپرس باز می شود. از اینجا ، می توانید جزئیات تصویری مانند برچسب Alt ، عنوان و موارد دیگر را ویرایش کنید.

به پایین بروید و  در آنجا قسمت filename را مشاهده خواهید کرد.

از اینجا می‌توانید نام فایل را تغییر دهید. ما توصیه می‌کنیم به آن اسمی با کلمه کلیدی و معنی‌دار اختصاص دهیم که در واقع تصویر را توصیف ‌کند. ما فقط از حروف کوچک و فاصله بین دو کلمه استفاده می‌کنیم.
بعد از آن، روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.
همین. شما با موفقیت فایل‌های رسانه‌ای را بدون ترک منطقه مدیریت وردپرس تغییر دادید.

چگونه فایل های تصویری و رسانه ای را در وردپرس جایگزین کنیم؟

اگر روش فوق برای شما مؤثر نیست ، می توانید این روش را امتحان کنید. در اصل ، شما فایل را در رایانه خود دانلود کرده و در آنجا تغییر نام می دهید.

پس از آن ، شما با استفاده از افزونه ، فایل اصلی را در وب سایت خود با نسخه تغییر نام جایگزین خواهید کرد.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Enable Media Replace است. پس از آن ، به صفحه  رسانه » کتابخانه مراجعه كنید.

اکنون یک لینک جدید را برای جایگزین کردن رسانه‌ها در زیر هر مورد در این قسمت خواهید دید.

این کار شما را به صفحه جایگزین رسانه می رساند.

ابتدا باید فایلی را که می خواهید از رایانه خود انتخاب کنید آپلود کنید و فایل قدیمی را با آن جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید که قبلاً نام فایل را در رایانه خود تغییر داده اید.

پس از آن ، برای استفاده از گزینه های بیشتر باید کمی به پایین بروید.

در زمان جایگزینی، شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا شما فقط می‌خواهید فایل را عوض کنید یا می‌خواهید تمام لینک‌ها را تعویض کنید. اگر قبلاً آن فایل را به پست ها و صفحات وردپرس خود اضافه کرده اید ، توصیه می شود از گزینه دوم استفاده کنید.

همچنین می توانید تاریخچه قدیمی را نگه دارید یا از یک تاریخچه جدید استفاده کنید.

در آخر ، روی دکمه “بروزرسانی” کلیک کنید تا پرونده رسانه ای قدیمی با پرونده جدید و تغییر نام یافته جایگزین شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند که چگونه به راحتی بتوانید تصاویر و فایل های رسانه ای را در وردپرس تغییر نام دهید. 

خروج از نسخه موبایل