نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه حذف Root Mails یا (Mailbox) در لینوکس

معمولاً در سرور پست الکترونیکی لینوکس ، به مرور زمان سایز /var/spool/mail/root می تواند به طور قابل توجهی با برنامه ها ، خدمات و دیمون های مختلف که بصورت پیش فرض پیکربندی شده اند ارسال شود تا ارسال اعلان ها به صندوق پستی حساب کاربری انجام شود. اگر پرونده Mailbox روت به اندازه قابل توجهی رشد می کند ، برای حذف پرونده به منظور آزاد سازی دیسک یا فضای پارتیشن ، باید برخی اقدامات را در نظر بگیرید.

با این حال ، قبل از حذف پیام های روت اصلی ، ابتدا سعی کنید همه نامه های اصلی را بخوانید تا مطمئن شوید که نامه الکترونیکی مهم را حذف نمی کنید. در کنسول ، می توانید به عنوان روت وارد سیستم خود شوید و به سادگی فرمان نامه را اجرا کنید که به طور خودکار صندوق پستی حساب روت را برای خواندن باز می کند. اگر برنامه خط فرمان پست الکترونیکی در سیستم شما وجود ندارد ، با صدور دستور زیر بسته پستی mailx یا mailutils را نصب کنید.

yum install mailx          [On CentOS/RHEL/Fedora]
apt-get install mailutils  [On Debian/Ubuntu]

ساده ترین روش برای حذف پرونده نامه root استفاده از تغییر مسیر stdout لینوکس به پرونده است ، که فایل صندوق پستی را کوتاه می کند ، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است.

> /var/spool/mail/root

در ادامه:

نوع دیگری که می توانید برای کوتاه کردن پرونده صندوق پستی حساب کاربری root استفاده کنید ، خواندن محتوای فایل dev / null ویژه لینوکس (پرونده blackhole Linux) با cat command و هدایت خروجی به روت پرونده صندوق پستی است ، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است. خواندن محتوای پرونده / dev / null فوراً EOF (پایان پرونده) را برمی گرداند.

cat /dev/null > /var/spool/mail/root

پس از کوتاه کردن پرونده ، محتویات پرونده صندوق پستی حساب کاربری root با استفاده از دستور cat ، کم و بیش فرمان را بررسی کنید تا مشخص کنید که محتوای فایل با موفقیت پاک شده است یا خیر.

دستور less باید بلافاصله پایان پرونده را برگرداند.

 

 

شما می توانید با اضافه کردن کار crontab ، هر یک از مراحل را در نیمه شب را اجرا کنید ، بجز این موارد ، روند کوتاه کردن پرونده صندوق پستی حساب کاربری root را خودکار کنید.

۰ ۰ * * *  cat /dev/null > /var/spool/mail/root 2>&1 > truncate-root-mail.log

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل