نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه ویرایش هدر وردپرس

نحوه ویرایش هدر وردپرس

همانطور که می دانیم وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است. با وردپرس ، هر کسی می تواند یک وبلاگ یا وب سایت ساده راه اندازی کند. در این مقاله درباره نحوه ویرایش Header وردپرس صحبت خواهیم کرد؛ به طور معمول ، برای راه اندازی یک وب سایت وردپرس ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک برنامه هاست وردپرس را انتخاب کنید ، به حساب هاست خود وارد شوید ، وردپرس را نصب کنید. مراحل گفته شده در این مقاله به شما در راه اندازی سریع وب سایت کمک خواهد کرد؛ در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

اگر می خواهید با سرویس های وب مانند Google Analytics و Google Search Console ادغام شوید ، یا اگر می خواهید تصاویر را تغییر دهید یا ویدیویی به عنوان خود اضافه کنید ، چه می کنید؟ اگر شما یک مالک وب سایت مبتدی هستید ، اما می خواهید قابلیت های بیشتری در وب سایت خود داشته باشید یا می خواهید Header یا سربرگ خود را سفارشی کنید ، نگران نباشید. در این مقاله دستورالعمل هایی درباره نحوه ویرایش هدر در وردپرس ارائه می شود.

Header وردپرس چیست؟

عنوان سایت وردپرس شما عنصر برتر وب سایت شما است. سربرگ (Header) معمولاً شامل یک آرم و نوار پیمایش اصلی است ، اگرچه می توان به صورت دلخواه عناصر دیگری مانند نوار جستجو ، فیلم و تصاویر را نیز شامل شود. صرف نظر از اینکه یک بازدید کننده روی چه صفحه ای کلیک می کند ، سرصفحه تقریباً ثابت خواهد ماند. این امکان را برای بازدید کننده وب سایت فراهم می کند تا آرم ، نوار پیمایش و سایر عناصر سربرگ شما را ببیند. همچنین سربرگ مکانی است که می توانید کدی را به آن اضافه کنید – کدی که برای بازدیدکنندگان وب سایت نامرئی است – اما این قابلیت اضافی را فراهم می کند.

به عنوان مثال ، با تغییر کد Header خود می توانید عواملی چون:

کد رهگیری Google Analytics
کد تأیید وب سایت
Facebook Pixel
کد تأیید کنسول جستجوی Google
کد تأیید Pinterest
تصاویر
فیلم ها
و….

را اضافه کنید.

ویرایش Header وردپرس

ویرایش سرصفحه شما مشکل است. واقعیت این است که ، بسته به کاری که می خواهید انجام دهید ، ویرایش Header می تواند کمی مشکل باشد. با این حال ، وردپرس روش های مختلفی را برای ویرایش سربرگ شما ارائه می دهد که کار را برای تازه کارها آسان می کند.

روش۱:

فایلهای header.php قالب وردپرس خود را ویرایش کنید

اولین راه ویرایش Header ، ویرایش فایل های header.php قالب وردپرس شماست.

برای ویرایش فایل های header.php پوسته وردپرس خود ، باید مهارت های اساسی در رمزگذاری داشته باشید. اگر مهارت برنامه نویسی اساسی ندارید ، به روش بعدی بروید.

در اینجا چند دستورالعمل اساسی در مورد نحوه ویرایش عنوان با تغییر کد وجود دارد.

  1. وارد قسمت مدیر سایت وردپرس خود شوید.
  2. توجه خود را به نوار ناوبری سمت چپ معطوف کنید ،نماد خود را بر روی “Appearance” نشان دهید و روی “Theme Editor” کلیک کنید
  3. پس از کلیک روی “Theme Editor” ، وردپرس فایل style.css قالب فعلی را به شما نشان می دهد که می توانید ویرایش کنید.
  4. در سمت راست صفحه ، فایلهای قالب خود را مشاهده خواهید کرد.
  5. به پایین بروید تا “Theme Header” یا header.php را ببینید و روی این فایل کلیک کنید تا در ویرایشگر باز شود.
  6. کد سفارشی مربوطه خود را به فایل بین برچسب <head> و </head> به پرونده اضافه کنید.
  7. برای ذخیره ویرایشهای خود بر روی “Update File” کلیک کنید.

اگر این مراحل را دنبال کنید ، باید بتوانید Header وردپرس خود را ویرایش کنید و کدهای رهگیری را اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید ، اگر این مسیر را طی می کنید ، پس هر بار که موضوع خود را به روز می کنید ، باید فایل های header.php قالب خود را دوباره ویرایش کنید.

روش۲: 

نصب افزونه Insert Headers and Footers

وردپرس یک پلت فرم open-source است. بنابراین افزونه ها این کار را به گونه ای انجام می دهند که به جای نیاز به افزودن کد به وب سایت وردپرس خود ، تنها کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی یک افزونه است و این افزونه تمام کارهای رمزگذاری سخت را برای شما انجام می دهد.

تقریباً ۵۰،۰۰۰ افزونه مختلف وردپرس وجود دارد که این امکان را برای دارندگان وب سایت فراهم می کند تا افزونه ای برای شخصی سازی وب سایت اضافه کنند. یکی از این افزونه ها ، افزونه Insert Headers and Footers است. این افزونه امکان سفارشی کردن سرصفحه ها (و پاورقی ها) شما را بدون نیاز به تغییر فایل های header.php یا footer.php امکان پذیر می کند.

در اینجا مراحل ویرایش Header با استفاده از این روش وجود دارد:

  1. وارد صفحه مدیر وردپرس خود شوید.
  2. توجه خود را به نوار پیمایش سمت چپ معطوف کنید ، نشانگر خود را روی “Plugins” قرار دهید و روی “Add New.” کلیک کنید.
  3. پس از ورود به صفحه افزونه ها ، “Insert headers and Footers” را جستجو کنید.
  4. روی «Install» و سپس «Activate» کلیک کنید.
  5. پس از فعال سازی افزونه ، به پنل مدیریت خود بروید ، نشانگر خود را روی “تنظیمات” قرار دهید و روی “Insert headers and Footers” کلیک کنید.
  6. ممکن است تنظیمات چند کادر داشته باشد ، از جمله “Scripts in Header” ، “Scripts in Body” و “Scripts in Footer”.
  7. کد را در کادر “Scripts in Header” جایگذاری کنید.
  8. save را فشار دهید.

مزایای استفاده از افزونه بی شمار است. ابتدا ، این افزونه ویرایشHeader وردپرس خود را بدون نیاز به کدگذاری آسان می کند؛ همچنین این افزونه تمام ویرایش های شما را در یک مکان مناسب نگه می دارد و هر زمان که بخواهید می توانید آن را ویرایش کنید. انتخاب افزونه از تغییر کد در مکان نامناسب جلوگیری می کند و به طور بالقوه باعث می شود وب سایت خود را بهم نزنید.

سرانجام ، وقتی Header خود را با استفاده از یک افزونه تغییر می دهید ، این افزونه اطلاعات شما را ذخیره می کند. هر بار که قالب خود را به روز می کنید ، این افزونه اطلاعات شما را به روز می کند ، بنابراین لازم نیست دوباره Header خود را ویرایش کنید.

روش۳: 

از ویژگی ویرایش داخلی قالب وردپرس خود استفاده کنید

روش دیگر برای ویرایش Header وب سایت شما استفاده از ویژگی داخلی قالب شماست. من این را به عنوان گزینه سوم ذکر می کنم ، زیرا اگر قالب شما این ویژگی را ارائه دهد ، یک برنامه مناسب است. برخی از تم های وردپرس این گزینه را دارند اما برخی دیگر از آن استفاده نمی کنند. اگر موضوعی دارید که به شما امکان می دهد کد و اسکریپت ها را از طریق این روش به Header و پاورقی وردپرس خود اضافه کنید ، دیگر نیازی به نصب و افزونه Insert Headers and Footers نخواهید داشت.

فقط بخاطر داشته باشید که اگر قالب خود را به موضوعی تغییر دهید که این ویژگی پیشرفته را ارائه ندهد ، وردپرس کد شما را ذخیره نمی کند.

چگونه تصاویر را به Header وردپرس خود اضافه کنیم

اگر می خواهید تصویری به عنوان خود اضافه کنید ، این یک فرآیند ساده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چند مرحله آسان را دنبال کنید.

در اینجا آنچه باید انجام شود:

  1. وارد داشبورد مدیر وردپرس خود شوید.
  2. توجه خود را به نوار پیمایش بالا معطوف کرده و بر روی “Customize” در گوشه سمت چپ کلیک کنید.
  3. وردپرس منوی جدیدی را در سمت چپ داشبورد شما باز می کند.
  4. روی “Header Image” کلیک کنید.
  5. یک تصویر را آپلود کنید.
  6. روی “Add new image” کلیک کنید.
  7. روی دکمه “Publish” در بالای صفحه کلیک کنید.

وردپرس اندازه و میزان تصویر را با سربرگ شما متناسب کرده و در صورت مشکل به شما اطلاع می دهد.

به عنوان مثال:

برای آپلود فایل تصویری از کامپیوتر ، روی «Add new image» کلیک کنید. قالب شما با تصویری با اندازه سربرگ ۳۸۰ × ۹۰ پیکسل بهتر کار می کند – پس از آپلود تصویر برای یک تناسب کامل ، می توانید آنرا برش دهید. پس از اتمام این مراحل ، تصویر سربرگ جدید خود را در هر صفحه از وب سایت خود مشاهده خواهید کرد. متناوباً ، می توانید با بازگرداندن توجه به نوار پیمایش در سمت چپ صفحه ، نشانگر خود را ویرایش کنید ، نشانگر خود را روی “Appearance” قرار دهید و سپس روی “Header” کلیک کنید. این روش شما را به همان مکان می رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ویرایش پاورقی در وردپرس کلیک کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید

خروج از نسخه موبایل