نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه پیکربندی CPanel Cron Jobs از طریق WHM

نحوه پیکربندی CPanel Cron Jobs از طریق WHM

شاید برخی از شما همراهان عزیز می خواهید در پنل WHM برای بک آپ یا بروز رسانی یک Cron Job ایجاد کنید ولی نمی دانید این کار را باید چگونه انجام دهید. ما در این مقاله به شما همراهان عزیز نحوه پیکربندی CPanel Cron Jobs از طریق WHM را آموزش می دهیم. با تنظیم CPanel Cron Jobs می توانید برای بک آپ و یا بروز رسانی یک Cron Job ایجاد کنید پس ما را همراهی کنید.

برای پیکربندی CPanel Cron Jobs از طریق WHM مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد پنل WHM شوید.
  2. سپس از قسمت Server Configuration وارد بخش Configure cPanel Cron Jobs شوید.
  3. در صفحه اجرا شده، دستور مربوط به کار مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای برنامه ریزی Cron Jobs برای cPanel می توانید از پارامترهای زیر استفاده کنید:

Minute – این کادر تعداد دقایقی است که بین هر کار cron یا دقیقه هر ساعت که می خواهید برای انجام کار cron انجام شود. به عنوان مثال، می توانید با انتخاب ۳۰، کار cron را هر ۳۰ دقیقه یک بار انجام دهید.

Hour – این تعداد ساعت در بین انجام کار cron یا ساعت هر روز (در ۲۴ ساعت) است که شما می خواهید کار cron را اجرا کنید. به عنوان مثال، شما می توانید با انتخاب ۹ روزانه در ساعت ۹ یک کار cron داشته باشید.

Day – این تعداد روز بین هر اجرای کار Cron یا روز هر ماه است که می خواهید کار cron را اجرا کنید. به عنوان مثال، می توانید با انتخاب ۳، کار cron را در ۳ هر ماه اجرا کنید.

Month – این تعداد ماه بین هر اجرای یک کار cron یا ماه هر سال است که می خواهید کار cron را اجرا کنید. به عنوان مثال، می توانید با انتخاب ۱۰، کار cron را در اکتبر هر سال اجرا کنید.

Weekday – این روزهای هفته ای است که می خواهید کار cron انتخابی را انجام دهید. به عنوان مثال، وارد کردن مقدار ۲ نشانگر سه شنبه است.

شما در اینجا ۳ گزینه دارید:

upcp: وقتی می خواهید cPanel و WHM را به روز کنید، این گزینه را تنظیم کنید.

backup: در صورت داشتن پشتیبان گیری با استفاده از سیستم پشتیبانی جدید، این امکان را به شما می دهد تا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

cpbackup : با تنظیم کردن این گزینه می توانید از سرور خود نسخه پشتیان تهیه کنید.

بعد از تنظیم کردن گزینه مورد نظر روی گزینه save برای ذخیره Cron Job کلیک کنید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل