نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب Skype در CentOS 8

نحوه نصب Skype در CentOS 8

Skype (اسکایپ) یکی از محبوب ترین برنامه های ارتباطی در جهان است. این برنامه به شما امکان می دهد تماس های صوتی و تصویری آنلاین رایگان و تماس های بین المللی مقرون به صرفه با تلفن های همراه و تلفن ثابت در سراسر جهان برقرار کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما عزیزان نحوه نصب آخرین ورژن Skype در CentOS 8 را توضیح دهیم.

نصب Skype در CentOS :

Skype یک برنامه اپن سورس نیست و در مخازن پیش فرض CentOS گنجانده نشده است. ما اسکایپ را با استفاده از مخزن RPM Skype نصب می کنیم. برای نصب اسکایپ در CentOS مراحل زیر را به عنوان root یا کاربر با امتیازات sudo انجام دهید.

مرحله اول: ترمینال خود را باز کنید و دستور زیر را اجرا کنید تا مخزن RPM Skype را به سیستم خود اضافه کنید و آن را فعال کنید:

sudo dnf config-manager --add-repo https://repo.skype.com/rpm/stable/skype-stable.repo

خروجی چیزی شبیه به دستور زیر خواهد بود:

Adding repo from: https://repo.skype.com/rpm/stable/skype-stable.repo

مرحله دوم: پس از فعال شدن مخزن، بسته اسکایپ rpm را نصب کنید:

sudo dnf install skypeforlinux

اسکایپ روی دسکتاپ CentOS شما نصب شده است و می توانید شروع به استفاده از آن کنید. می‌توانید اسکایپ را با dnf یا از طریق ابزار به‌روزرسانی نرم‌افزار استاندارد دسکتاپ خود به‌روزرسانی یا حذف نصب کنید.

شروع Skype :

اسکایپ را می توان از خط فرمان با تایپ skypeforlinux یا با کلیک بر روی نماد Skype (Applications -> Internet -> Skype) راه اندازی کرد. هنگامی که اسکایپ برای اولین بار راه اندازی می شود، پنجره ای مانند تصویر زیر ظاهر می شود:

از اینجا می توانید با حساب مایکروسافت خود وارد اسکایپ شوید و با دوستان و خانواده خود چت و گفتگو کنید.

جمع بندی :

ما به شما نشان دادیم که چگونه اسکایپ را روی دسکتاپ CentOS 8 خود نصب کنید.

امیدواریم مطالب مورد پسند بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. خوشحال میشویم نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و ما را در شتابان هاست همراهی کنید.

خروج از نسخه موبایل