نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه تغییر آدرس های IP

نحوه تغییر آدرس های IP

اگر از اینترنت استفاده می کنید ، در واقع یک آدرس IP دارید. یکی برای مودم شما و دیگری برای هر دستگاهی که برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنید. این بخشی از استفاده از اینترنت است که اکثر ما هرگز به آن فکر نمی کنیم. اما هر چند وقت یک بار ، اشخاص به دلایلی برخورد می کنند که باید آدرس IP خود را تغییر دهند . اگر می خواهید آدرس IP خود را تغییر دهید و در این فکر هستید که چگونه این کار را انجام دهید ، ما دستورالعمل های خاصی را که لازم دارید ، پوشش خواهیم داد اما در ابتدا شاید علاقه مند باشید ، بدانید که آدرس های IP چگونه کار می کنند.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

آدرس IP چیست؟

آدرس IP مخفف آدرس پروتکل اینترنت است. این یک شماره منحصر به فرد است که به هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی دارد اختصاص داده شده است. اینگونه است که دستگاه های متصل مختلف ، یکدیگر را شناسایی می کنند. ممکن است نامی مانند “iPhone Joe” را به تلفن یا رایانه خود بدهید ، که به خاطر سپردن آن آسان است. اما برای اینترنت و هر دستگاه دیگری که با اینترنت تعامل دارند ، با یک شماره نشان داده می شوند.

آدرس های IP رشته ای از اعداد است که با نقطه جدا می شوند. آنها چیزی شبیه به: ۱۱۱٫۲۲۲٫۳۳۳٫۴۴۴ دارند.

تمام آدرسهای IP دارای فرمتی پایه هستند اما چند نوع مختلف از آدرس های IP وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

آدرس های IP خصوصی:

آدرس های IP خصوصی مواردی هستند که توسط دستگاه هایی استفاده می شود که همه در یک شبکه قرار دارند. بنابراین در خانه نیز، شما ممکن است آدرس های IP خصوصی برای رایانه ، تلفن خود ، دستیار هوشمند ، چاپگر و تبلت خود داشته باشید. هر دستگاهی که به برنامه WiFi شما متصل شود ، دارای یک IP خصوصی است .حتی از آن دستگاه هایی که صفحه نمایش ندارند ، اما از اینترنت یا بلوتوث استفاده می کنند (یک مقوله رو به رشد در عصر اینترنت اشیا (IoT).

این آدرس ها معمولاً توسط مودم شما تولید می شوند ، اما بعضی اوقات می توانید آنها را بصورت دستی نیز تنظیم کنید.

آدرس های IP عمومی:

آدرس IP عمومی شما به مودم شما اختصاص داده می شود و اینگونه است که دستگاه های خارج از شبکه اینترنتی و به طور کلی شبکه های مرکزی بزرگتر ، شبکه شما را به رسمیت می شناسند. آدرس عمومی همان چیزی است که در صورت کلیک روی یافتن IP خود مشاهده کردید.

آدرسIP عمومی توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) ارائه می شود. آنها به کلیه فعالیتهای اینترنتی که در دستگاه های متصل به شبکه شما رخ می دهند ، متصل اند.

آدرس های IP پویا:

بیشتر آدرس های IP عمومی ، پویا هستند ، به این معنی که مرتباً تغییر می کنند. اگر آدرس IP خود را امروز کپی کرده باشید اما پس از یک هفته مجدداً آن را جمع آئری کنید ، ممکن است تعداد دیگری را ببینید.

داشتن یک IP که به طور منظم تغییر می کند ، امنیت برخی از شبکه های شما را تأمین می کند. هک کردن IP در شبکه وقتی ثابت نباشد ، سخت تر است و استفاده از IP های پویا برای ISP ها ارزان تر و نگهداری آن راحت تر است. هربار که IP شما تغییر می کند ، IP های قدیمی به مجموعه ای از IP ها که می توانند به شخص دیگری اختصاص پیدا کنند ، می روند. وقتی دامنه ها به طور خودکار بین مشتریان مختلف جابجا می شوند.

آدرس IP ایستا:

آدرس IP ایستا تغییر نمی کند. برای اطمینان از عملکرد صحیح وب سایت ، هر شبکه ای که میزبان وب سایت باشد ، به یک آدرس IP ثابت نیاز دارد. وب سایتها مانند دستگاه ها ، آدرس های IP منحصر به فردی دارند. در حالی که شما برای دسترسی به وب سایت ، نام دامنه را در مرورگر وب تایپ می کنید ، کاری که رایانه شما انجام می دهد این است که به دنبال یافتن آدرس IP خاص مرتبط با آن دامنه به منظور فراخوانی مجموعه فایل هایی است که از آن سایت ساخته شده است.

اگر آن آدرس IP تغییر کند ، مرورگر وب آنچه را که به دنبال آن هست ، پیدا نمی کند. اکثر افراد به یک آدرس IP ایستا نیاز ندارند ، اما برای افرادی که با آن سر و کا دارند ، داشتن آن گزینه مهمی است.

۲ دلیل تغییر آدرس IP آنلاین:

شما اکنون می دانید آدرس IP چیست ، ممکن است تعجب کنید که چرا کسی می خواهد زحمت تغییر آدرس های IP را به خود بدهد. دلایلی وجود دارد که مردم تصمیم می گیرند آن را تغییر دهند:

 

۱) شما نمی توانید به یک شبکه وصل شوید زیرا دستگاه دیگری با آدرس IP شما در حال حاضر به آن متصل است. اگر می خواهید دستگاهی را به شبکه خود وصل کنید درحالی که همان آدرس IP به دستگاهی دیگر متصل شده باشد ، شبکه شما آن را تشخیص نمی دهد.

مودم شما تا آنجا تشخیص می دهد که آدرس IP که سعی در اتصال دارد در حال حاضر روی شبکه است ، بنابراین متوجه نمی شود که دستگاه دوم در تلاش است تا به آن متصل شود.

اگر مودم شما به صورت خودکار این آدرس ها را برای دستگاه های شما ایجاد کندکه البته  بعید به نظر می رسد ، این اتفاق بیفتد. اما اگر این کار انجام شود ، تغییر آدرس IP برای هر دو دستگاه باید مشکل را حل کند.

 

۲) شما می خواهید یک ممنوعیت را دور بزنید. اگر آدرس IP عمومی شما با رفتاری همراه است که باعث می شود وب سایت یا سرور ایمیل آن را ممنوع اعلام کنند ، تغییر آدرس IP شما می تواند راهی برای دور زدن آن ممنوعیت باشد.

این ممنوعیت ممکن است اتفاق بیفتد ، اگر شخصی که آدرس IP شما را قبلاً استفاده می کرده برای ارسال ایمیل های اسپم ، گسترش بدافزارها یا ارسال حملاتی به وب سایت های دیگر از آن استفاده کرده باشد.

اگر آدرس IP شما  را در لیست naughty در وب سایت‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها مراجعه کنید ، قرار داشته باشد و یا به مشتریانتان ایمیل ارسال کنید تا مشخص کنید که آیا ایمیل‌های شما به گیرنده‌های مورد نظر می‌رسند یا نه، این می تواند دلیل خوبی برای تغییر آن باشد.

سه دلیل برای تغییر نشانی IP:

۱) اگر اکنون یک IP پویا دارید ، به طور خودکار تغییر خواهد کرد.

همانطور که قبلاً گفتیم ، IP های پویا بطور دوره ای تغییر می کنند بدون اینکه شما کاری انجام دهید و اکثر افرادی که این موضوع را می خوانند ، دارای یک IP پویا خواهند بود ، زیرا این استانداردی برای ISP ها است.
اگر دلیل جدی وجود دارد که باید زودتر از موعد IP خود را تغییر دهید ، می توانید این کار را انجام دهید. اما در صورت عدم نیاز به صورت ضروری کافی است ، فقط چند روز صبر کنید و آن خود به خود تغییر خواهد کرد.

۲) شما خواهان پنهان کردن عواقب ناشی از حرکت نادرستی که به طور آنلاین انجام داده اید باشید:

اگر شخصی هستید که ایمیل های اسپم را ارسال می کنید ، بدافزارها را پخش می کنید یا سعی در هک کردن وب سایت ها دارید – اول از همه ، فقط باید بگوییم ، بهتر است این کار را متوقف کنید! ممکن است امیدوار باشید که یک تغییر IP از شما محافظت می کند.

اما تغییر آدرس IP شما اکنون ISP را از دانستن آدرس IP قبلی شما باز نمی دارد. شما نمی توانید مسئولیت حرکت نادرستی که انجم داده اید ،  با تغییر IP خود سر باز زنید.

۳) اگر شما بخواهید محدودیت های مربوط به محتوا را بدست آورید.

برای مثال شما می خواهید به تعطیلات بروید ، اما همچنان می خواهید قادر به دسترسی به حساب Netflix خود نیز باشید. یا از اینکه شبکه کاری شما مسدود شده است ، خسته شده اید و می خواهید بفهمید که چگونه می توانید این ممنوعیت کاری را دور بزنید.

در اینجا تغییر IP برای شما نتیجه مطلوب را به دنبال نخواهد داشت. اما ممکن است مواردی که می خواهیم بیان کنیم در این باره برایتان مفید باشد.

نحوه تغییر آدرس IP:

مراحل تغییر آدرس IP شما بستگی به آنچه را که می خواهید انجام دهید ، و نوع دستگاه مورد نظر شما دارد.

ساده ترین راه برای تغییر آدرس IP:

گر یک آدرس IP پویا دارید و اگر هزینه یک آدرس IP ایستا (ثابت) را نپرداخته اید حتما ساده‌ترین راه برای تغییر آدرس IP عمومی و همچنین آدرس‌های IP خصوصی در شبکه شما راه‌اندازی مجدد مودم می باشد.

با بررسی آدرس IP فعلی خود شروع کنید ، در این صورت می توانید تأیید کنید که آیا بعد از انجام این کار ، تغییر کرده است یا خیر. مودم خود را جدا کنید. پنج دقیقه صبر کنید. سپس دوباره آن را وصل کنید.

پس از راه اندازی مجدد اینترنت ، احتمالاً IP شخصی شما با همه دستگاههای متصل شده متفاوت خواهد بود.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

خروج از نسخه موبایل