نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب درایو exFAT در Debian

نحوه نصب درایو exFAT در Debian

exFAT مخفف (Extended File Allocation Table) است؛ یک سیستم فایل اختصاصی مایکروسافت بوده که برای دستگاه های حافظه فلش مانند کارتهای SD و درایوهای USB بهینه شده است. این برنامه برای جایگزینی سیستم فايل  ۳۲bit ، FAT32 قدیمی ساخته شده است که نمی تواند فايل های بزرگتر از ۴ گیگابایت را ذخیره کند. سیستم فایل exFAT به طور پیش فرض در آخرین نسخه های سیستم عامل های Windows و macOS پشتیبانی می شود. دبیان ، مانند بسیاری از توزیع های مهم دیگر لینوکس ، بكاپ از سیستم فایل های اختصاصی exFAT را از خارج ارائه نمی دهد. در این مقاله ، نحوه نصب درایو exFAT در Debian را آموزش مي دهيم. با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

چگونه می توان بكاپ از exFAT را در Debian فعال کرد

برای نصب یک سیستم فایل exFAT روی Debian ، ابتدا باید ماژول و ابزارهای رایگان FUSE exFAT را نصب کنید که اجرای سیستم فایل های کامل با ویژگی های ExFAT را برای سیستم های مشابه یونیکس فراهم می کند.

ترمینال خود را باز کرده و بسته های exfat-fuse و exfat-utils را با استفاده از دستورات زیر نصب کنید:

sudo apt update sudo apt install exfat-fuse exfat-utils

اکنون می توانید درایوهای USB فرمت شده exFAT را نصب کنید.

برای فعال کردن بكاپ از سیستم فایل exFAT در Debian ، فقط باید ماژول ها و ابزارهای FUSE exFAT را نصب کنید. برخی افراد از exFAT به عنوان FAT64 یاد می کنند.

معمولاً درایو USB هنگام وارد کردن آن به صورت خودکار نصب می شود ، اما در صورت خرابی خودکار می توانید درایو را به صورت دستی نصب کنید. ما به شما نحوه نصب درایو exFAT در Debian را نشان داده ايم. ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.

خروج از نسخه موبایل