نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب Vagrant در CentOS 8

نحوه نصب Vagrant در CentOS 8

Computer cpu processor chip on circuit board ,motherboard background. Close-up. With red-blue lighting.

Vagrant یک ابزار خط فرمان برای ساخت و مدیریت محیط های توسعه مجازی است. به طور پیش فرض ، Vagrant می تواند دستگاه های بالای VirtualBox ، Hyper-V و Docker  را تأمین کند. پشتیبانی از دیگر ارائه دهندگان مانند Libvirt (KVM) ، VMware و AWS را می توان از طریق سیستم افزونه Vagrant فعال کرد. Vagrant معمولاً توسط توسعه دهندگان برای ایجاد یک محیط توسعه ، متناسب با تولید استفاده می شود. در این آموزش با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با نحوه نصب Vagrant در CentOS 8 آشنا کنیم. همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک محیط توسعه ایجاد کنید.

نصب Vagrant در CentOS 8 :

در زمان نگارش این مقاله ، آخرین ورژن پایدار Vagrant ورژن ۲٫۲٫۶ است. برای دیدن ورژن جدید Vagrant ، به صفحه دانلود Vagrant مراجعه کنید.. برای نصب Vagrant بر روی دستگاه CentOS خود ، دستور زیر را به عنوان root یا کاربر با امتیاز sudo وارد کنید:

sudo dnf install https://releases.hashicorp.com/vagrant/2.2.6/vagrant_2.2.6_x86_64.rpm

پس از اتمام نصب ، تأیید کنید که Vagrant با موفقیت نصب شده است:

vagrant --version

این دستور ورژن Vagrant را نمایش می دهد:

Vagrant 2.2.6

شروع به کار با Vagrant :

اکنون که Vagrant را بر روی سیستم CentOS خود نصب کرده اید ، بیایید با استفاده از ارائه دهنده VirtualBox ، که ارائه دهنده پیش فرض Vagrant است ، یک محیط توسعه ایجاد کنیم. مطمئن شوید که VirtualBox را روی سیستم CentOS 8 خود نصب کرده اید. اولین قدم ایجاد دایرکتوری است که دایرکتوری root پروژه خواهدبود. دایرکتوری پروژه را ایجاد کنید و با استفاده از دستورات زیر وارد آن شوید:

mkdir ~/my-vagrant-projectcd ~/my-vagrant-project

گام بعدی این است که یک Vagrantfile جدید را با استفاده از دستور vagrant init مقداردهی اولیه کنید و کادر مورد نظر خود را مشخص کنید. Vagrantfile یک فایل کانفیگ است که نحوه کانفیگ و تهیه دستگاه مجازی را توصیف می کند. از Ruby syntax برای تعریف کانفیگ استفاده می کند. باکس ها قالب بسته ای برای محیط های Vagrant هستند و مخصوص ارائه دهندگان هستند. لیستی از باکس های Vagrant در دسترس عموم را می توانید در صفحه دایرکتوری Vagrant box پیدا کنید. در این مثال ، ما از باکس ubuntu / bionic64 استفاده خواهیم کرد. برای راه اندازی اولیه Vagrantfile دستور زیر را اجرا کنید:

vagrant init ubuntu/bionic64
A `Vagrantfile` has been placed in this directory. You are now
ready to `vagrant up` your first virtual environment! Please read
the comments in the Vagrantfile as well as documentation on
`vagrantup.com` for more information on using Vagrant.

می توانید Vagrantfile را با ویرایشگر متن خود باز کنید و متناسب با نیاز خود تنظیماتی را انجام دهید. برای ایجاد و کانفیگ دستگاه مجازی مطابق با تعریف Vagrantfile ، دستور vagrant up را اجرا کنید:

vagrant up
==> default: Configuring and enabling network interfaces...
    default: SSH address: 192.168.121.24:22
    default: SSH username: vagrant
    default: SSH auth method: private key
==> default: Rsyncing folder: /home/linuxize/Vagrant/my-vagrant-project/ => /vagrant

اگر این باکس به صورت لوکال وجود نداشته باشد ، دانلود می شود. Vagrant همچنین دایرکتوری پروژه را در / vagrant در دستگاه مجازی نصب می کند ، که به شما امکان می دهد فایل های پروژه خود را ، روی دستگاه host خود کار کنید. برای ssh در دستگاه مجازی ، دستور زیر را تایپ کنید:

vagrant ssh

وقتی کارتان تمام شد ، برای متوقف کردن دستگاه مجازی ، دستور زیر را اجرا کنید:

vagrant halt

از دستور زیر برای از بین بردن دستگاه مجازی و همه منابع مرتبط استفاده کنید:

vagrant destroy

اگر دستگاه  مجازی در حال اجرا باشد ، قبل از حذف متوقف می شود.

جمع بندی :

ما نصب Vagrant را در CentOS 8 و نحوه ایجاد یک محیط توسعه اولیه را به شما نشان داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Vagrant به صفحه رسمی اسناد Vagrant مراجعه کنید.

امیدواریم مطالب مورد پسند بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. خوشحال میشویم نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و ما را در شتابان هاست همراهی کنید.😊

خروج از نسخه موبایل