نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه پاک کردن رکورد های DNS در پنل WHM

نحوه پاک کردن رکورد های DNS در پنل WHM

ممکن است پرونده های DNS Zone شما با سوابق بی فایده یا حتی سابقه کپی پر شده باشد. خوشبختانه cPanel در این باره فکر کرده و یک ویژگی را در WHM درج کرده است تا این امر را برای ما پاک کند. WHM امکان اجرای پاکسازی DNS را فراهم می کند، که تنظیمات پیکربندی nameserver را پاک می کند. این ویژگی برای از بین بردن پرونده های پیکربندی سرور nameserver است که منجر به ایجاد مشکل در سرور شود، مفید است. در این صورت یک فایل پیکربندی BIND دچار مشکل می شود. قبل از انجام مراحل زیر توصیه می شود از فایلهای Zone فعلی و پرونده های پیکربندی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این صورت اگر اتفاق اشتباهی رخ دهد، شما نقطه بازگشتی خواهید داشت.

نحوه پاک کردن رکورد های DNS در پنل WHM:

به عنوان یک صاحب حساب سرور اختصاصی، یکی از مواردی که شما باید از آن مراقبت کنید، ورودی های DNS برای سرور شما است. با گذشت زمان، ورودی ها ممکن است جمع شوند و باعث شوند ورود DNS شما یک لیست طولانی از موارد باشد که ممکن است شامل ورودی های تکراری باشد.

برای پاک کردن رکورد های DNS مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد پنل WHM خود شوید.

سپس از قسمت DNS Functions روی گزینه Perform a DNS Cleanup کلیک کنید تا این ابزار برای شما اجرا شود.

 

 

اطمینان حاصل کنید که هیچ پرونده پیکربندی باز نشده و سعی نکنید آنها را در طی فرآیند پاکسازی ویرایش کنید. این می تواند برخی از رفتارهای ناخواسته را ایجاد کرده یا روند کار کند شود.

روی گزینه Proceed کلیک کنید تا پاکسازی شروع شود.

 

 

بعد از کلیک بر روی دکمه Proceed ممکن است مدتی طول بکشد تا این پاکسازی کامل شود. در حالی که این برنامه در حال اجرا است، اطمینان حاصل کنید که هیچ تغییری در پرونده های پیکربندی که این عامل در آن وجود دارد ایجاد نشده است.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل