نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

چگونه عبارت کلیدی کانونی انتخاب کنیم؟

اگر با افزونه Yoast SEO آشنایی داشته باشید می دانید که بعد از اتمام مقاله ای که نوشتید باید یک عبارت کلیدی کانونی برای مقاله خود انتخاب کنید. اما این کار چگونه انجام بدهیم؟

قبل از هر چیز اجازه دهید به طور مختصر شما را با افزونه Yoast SEO آشنا کنیم.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

Yoast SEO چیست؟

Yoast SEO افزونه ای است که به طور مداوم بر کارهای شما نظارت می کند و پیشرفت هایی را پیشنهاد می کند. به عنوان مثال ، این افزونه به شما اطلاع می دهد که از یک عبارت کلیدی کانونی درست استفاده کرده اید یا نه. همچنین به شما در مورد سایر عناصر نوشتاری هشدار می دهد که می توانند به شما در قرار دادن مقاله در صفحات نتیجه جستجو کمک کنند. اگر به عنوان مثال تمایل به نوشتن جملات طولانی دارید ، Yoast توصیه می کند که آنها را بازنویسی کنید. بله ، حتی این جمله ها را در پست علامت گذاری می کند.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع بدست بیاورید می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

حال به موضوع اصلی این مقاله می پردازیم.

چگونه عبارت کلیدی کانونی انتخاب کنیم؟

اگر چند نکته ای که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد را بدرستی انجام دهید و در مقالات خود اجرا کنید مطمعن باشید بدون هیچ دردسر و مشکلی می توانید مقالات عالی با عبارت کلیدی کانونی خوب بنویسید.

خوشبختانه افزونه Yoast SEO ایرادات مقاله شما را می گوید و به شما کمک می کند تا مقاله ای که می نویسید از هر لحاظ عالی باشد.

چند نکته راجع به انتخاب عبارت کلیدی کانونی:

اول عبارت کلیدی کانونی را انتخاب کنید سپس مقاله خود را بنویسید:

این به این معنی است که مثلا اگر می خواهید راجع به یک خودرو مقاله بنویسد می توانید نام آن خودرو را به عنوان عبارت کلیدی کانونی استفاده کنید. یا مثلا اگر موضوع مقاله شما در مورد نصب بازی فوتبال در کامپیوتر است می توانید کلمه کلیدی خود را بازی فوتبال انتخاب کنید.

هر کلمه ای که می توانید آن را در متن تکرار کنید انتخاب کنید:

در مثال بالا ما کلمه بازی فوتبال را به عنوان کلمه کلیدی برای مقاله نصب بازی فوتبال در کامپیوتر انتخاب کردیم زیرا ما می توانی کلمه بازی فوتبال را بدون هیچ مشکلی چندین بار در متن تکرار کنیم ولی اگر کلمه نصب بازی فوتبال در کامپیوتر را انتخاب می کردیم تکرار آن در متن کمی سخت و زننده می شد.

عبارت کلیدی کانونی را در عنوان و تیتر اصلی تکرار کنید:

این کار باعث می شود توزیع کلمه کلیدی در متن شما متناسب باشد و همچنین قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان و تیتر های مقاله باعث تاثیر بهتر و بیشتر سئو در مقاله شما می شود.

از گوگل ترندر کمک بگیرید:

گوگل ترندز یکی از ابزار های گوگل است که به شما کمک می کند تا میزان سرچ شدن یک کلمه در گوگل را بیابید و این به شما کمک میکند تا عبارت کلیدی کانونی ای که انتخاب می کنید بیشترین سرچ را داشته باشد. به عنوان مثال من میخواهم راجع لینوکس مقاله بنویسم. می توانم از “لینوکس” و “Linux” استفاده کنم برای انتخاب بهتر به گوگل ترندز می روم و گوگل به من می گوید که “Linux” انتخاب بهتری است زیرا سرچ بیشتری دارد.

کلمه کلیدی خود را در متن جایگزین تصاویر استفاده کنید:

استفاده از عبارت کلیدی کانونی در متن جایگزین تصاویر باعث می شود تا تصاویری که در مقاله استفاده کرده اید نیز در جستوجو و سرچ های گوگل نیز در رده های بالا قرار بگیرند.

امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان و همراهان همیشگی شتابان هاست مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل