نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فعال سازی PHP functions در WHM

فعال سازی PHP functions در WHM

زبان PHP یا Hypertext Preprocessor یک زبان برنامه نویسی قدرتمند در سرور برای ایجاد صفحات وب پویا و تعاملی است. بسیار انعطاف پذیر است و از ویژگی های ابتکاری زیادی برای ایجاد یک وب سایت به راحتی برخوردار است. کد PHP بسیار ساده است و می تواند در کد HTML تعبیه شود و از تمام سیستم عامل های اصلی مانند Linux ، Windows ، Unix ، Mac OS پشتیبانی می کند. PHP از همه سرورهای وب مانند Apache ، Litespeed ، Microsoft IIS پشتیبانی می کند. ما در این مقاله به موضوع فعال سازی PHP functions در WHM پرداخیم. ما را همراهی کنید.

فعال سازی PHP functions در WHM:

PHP Functions شبیه سایر زبان های برنامه نویسی است. یک تابع را می توان به عنوان قطعه ای از کد تعریف کرد که یک ورودی دیگر را به صورت پارامتر جمع می کند و برخی پردازش ها را انجام می دهد و یک مقدار را برمی گرداند. هزاران کارکرد داخلی در PHP وجود دارد. این می تواند توابع از قبیل عملکرد شرطی ، عملکرد درون و عملکرد بازگشتی را تعریف کند. PHP گزینه ای را برای ایجاد عملکردهای خودمان نیز فراهم می کند. چند استفاده از توابع PHP مانند قابلیت استفاده مجدد از کد ، درک آسان و کد کمتر وجود دارد.

بعضی اوقات برنامه نویسان باید برخی از PHP Functions را فعال کنند تا کدی مانند fopen () و fread () و غیره را اجرا کنند. PHP Functions بطور پیش فرض در سرور فعال می شوند. اما برخی از عملکردهای PHP می توانند برای اهداف مخرب استفاده شوند. بنابراین ، برای حفظ امنیت سرور در سرورها محدود خواهد شد.

تعداد کمی از شرکت های میزبان برخی از عملکردهای PHP را به دلایل امنیتی در هاست مشترک محدود می کنند. در صورت نیاز مشتری برای فعال کردن Functions خاص در سرور ، باید سرور اختصاصی یا سرور VPS بخرد.

PHP Functions زیر برای برخی از اهداف امنیتی در مشتریان میزبان مشترک در سمت سرور محدود شده است:

عملکردهای فوق بصورت پیش فرض برای مشتریان میزبان مشترک غیرفعال شده اند. در اینجا ، ما فقط چند عملکرد را ذکر کرده ایم اما تقریباً بیش از ۵۰ عملکرد PHP وجود دارد که می توانند آسیب پذیری ایجاد کنند. اگر یک هکر عملکرد PHP را به سلامتی خود جلب کند ، تمام عملکردهای کدگذاری بیش از حد تحت کنترل هکرها خواهند بود. اگر این عملکردها را در سرور فعال کنیم ، ممکن است سیستم امنیتی وب سایت را تحت تأثیر قرار دهد. به همین ترتیب ، می توانید برخی از عملکردهای PHP را در سرور غیرفعال کنید تا امنیت سرورها افزایش یابد.

مراحل فعال کردن PHP Functions:

اگر یک کاربر سعی کند به یک عملکرد PHP غیرفعال دسترسی پیدا کند ، ممکن است یک پیام خطایی را به شکل زیر نشان دهد.

[۱۲-June-2019 10:16:51 UTC] PHP Warning: phpinfo() has been disabled for security reasons in /home/username/public_html/file.php on line 7

سپس کاربر برای حل این نوع خطا باید phpinfo () را در بک اند سرور فعال کند. مراحل زیر به بررسی اینکه آیا عملکرد PHP در سرور فعال یا غیرفعال است ، کمک می کند. این امکانات فقط برای سرورهای VPS و مشتریان سرور اختصاصی در دسترس است. اگر یک عملکرد غیرفعال باشد ، می توانید با ورود به عنوان یک کاربر اصلی در پنل WHM ، آن را به راحتی فعال کنید.

مرحله ۱: با نام کاربری و رمزعبور معتبری وارد WHM شوید.

مرحله ۲: به بخش Software بروید و از منوی MultiPHP INI Editor استفاده کنید. این گزینه فقط برای کاربران روت موجود است.

 

 

مرحله ۳: بر روی Editor Mode کلیک کنید و PHP version را از کادر کشویی انتخاب کنید تا function را فعال کنید. اکنون پرونده php.ini نمایش داده می شود.

 

 

مرحله ۴: بر روی Control + F کلیک کنید و کلمه کلیدی را به عنوان disable_functions تایپ کنید و می توانید خط را پیدا کنید. در این خط ، PHP Functions غیرفعال در سرور در آن نمایش داده می شود.

 

 

مرحله ۵: PHP Functions مورد نظر خود را فعال کرده و روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون عملکرد خاص PHP در سرور فعال می شود.

 

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل